{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. hund på 4 mrd.. {{forumTopicSubject}}

Hej er det normalt at en hanhund på 4 måneder og 19 dage begynder at vil parre tæver der er i løbetid..?
Diego er nemlig begyndt på det og jeg synes at det er lidt underligt.. Begynder nemlig at blive lidt nervøs for og han så begynder at gører det på naboens tæver og det ville jo ikk være så godt hvis han gjorde det...

Nogen der kan hjælpe mig..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang. hund på 4 mrd..
  • #1   19. jun 2008 Jeg ved ikke om det er normalt, men han har altså skud i sprøjten, bare så du passer på *S*

    Og så ville jeg ikke lade min hanhund være sammen med en løbsk tæve.. selvom han er hvalp


  • #2   19. jun 2008 det var GODT nok tidligt, rotter bliver da normalt ikke kønsmodne før de er mellem 6-10 mdr mener jeg.

    er det din hund han hopper på ? det kunne ikke være dominansrelateret istede`?


  • #3   19. jun 2008 Jeg snakkede med min dyrlæge tilbage for flere år siden, fordi jeg skulle passe en rotte dreng.. og Luna var endnu ikke kommet i sin første løbetid.. og der fik jeg at vide, at får de "held" til at hoppe på, så er der "krudt" i, fra en meget ung alder

  • #4   19. jun 2008 tænker bare hiaki mæssigt. kommer vel an på hundens sind hvornår den begynder på den slags, var med ude at hente en hvalp på et tidspunkt, en yderstselvsikker en af slagsen, han begyndte på det samme da han var omkring 5mdr, egentlig derfor jeg spurgte smiley

    det var såmen bare et spørgsmål, men vil du fortælle mig at en 4mdr gammel rottweiler kan være kønsmoden?


  • #5   19. jun 2008 jeanette, okay det vidste jeg så ikke, smiley

  • #6   19. jun 2008 Oki så det vil sige at jeg skal holde rigtig meget øje med ham... Jeg tror ikk det er dominans for han søger om bag på tæven...
    Men ellers må jeg bare få ham kastereret...


  • #7   19. jun 2008 connie, så siger vi det, men det gjorde lupus. han var også "toppen af poppen" i hans kuld.

    jeg vil så sige at jeg ikke har hørt at en 4mdrs hvalp, parre en tæve.
    men hvis dyrlægen siger det er muligt.


  • #8   19. jun 2008 Ikke kun holde øje.. du må have dem i hvert sit rum..

  • #9   19. jun 2008 Han er begyndende teenager i en tidlig alder, og det er sikkert hormonerne han ikke rigtigt kan styre. Som de andre skriver: gør det klart for ham at det ikke er acceptabelt og hold ekstra øje med ham, når han er sammen med tæver!
    Han vil sikkert gerne hoppe på alt han kommer i nærheden af, for han ved endnu ikke helt hvad det drejer sig om, andet end det "kilder" lidt et vist sted.


  • #10   19. jun 2008 connie jeg skriver lige en pb til dig, så je gikke ødelægger tråden smiley

  • #11   19. jun 2008 Connie W
    Hvis en 4 mdr.s hvalp ikke tænker hieraki, hvorfor underkaster min hvalp på 4 mdr. sig så når vi møder en hund den ikke kender, hun er ALDRIG blevet tævet eller skambidt, eller når min mors hund snerrer af hende fordi hun bliver irriterende når de leger. Hvis ikke en 4 mdr.s hvalp tænker hieraki, hvordan ved den så at den er den lille og skal indordne sig de voksne i gruppen.


  • #12   19. jun 2008 Connie W
    Det er da stadig i hieraki-sammenhæng, ellers var det da lige meget med at underkaste sig. Det er da stadig gruppens hieraki der siger en hvalp hvalp ikke skla klatre op af rangstien, prøver den bliver den da irettesat...
    Det er muligt det er et instinkt, men hvis ikke det var hieraki, var dette indstinkt da unødvendigt..


  • #13   19. jun 2008 Gad vide om vi har samme opfattelse af hieraki, for jeg har altså set mange hvalpe blive irettesat af deres mor fordi de går over stregen..
    Uanset om du vil give mig ret eller ej så har jeg aldrig set en hvalp der ikke blev irettesat af dens mor, og jeg har altså set mange hvalpe vokse op.


  • #14   19. jun 2008 Og vi bliver nok aldrig enige...

  • #15   19. jun 2008 macho har prøvet på det siden han var 8 uger gammel stort set.. men har fået at vide at det er fordi de prøver at dominere og når de bliver kønsmodne så vil de få at vide fra voksne hunde at det ikke er i orden.. de får kun lov til det fordi de er hvalpe

  • #16   19. jun 2008 nynne B du mener altså ikk at der kan se noget ved det... For der er flere som siger at der kan ske noget når han allerede i den alder prøver på det...!!

  • #17   19. jun 2008 min Dumle begyndte også at parre alt hvad der kunne parres i en alder af 4 mdr. Og jo - det er et spørgsmål om at afprøve ting, men så sandelig også et spørgsmål om dominans. Ja, hunde skal oplæres af flokken, MEN den er altså også et dyr med instinkter, der siger den, at den må kæmpe fra første færd for at være den stærkeste - den stærkeste overlever ved at dominere andre, der så kan "tjene" lederen. F.eks. så har Dumle lært mig at kaste en pind han kan løbe efter.....

  • #18   20. jun 2008 christina j: jeg ved ikke oderkan ske noget ved det, de kan der jo kun hvis han kommer ind i hende.. men han er jo ved at være den alder hvor der ikke er så lang tid til han bliver kønsmoden, ville ikke lade ham være sammen med en tæve i løbe tid

  • #19   20. jun 2008 I hele hvalpeperioden har hvalpe skiftende testosteronspejl - også tæverne. Derfor ser man ofte, at de parrer både det ene og det andet i perioder. Det er ganske naturligt. Det handler ikke om dominans og hieraik, men om udvikling af køn
    Personligt ville jeg ikke stoppe det, medmindre det er på mennesker, hvor hunden ganske enkelt bare bliver skubbet væk. Hunde, der ikke er i løb regulerer det selv.

    Een halvstor hanhvalp og en tæve, der i løb, skal skilles fra hinanden som var de fuldvoksne begge to.
    Man kan ikke holde NOK øje med dem - der skal ikke meget til, før der er "gevinst"


  • #20   20. jun 2008 oki så ved jeg da det...

Kommentér på:
Hjælp ang. hund på 4 mrd..

Annonce