814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hund i bussen Hund i bussen

Nogen der ved om der er nogle max mål på hvor stor tasken må være?
Spørger fordi jeg idag så en ældre dame komme slæbende med en taske jeg sværger min hund kunne være i. Pludeslig titter hunden ud, og det viser sig at være en lille yorkshire terrier:o)
Kom så til at undre mig lidt, også fordi vi tit kører i bus, og min hund har lidt svært ved at stå fast når chaufføren kører lidt for vildt.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i bussen
  • #1   24. jun 2008 det tror jeg ikke der er, for de siger jo at hvis man bare har hunden i en taske skal man ikke betale, og så kan de jo ikke sige noget hvis man kommer med en kuffert =D

• #2   24. jun 2008 Hvis nu du skal på weekends besøg og du tager en stor sports taske med og en skoletaske med bøger og en håndtaske så er der jo heller ingen max mål... Du må også tage kufferter med hvis du er på vej til lufthavnen fx... Så det sku da undre mig meget om der var størrelser på hundetasker i busser

• #3   24. jun 2008 Tror sgu bare jeg prøver en sportstaske så.....hihi.
    Hvis jeg kan spare en tier, og hunden føler sig mere tryg, så er det jo en win-win situation:)

• #4   24. jun 2008 Camilla- Regnede heller ik med det, men ved at der er max mål ved taskerne i togene.
    (ik fordi den skal bruges der)

• #5   24. jun 2008 Nej der er ingen mål, da albert var lille havde vi ham i en sportstaske, vil lige indsætte en mail jeg fik fra kundeservice, midttrafik:

Her er lidt udklip fra rejsereglerne:

Små hunde, katte og andre dyr kan medtages uden betaling, hvis de er anbragt i håndtaske eller lignende og bliver i tasken under hele rejsen.
    Dyr (hunde), der ikke er i håndtaske, kan normalt medtages til børnepris. Hunde skal altid holdes i kort snor under rejsen og må ikke være til gene for de øvrige kunder eller svine i bussen.
    Større hunde tages ikke med på bybusruter i Århus.
    Hvis din hund kan være i en transport kasse, er det min vurdering, at du godt må medtage den, hvis der er plads i bussen, men så skal den stå på bagperronen under kørslen.

Håber det kan bruges

• #6   24. jun 2008 Albert- Hvad er bagperronen?
    Men de skriver jo små hunde, og den betegnelse går min hund ik ind under.

• #7   24. jun 2008 M&S- hihi.....jeg vil da også meget gerne kære gratis:o)

Den kære bus chauffør der køre her fra byen, og til nabobyen (rutebusser hedder de vel), han tar hunden gratis med:)

• #8   24. jun 2008 det er hvis det er bybusser så er der en perron bag i bussen, i århås går man jo ind bag i bussen og betaler i en automat smiley Der må de stå hvis de er i kasser smiley

• #9   24. jun 2008 Alberte- Nåå, ja sådan gør man ik her, men det er heller ik ligefrem storbyen:)

• #10   24. jun 2008 hehe okay, men tror reglerne er rimelig ens, så længe den kan være i en taske og sidde på dit skød er det gratis under kørsel smiley

• #11   24. jun 2008 Køb en stor sports-taske..... lav 4 huller til benene i bunden.... så kan den have benene ud gennem der. og kan selv stå... mens du holder i hankene så den ikke vælter..... *GG*

• #12   24. jun 2008 NITTIB- Ja det gør jeg da:) Kan godt se de komiske i at slæbe rundt på en cocker, men hvad gør man ik for at spare en skilling:)

Alberte- Nå den skal sidde på skødet? Ej det tror jeg ik jeg gider.....hehe selvom han vil elske det.

• #13   24. jun 2008 troede slet ikke man måtte ha hund med smiley

• #14   24. jun 2008 Line- Det må man gerne her:)

• #15   25. jun 2008 hehe der er ingen max mål.. spurge også i bussen en dag, da jeg lavede lidt fis med den om hul til benene, så hvis jeg bare kunne hejse hende ind... nu er det nu sjældent de tager penge for hende, de smiler altid og siger, "bare du betaler for dig er jeg glad" ved så ikk om den holder når hun blir større smiley

• #16   25. jun 2008 *NITTIB* *Lasse nu med Lillesøster* *

hvor er du griner... dejligt med en godt smil på muden inden man tager afsted til malerskole. hehe

• #17   25. jun 2008 Her i Vejle må man ikke ha hunde med i bussen, kun hvis de er i en taske, så store hunde har ikke adgang.

• #18   25. jun 2008 Rikke- Ja den chance er vist ik værd at tage for en tier:) Men så stor er tasken til en cocker altså heller ik....

Det var også primært for, at han kunne lægge fast, og ik glide rundt.

• #19   25. jun 2008 Tror det er meget forskelligt hvilke busser man køre med.. hvor søde buschaufføren er.. Jeg betaler ikke for Bonnie når vi køre bus..

• #20   25. jun 2008 Min gamle ayla, hun havde sit helt eget månedskort med billede i.

Men om de må køre med 'til fods', det kommer jo an på hvor i verden man er, og hvad busselskabet har af regler.
    Dengang Ayla levede, der galdt det for hovedstadsområdet at hun måtte køre i alle busser med rutenummer 80 og opefter 'til fods', og så en håndfuld ruter i 30'erne, der hovedsageligt kørte på amager.

• #21   26. jun 2008 Sydtrafiks regler siger at bare de kan være i en taske så må de komme med også i bybusserne... Men men Chaufføren har altid det sidste ord så man kan risikere at den ene dag må man og næste dag må man ikke!!

Kommentér på:
Hund i bussen

Annonce