479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

drægtig tæve....lille lejlighed drægtig tæve....lille lejlighed

jeg har lige haft min veninde hængende i røret og hendes hund er også gravid ligesom min smiley
der er dog ikke lykkelige omstændigheder da de slet slet ikke har plads eller lov til at have mere end 1 hund.meget uovervejet syntes jeg og det fik hun også af vide. men det er lidt for sent nu og hun vil ikke aflive hvalpende når de kommer til verden. men så er spørgsmålet så bare....at hvad hulen gør hun så for jeg ved det ikke.
jeg foreslog hende at ringe til nogle internater eller privat personer for at høre om de ville tage tæven og hvalpende i det mindste fra de begynder at være højlydte og bevæger sig rundt.
det her gav mig godt nok stress for et helt år og det er ikke engang mit problem.....men hvad man ikke gør for sine veninder smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af vægge i stue 1.000 kr.
  • installation af vaskemaskine 990 kr.
  • Ophæng at Fritz Hansen Concerto lampe (stor) 750 kr.
  • Samle + montere Ikea-skab + kommode 500 kr.
  • Mixed tasks, electricity 1.800 kr.
  • Vand på gasfyr 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  drægtig tæve....lille lejlighed
  • #1   25. jun 2008 Jeg mener faktisk at indtil hvalpen er 8 uger bliver den ikke betegnet som en hund.

• #2   25. jun 2008 kan du evt ikke tage dem? ;D

• #3   25. jun 2008 ved godt du selv har meget at se til ;D

• #4   25. jun 2008 Altså.. Man ku os skide lidt på loven om hvor mange hunde osv man må ha' i sin lejlighed (Ligesom alle andre også gør..)
    Man kan jo sige det på en måde er OK når hun ikke har planer om at beholde dem - men sælge dem videre.. Så er det lidt en anden situation jo smiley

• #5   25. jun 2008 team tasso :
    GG det ville da blive festligt hjemme hos oz hvis jeg skulle have alle de hunde.mastiffen har rekorden på største kuld hvalpe....på 23 stk og den planlægger mig og mango at få slået smiley GGG

Annie : er det rigtigt ? smiley
    ved du evt hvor man kan gå ind og læse reglerne om det

• #6   25. jun 2008 Kender folk der er blevet smidt ud af deres lejlighed fordi tæven fik hvalpe og de kun havde lov til at have en hund.

• #7   25. jun 2008 Ifølge hundeloven "tæller" hvalpe ikke. Man må f.eks. kun have 4 hunde generelt - dog undtaget hvalpekuld under 12 uger tror jeg, det er. Indtil da tæller de ikke i regnskabet.

• #8   25. jun 2008 ditte : det er selvfølgelig rigtig nok men tror bare at hvis der pludselig kommer måske 10 hvalpe så begynder de jo at bevæge sig rundt på et tidspunkt og så bliver det ligesom en hundekennel oppe hos hende :S

• #9   25. jun 2008 karina :
    hvor kan man læse det henne for så kan jeg lige hjælpe hende lidt med det og få snakket med boligselskabet for hun er helt ude af den :S

• #10   25. jun 2008 Ja det var da en ualmindelig tåbelig situation.

At flytte hvalpene (og mor), synes jeg ikke lyder som en god idé-det må da give stress for de små og moren at skulle på internat

• #11   25. jun 2008 michelle :
    jeg er helt enig med dig.
    hendes problem er bare hvis hun bliver smidt ud af lejligheden og hun har børn så det ville også være en katastrofe.men har boligselskabet lov til at smide hende ud når det er hvalpe under 8 uger....tæller de så ?

• #12   25. jun 2008 Natascha -jeg kan sagtens se dilemmaet. Reglerne omkring hvalpe i lejlighed kender jeg dog ikke..

Hvor langt er tæven henne? Kan det ikke nåes med en abortsprøjte, for jeg synes det er yderst ugennemtænkt at lade den tæve få hvalpene

• #13   25. jun 2008 M K
    ja det er min hund.det var bare min kærestes navn der stod på og jeg vidste ik lige hvordan man ændrede det....men med lidt hjælp fra dem fra forum fik jeg det ændret smiley

• #14   25. jun 2008 michelle :
    der er 2 uger til hun skal føde ca.....hun har parret den næsten samtidigt med min.snakkede lige med politiet og boligselskabet og de siger at en hund med hvalpe gælder kun for 1 hund indtil de er 8 uger så det var jo heldigt.men jeg vil sige at det er sku synd for hvalpene at være på så lidt plads men jeg har ikke muligheden for at tage flere til mig for har nok i min egen tæve.min tæve og hendes hvalpe skal ikke lide fordi min veninde er en klovn og ikke tænker sig om. hårdt sagt men sådan føler jeg sku selvom jeg holder af hende

• #15   25. jun 2008 Natascha -må man spørge hvorfor hun overhovedet har fået tæven parret i første omgang?

Jeg synes ikke det er indendørs pladsen der er frygtelig synd (medmindre da det er en ekstrem lille lejlighed), me tilgengæld vil hvalpene jo ikke kunne komme udenfor (går ikke udfra hun har have), og tumle år de bliver store nok til det, og umiddelbart lyder det jo heller ikke til din veninde har sat sig synderligt ind i det at have hvalpe:o(

• #16   25. jun 2008 michelle :
    hun sagde til mig at det var fordi hun syntes det kunne være sjovt med en 3 - 3 små poder der rendte rundt men som jeg pointerede var at tit får hunde mellem 8 - 10 hvalpe og det var der hun fik panik på.hun har en brun labrador og den er parret med en schæfer så det kan godt blive til en del hvalpe. og hun ved ikke særlig meget om hunde og det gør mig sku bekymret både for de små og tæven.
    og det er en 1 værelses på 48 kvm så jeg syntes det er alt alt for småt !

• #18   25. jun 2008 Oh det er store hunde. Jeg ved ikke lige hvorfor, jeg forestillede mig at hn havde en eller anden lille race.

Hmm... ja godt er det jo i hvert fald ikke. Men håber da du kan hjælpe hende lidt med info om hvordan tingene bør foregå (det lader til du har ok styr på det med avl?). Men hmm... ja det er sgu ikke helt godt

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #19   25. jun 2008 Det hedder "Ikke erhvervsmæssigt dyrehold" når man har max 4 voksne hunde og hvalpe indtil 18 uger.

Men ved ikke hvilke regler de forskellige boligselskaber har vedr. hvalpe

• #20   25. jun 2008 puha, sådan en gang hvalpe i en lille lejlighed, kan godt komme til at tage tid og plads.. de bliver jo ikke bare renlige af sig selv. og har hun nogle steder hvor de kan løbe og lege udenfor, så de ikke kun skal være inde.

schæfer og labrador, er det ikke en lidt dårlig blanding, har hørt noget om at det ikke altid bliver de bedste hunde...

men om ikke andet kan man da sige om din veninde at hun er spontan, det er jo også en kvalitet,, måske bare ikke i denne sammenhæng.

• #21   25. jun 2008 Ja, det kunne blive rigtig dejligt ;D

• #22   25. jun 2008 giverlige lidt feedback på hvad der skete efterfølgende da jeg havde logget af fra hg. jeg fik ringet til hendes boligselskab og til politiet og det er ikke ulovligt at have en hund med hvalpe i en lejlighed da hvalpende ikke gælder for flere hunde....dvs 1 hund med hvalpe er = 1 hund. så på det punkt har hun sit på det rene nu. nu er det bare sådan at selvfølgelig vil jeg hjælpe hende alt det jeg kan men jeg får jo selv nok at se til om en 14 dages tid når mango føder og hun skal have al den opmærksomhed jeg orker at give og hun skal have den bedst mulige oplevelse af at have hvalpe da hun er første gangs mor og hun skulle jo gerne have lidt aflastning fra de små poder engang imellem.
    og nu hvor min veninde har så lidt plads og så lidt erfaring er der en kanon sød og gavmild hundeejer herinde der har tilbudt at tage moren med hvalpende og have dem til de flytter hjemmefra. det vil jeg lige sige at det syntes jeg godt nok er flot at tilbyde det.....blev helt mundlam og tror da godt at jeg vil give hende min stemme som årets bedste dyreven smiley

• #23   25. jun 2008 Dejligt at høre der blev fundet en løsning -og det lyder osse til at være en super løsning for både mor og hvalpe:o)

Me sørg for at flytte dem tidlig nok til at der ikke bliver masser af stress for tæven lige inden hun skal føde.

Held og lykke til alle de små vapper der snart kommer til verde (og deres ejere self)

• #24   25. jun 2008 michelle :
    tusind tak smiley
    ja de skal flyttes i god tid så ringer lige til hende i morgen da hun er på arbejde nu og høre om det ikke er for det bedste for nu er der jo kun lidt over 2 uger til hendes hund skal føde....den har allerede fået mælk i brysterne. så det skal være nu eller aldrig for de små´s skyld smiley

Kommentér på:
drægtig tæve....lille lejlighed

Annonce