2.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bark stop halsbånd Bark stop halsbånd

Ja altså... vi er jo kommet til at diskutere det her halsbånd..
Jeg ved ikke hvad jeg skal mene - jeg er fuldt ud imod halsbånd med stød.. men det her en en høj frekvens lyd der udsendes når sensoren mærker vibrationen i hunden hals når hunden gør...

Hvad mener i?? Kan man i yderste extreme tilfælde benytte dette halsbånd?

Har nogen herinde fra erfaringer med det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bark stop halsbånd
  • #1   25. jun 2008 synes at den slags halsbånd er en dårlig lappeløsning fordi man ikke gider træne med sin hund for at løse den slags problemer...

• #2   25. jun 2008 Hvorfor ikke "bare" ære hunden at lade være at gø vha almindelig træning?

Jeg bryder mig ikke om et halsbånd der siger lyde jeg ikke engang selv kan høre...

• #3   25. jun 2008 Skal lige siges at jeg ikke har dette halsbånd - men der var en der anbefalede mig at bruge det da den træning vi indtil videre har brugt ikke har givet noget som helst resultat.

Jeg spørg udelukkende for at høre jeres mening om det smiley

Inden nogen stempler mig som dyreplager smiley

• #4   25. jun 2008 Og har man erfaringer med dette halsbånd må man gerne skrive en PB om det - hvis ikke man ønsker at lukke det ud på åben forum smiley

• #5   25. jun 2008 jeg prøvede det i en kort periode med bamse, der han var med sit værste at gø.

og det hjælper overhovedet ikke, tonen det udsender fik ham bare til at gø endnu mere..

jeg har haft bedre held med at træne ham og belønne når han gør det rigtigt.

de halsbånd er hverken pengene eller tiden værd

• #6   25. jun 2008 det skal lige siges, at mange af disse halsbånd kan indstilles så man selv kan høre hvor høj lyden af og selv indstille hvor hø den skal være så man ikke behøver at hunden hører på for høj lyd.

• #8   25. jun 2008 Vi har brugt en frisbee...

Balder er jo en rigtig hyrdehund, så alt hvad der kommer forbi haven skal hyrdes især bilerne. Men fandt så ud af at vi kunne komme i kontakt med ham ved hjælp af den.. Nu løber han faktisk selv rundt med den i munden - Og så kan han jo ikke rigtig gø ;-))

• #9   25. jun 2008 Tak for de mange svar - min umiddelbare bekymring var nemlig også som nævnt længere oppe, at hunden jo ikke skal lære at den ALDRIG må gø... Den må gerne gø og advare når der kommer nogen, og for den sags skyld under leg.
    Og det er ikke fordi vi ikke træner - jeg er bare bange for utålmodige naboer der synes det går for langsomt og derfor var der en der foreslog dette halsbånd:( Vil nødig ha klager over de dejlige hunde (selvom vi bor i hus skal der jo stadig tages hensyn så man kan enes)

Vi har prøvet at ignorere ham helt og holdent (simpelthen vende ryggen til) og først tale til ham når han tier stille - det er fuldstændig uden nogen form for effekt (det er den eneste måde han tidligere har fået opmærksomhed i hans tidligere hjem)
    Vi har prøvet med et bestemt nej - rost igen når han holdt op. Men lige lidt hjælper det...
    Min træner har anbefalet vand.. et lille skud vand som han ikke skal kunne se hvor kommer fra (ærmet, lommen, under jakken) og det skal komme HURTIGT og præcist... problemet er når hunden går ude i haven, så kan vi ikke nå at give ham en sjat vand så præcist at han forstår hvad det drejer sig om....

Kommentér på:
Bark stop halsbånd

Annonce