{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

? ang. patella {{forumTopicSubject}}

Som nogle ved, har Victor klikkede hver gang han gik.. Søgte på google, og fandt ud af at det var Patella. Og her kommer min ?, kan det gå væk igen, uden nogle har gjort noget ved det? Victor havde det i 3-4 måneder, man han har ikke "klikket" de sidste par dage.. Håber nolgle har noget erfaring de vil dele ud af...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? ang. patella
  • #1   25. jun 2008 Klikken er IKKE = patella. Det KA være et tegn, men det er altså langt fra nok til en diagnose.

    Er du i tvivl, så lad dyrlægen undersøge det.



  • #2   25. jun 2008 Altså ja, jeg søgte på google, og mange herinde hjalp. Da det er min far der ejer vovsen, syntes han ikke at vi skulle køre til dyrlæge, da han ikke havde ondt. VIctor var ikke anderledes eller noget, men bare klikkede... Håber du forstår...:o)

  • #3   25. jun 2008 Malene - som Anne-Louise undrer jeg mig også over, at du ved at søge på Google kan stille diagnose på din hund. Er du sikker på at det klik du hører kommer fra knæet ???

    Patella er en alvorlig arvelig lidelse - som ikke går væk af sig selv. Den skal behandles hos dyrlæge. (link fjernet)


  • #4   25. jun 2008 Michelle *strid kælling *: Okay, men mon det så har kunnet være løse led? Klikken kom fra knæskallen...


  • #5   25. jun 2008 Men nu er klikken væk, og Victor havde IKKE ondt, heldigvis.

  • #6   25. jun 2008 Malene - selvom mange brugere på HG har viden om Patella, så skal du have hunden til dyrlæge for at stille en diagnose som den. Klik er, som Michelle skriver, ikke nødvendigvis lig med Patella, eller andre alvorlige lidelser....

  • #7   25. jun 2008 Malene -jeg er ikke dyrlæge så det skal jeg ikke kunne sige. Men hvis det er væk nu, så var det det næppe.

    Men har du aldrig haft et led der "klikker". Det har jeg i hver fald, og kender da mange mennesker der har (min ene hest har det osse), uden at der på nogen måde er noget at komme efter -hvorfor skulle det være anderledes med hunde.

    At noget "klikker" er et ret spinkelt grundlag at stille en diagnose på


  • #8   25. jun 2008 * Smydi *
    Selvfølgelig ville vi kontakte en dyrlæge hvis Victor fik ondt, men da han ikke havde/har syntes min far ikke at det var nødvendigt... Men nu går jeg ud fra, at de ikke var patella eller noget alvorlig, men blot nogle løse led. Ihvertfald glad for, at han ikke har ondt.


  • #9   25. jun 2008 Hunden behøver ikke have ondt når den har patella, men med tiden medføre det gigt, og derfor er det vigtigt at få hunden undersøgt, det er ikke specielt dyrt, medmindre der skal røngten til hvis dylle vurdere der skal tjekkes for fremskredenhed.. da joey blev tjekket for patella (Netop på grund af knæk-led) gave vi 370kr, altså en alm. kons.
    også sættes der grad på hvis det er patella...


  • #10   25. jun 2008 Malene - har du checket det link jeg har lagt ind ??? hvis I har mistanke/frygt for Patella, for i det link jeg har lagt står der<i> "Det er altid vigtigt, at hunden kommer i behandling så tidligt som muligt i sygdomsforløbet. Mulighederne for en effektiv behandling falder, jo længere hunden går med den løse knæskal, og på længere sigt er lidelsen invaliderende for hunden. </i>

  • #11   25. jun 2008 Michelle *strid kælling *: Nej, jeg har aldrig haft noget der klikkede. Men min faster har, så har også tænkt på at det kunne være det samme, bare for hunde.





  • #12   25. jun 2008 Malene - undskyld mig, men jeg kan virkelig ikke forstå dig. Først Googler du dig til en alvorlig lidelse som Patella, så søger du råd/erfaringer her. Et par stykker skriver at det ikke nødvendigvis er Patella, hvorefter du "raskmelder" vovse igen, fordi du kalder det "blot løse led" ??? Patella ER jo løse knæskaller - og bliver der ikke gjort noget ved det, så BLIVER det smertefuldt for vovsen !!!

    Fornemmer at man ikke vil bruge penge på et dyrlægecheck - hvilket jeg syntes er både tragisk og synd for hunden, HVIS det nu skulle være så alvorligt som Patella....



  • #13   25. jun 2008 Anne-Louise - mener du ikke Malene ???? Også vil jeg give dig ret. Man kan hverken stille diagnose/raskmelde ved at Google og søge råd på HG.

  • #14   25. jun 2008 Hvis Victor ikke har ondt eller klikker mere, ville i så køre til dyrlægen?

  • #15   25. jun 2008 Malene - nu skriver du jo intet om hvilken race det omhandler, blot at det er farmands hund. Visse racer har jo en meget høj smertetærskel, og viser ikke tegn på smerte før det gør sindsygt ondt. Hvordan kan du med så stor sikkerhed sige at hunden ikke har ondt ??? Det ved du jo reelt ikke, vel ?

  • #16   25. jun 2008 Malene - ja, hvis jeg havde mistanke/frygt for Patella, så ville jeg.

  • #17   25. jun 2008 Har lige ringet til dyrlægen, og har en tid i morgen. Super! Tak fordi i ville hjælpe:-)

  • #18   25. jun 2008 Det var godt... Husk at give os en update i tråden, når I har været til dylle.

  • #19   26. jun 2008 Du skal til dyrlæge med den så den kan blive tjekket og måske blive røntgenfotograferet.
    Min lille tæve har patella og jeg var hos dyrlæge med hende, hvor det blev konstateret.
    Hun kom på smertestillende som vi nu er ved at trappe hende ned i, da det er blevet bedre, vi vil pr'øve at se tiden an, da hun kun er 7 mdr.
    Men hun er meget stiv benet, er meget spændt på om hun slipper for en operation, men det må tiden vise.


Kommentér på:
? ang. patella

Annonce