429 visninger
|
Oprettet:
Service ambull {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
Tjek linket og se den første, danske ambull, som er uddannet servicehund
Det må da ændre lidt på folks fordomme overfor muskelhunde...;-)
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
mar 2007
til dem der ikke ved det er Mathilde og Jane også med i denne måneds vi med hund
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 192 Svar: 926
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 1.112
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 566
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 120
men held og lykke til dem
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 155
Ja vi er her Mathilde og jeg og hvor er vi glade for den positive omtale af både Mathilde og artiklen i Vi med hund, tusind tak også tak for hilsener i profil og på mail *S*
Igår havde vi en lidt sjov oplevelse, vi var en tur nede i Silkeborg og sidder ved sluserne, der kommer en pige hen og hun kredser noget rundt om os og kigger meget på Mathilde.
Mathilde er ved at gå ud af sit gode skind for at snakke med pigen, men hun bliver pænt siddende på måsen. Vi træner jo at hun ikke skal snakke med alt og alle, men efter 10 minutter overgiver jeg mig og siger til pigen at hun gerne må hilse på hunden, der hedder Mathilde.
Pigen smider sig ned på knæ og nusser og kæler Mathilde, mens hun gentager "årh hvor er hun blød" Mathilde smider sig glad på ryggen og pigen ender med at kramme og kysse Mathilde i stor stil.
Lillebror kommer til og han er lidt mere forsigtig, Mathilde sætter sig op og stikker en pote frem mod ham, den tager han forsigtig og et stort smil kommer på hans læber og inden der er gået 2 minutter står han tæt op ad Mathilde og lige som søster syntes han også hun er fantastisk blød.
Børnene går og vi snakker videre, men 2 minutter efter kommer børnene retur og jeg kan høre de fortæller om Mathilde som deres forældre nu skal hen og hilse på.
Mor kommer hen og igen er der kommentar om hvor blød Mathilde er og hvor rar og venlig hun ser ud.
Far står lidt væk og kigger, han spørger så om det er en bokser, nej siger jeg det er en amerikansk bulldog. Det gipper i begge forældre og mor siger, jamen de er jo farlige, jeg smiler lidt og siger, syntes du det ser sådan ud ;-))
Næ det må hun jo indrømme og det ender med at hun siger at aldrig mere vil hun dømme en hund på forhånd. Selv far der er rigtig skeptisk må overgive sig, han røre dog ikke ved Mathilde, men mumler noget om at det da lige godt var utroligt.
Nå ja og nu folk så man godt måtte klappe hunden så var der faktisk en del der næsten stod i kø for at kæle Mathilde, der i den grad nød opmærksomheden. Og ja det gjorde min mand og jeg så også ;-))
mar 2007
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 155
Jeg glemte så helt at fortælle at jeg sammen med nogle stykker er igang med opstarte en serviceog socialhunde forening. Det vil sige den er startet, men vi skal lige have lavet hjemmeside osv. Så der er travlt
Selv har Dan og jeg jo prøvet at uddanne hund, under kyndig og proffesionel vejledning, men til forskel fra hvad man normalt gør så har vi været med i Mathilde´s liv siden hun var 12 uger, det har været spændende og udfordrende og til tider også hårdt
Vi har også valgt at lytte til hvilken type hund den kommende bruger har et ønske om, og er det efter en vurdering realistisk så vil vi efterkomme det ønske, eller´s vil vi komme med andre forslag til valg af hund. Vi vil altså give folk mulighed for at være med fra starten og udvælger en hvalp til den enkelte bruger.
Det er vigtigt for os at pointere at vi ikke på nogen måde er ude på at konkurere med de serviceog socialhunde foreninger der findes, men blot være et alternativ til de der ønsker at være med fra hundens start i livet og selv have muligheden for at have indflydelse på type af hund.
En af medstifterne er også igang med at uddanne en kombineret service og social hund ( hvilket en servicehund i mit hoved faktisk altid er ) hun har så fået sin hund da den var 2 år, men det samme gælder her, bruger er den der træner det daglige som vi gør med Mathilde, så vi mener at vi har lidt baggrund for at sige at det kan lade sig gøre
Service ambull