{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Strafford bullterrie vs Amstaff {{forumTopicSubject}}

Hejsa....

Ville høre om nogle er jer kender de generell forskelle på disse hunde, altså jeg ved jo at det er forskel på dog syntes jeg generelt at strafforshire bullterrien er bredere men mindre...

Men hvad mere er der af forskel? For står nemlig med valget mellem de 2 racer og det er svært at komme udenom at de jo ligner hinanden..

På forhånd tak

Mener forresten også forskel rent psykisk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strafford bullterrie vs Amstaff
  • #1   9. nov 2005 Tror ikke der er nogen markant psykisk forskel da amstaffen stammer fra staffordshire terrieren.

Staffordshire terrieren er en gammel engelsk kamphunderace, som blev videreudviklet af amerikanerne til bl.a. bjørnejagt. Men amerikanerne fandt hurtigt ud af at den faktisk var bedre end sin forgænger i hundekamp og nogle begyndte at avle på disse egenskaber, hvorfra vi har den amerikanske pitbull terrier.

Så alle disse tre racer har en MEGET ens psyke... amstaff og pitbulls har ihvertfald (har ikke mødt så mange staffordshire terriere). Tror måske staffordshiren bliver hurtigere trætte?

• #2   9. nov 2005 Hej
    Har ikke selv haft en amstaff men kender flere af mine hvalpekøbere som har haft en før de fik Staffordshire.De siger forskellen er stor! En amstaff skal aktiveres/trænes meget mere med end en staff. En staff er meget behagesyg og derfor meget god til lydighed osv.du kan få dem til alt bare du har godbider nok:))Har du spørgsmål specilt til staffen er du meget velkommen til at kontakte mig.
    mvh
    Lotte

• #3   9. nov 2005 Disse to race bliver tit forveklet med hinanden, forskellen er lille i forhold til andre racer, men der Er forskel.
    Amstaffen besider et stort drive, som nyder masser motion, staffen er mere en snusehund, som er nævnt.

jeg bestem er staffen er mere psykisk stabil, med en lalleglad attitude.

Du finder masser af amstaff til salg og næsten altid uden bog, der er en ulempe da der er tendens til HD. I DKK skal de tjekes for denne lidelse.
    Staffen er ikke så udbredt så du finder sjælden den til salg uden bog, men her er dette ikke et krav at de testes.

Jeg synes der er stor forskel mellem disse to race. Ring evt til Lotte, som sikkert vil hjælpe dig med spørgsmål omkring Staffen ;-))

Eller prøv og forhøre dig hos Jørgen, som driver kennel med begge racer.

• #4   9. nov 2005 OKi mange tak for hjælpen alle sammen!!

Jeg har været ude og se på et par amataffer et par steder hvor er blevet rigtig skuffet, fordi egentlig mest af alt ligner en grand danois lig som de mangeler muskelmasse.! (Bredde)

Så tænkte at jeg jo kunnne prøve at se på en bullterrie og den ser rigtig flot ud syntes jeg, og hvis de er nemmere at opdrætte er det da helt sikkert en kæmpe fordel!

Men er de 2 hunde så lige stærke osv?

• #5   9. nov 2005 Jørgen H...

Mange tak, eftersom jeg kan se på det hele er jeg forholdvis sikker på at en staff passer bedst til mig. da vores nabo har hunde og katte er det vigtigt at de kan omgås med hinanden..

Det er jo nok mig der forholdvis kommer til at opdrage hunden mest, men min kæreste vil jo helst også have et ord indført!

Er det lettere med en staff

• #6   9. nov 2005 Lige stærke??? hvad mener du? og hvad er det lige du skal bruge den til??

• #7   9. nov 2005
    Som førstegang hundeejer vil jeg råde dig til at købe en Staffordshire Bull Terrier fra en anerkendt opdrætter selvom der nok er ventetid.
    At gå til hvalpetræning er en stor fordel, du lære en masser tekniker, som du kan bruge i dagligdagen.

Tager lige hatten af, for din interesse omkring ankaffelsen af hund smiley

• #8   9. nov 2005 Tak *casey* Smiler, Hvalpetræning har jeg sørget for.

Jeg bliver nød til at være hundrede procent sikker på hvilken hund jeg vil have!

Lotte M: Bar hids dig ned, At jeg gerne vil vide hvilken hund der er stærkest, har simpelthen noget at gøre med
    at jeg godt vil vide om en stafff er lige så stærk som en amstaff, ja helt ærligt er det sådan set rent interesse, og når jeg går op i bredden på hunden er det heller ikk ment som min hund skal være en dræber maskine kun blot at jeg går meget op i bodybuilding og derfor vil jeg have en hund der ser muskuløs ud.

• #9   9. nov 2005
    Erfaren eller ikk erfaren jeg har nu aldrig haft i mit sind at bruge hund til hverken vagt ell. kamphund.....

Og hvis i spørg dem jeg er sammen med hver dag vil de osse sige jeg er det mest sympastiske menneske.!

• #10   9. nov 2005 Jeg er nu slet ikke ophidset men bekymret over dine spørgsmål-som jeg stadig ikke har fået svar på.?

• #11   9. nov 2005 Hej Klaus,

Som du kan se på min profil har jeg erfaring med begge racer. Staff Bull bliver ofte opfattet som "hyperaktiv" idet den drøner rundt og er meget aktiv, det er en meget menneske glad hund med krudt i røven. Det er med Staff Bull som det er med Amstaff, hanner kan som oftest ikke med andre hanner når de er blevet kønsmodne. Mange Amstaff's vil indtil de er modne, ødelægge en hel del når de er alene hjemme idet de kræver megen aktivering og er intelligente hunde som derfor let keder sig. Begge racer er skønne og kan præges til, at blive dejlige husdyr, men lov mig at du vil læse mange bøger om hvordan man holder hund, hvordan man behandler dem korrekt og hvad den enkelte race kræver for, at blive en glad og harmonisk hund.Tænk på din egen personlighed! Hvis du er til sofahygge hver dag, skal du vælge dig en hund der ikke kræver den store aktivering........altså hverken en Amstaff eller en Staff Bull.
    Spørg endelig!

Linda

• #12   9. nov 2005 LOtte M:

Mit spørgsmål var slet ikkk ment som du har opfattet det, det var mere ment om begge hunde kan regnes for at være lige stærke både mentalt og psykisk, det som jeg skal bruge min hund er at jeg vil opdtætte den som alle de andre hunde jeg har haft, og jeg ved self når jeg vælger denne type hund kan det kræve en del, Men det må man tage som en udfordring... Grunden til jeg er blevet så meget i tvivl, er fordi at jeg har søgt meget efter en amstaff og nu lige pludselig har jeg fået øjnene op for bullterrien som efter hvad jeg kan se passer bedre til mig smiley

• #13   9. nov 2005 altså straffordshire bullterrien sry*

• #14   9. nov 2005 Jørgen H. Ja det er jeg evt. Men hvad mht til pris og køn osv?

• #15   9. nov 2005 Sry Jørgen så ikk du skrev det var en han hund

• #16   9. nov 2005 Klaus E: Jeg er glad for jeg har misforstået dit spørgsmål! Og håber du får en staff som du ønsker dig!
    Du er som sagt altid velkommen til at kontakte mig hvis du skulle have spørgsmål om racen.
    Linda: Jeg har nu aldrig opfattet staffen som hyperaktiv...tværtimod, mine er selvfølgelig meget glade for alle mennesker som kommer men får de besked på at gå i kurven ja så gør de det også-de er meget nemme at "få ned" igen synes jeg(jeg sammenligner jo med Bull terriern som jeg også har)

• #17   9. nov 2005 Skal lige undersøge kontoen, hvor Hvornår er den salgsklar?

• #18   9. nov 2005 Jørgen: Hvor i landet bor du??

Jeg bor på fyn

Kommentér på:
Strafford bullterrie vs Amstaff

Annonce