{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Ih altså.. ;( {{forumTopicSubject}}

Jaa nu det så vores tur ;(

Zamzam er desværre blevet overfaldet af to forskellige han hunde.. og det har sat sine spor nu ;(

Han er aggresiv over for han hunde, og mener virkelig AGGRESSIV!
Har forsøgt t gange nu med rigtig søde han hunde, men problemet er bare at nu er det Zamzam går til angreb på den anden... . forsøgte sidst i søndags men dette endte rigtig skidt smiley Zamzam bed sig simpelthen fast i den anden hund og ville IKKE give slip igen... Da jeg langt om længe fik ham væk, lagde jeg ham ned og dominerede ham...
Han har samme problem når vi går tur hvor han er i snor, hvis han får lov at hilse på han hunden, går han amok, men hvis de ikk hilser er der ingen ting...
Må indrømme at efter i søndags er jeg blevet bange for ham ;( og bange for hans næste møde med en han hund... smiley

Nu er spørgsmålet så, om vi skal blive ved at møde han hunde eller hvordan vi skal tackle dette ?

**** DUMME KOMMENTARE FRABEDES!!!!****

Sabrina..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih altså.. ;(
  • #1   8. jul 2008 Jeg ville kontakte en adfærdsbehandler, så I får løst problemet ordenlig fra starten af. Eller I må lade hver med at hilse på andre og det er jo lidt kedeligt, har selv en hund der ikke hilser på andre hunde..

  • #2   8. jul 2008 Tjaaa.... Det er meget normal opførsel fra ham nu.. Det bedste forsvar er nu engang et angreb. Din opførsel hjælper ham så ikke - men det er du nok næsten klar over ...

    Du må IKKE begynde at smide ham sammen med andre hunde nu.. Find nogle venner med hund du kan mødes med og lad ham stille og roligt vænne sig til det. De må IKKE komme så tæt på at de kan nå hinanden. Nærm jer hinanden stille og roligt og samme sekund han farer op trækker i jer væk igen. Bevæg jer hele tiden i cirkler og lav kontaktøvelser så han fokuserer på dig og ikke den anden hund..


  • #3   8. jul 2008 Undskyld, me er det ikke bare at holde ham fra hanhunde? Ma lader vel ikke sin hanhund hilse på andre hanner når man VED det er et problem, så holder man sgu hunde for sig selv.

    At det skyldes overfald er self meget beklageligt (og osse rigtig synd for din hund), men jeg ville ikke forvente at det kom til at fungere igen, med at kunne hilse og lege med andre hanner.

    Men når du skriver at der ikke er noget hvis de ikke skal hilse, jamen så lader man jo bare være at hilse.


  • #4   8. jul 2008 Jeg tror bare i skal holde Jer fra andre hanhunde og så ellers træne med ham når i går forbi andre hunde.

    Stakkels Zamzam, men det er ikke fair overfor de andre hunde som i sætter i risiko, ved et møde.


  • #5   8. jul 2008 Hold ham fra andre hanhunde så er det løst....hvorfor SKAL han sættes i disse situationer flere gange ?

  • #6   8. jul 2008 Jeg ville også holde ham væk , fra andre hunde , og kun lade ham møde hunde , du kender. og som ved han kan blive gal , ikke noget at øve på fremmede hunde du møder

  • #7   8. jul 2008 Ja så lige hans alder - andre hanhunde er slut nu....

  • #8   8. jul 2008 efter hvad jeg har hørt fra en veninde der er uddannet inden for sådan noget så er det også typisk adfærd når man er nervøs og bange... hun har selv en hanhund der ikke kan med andre hanhunde og det kommer simpelthen til udtryk ved truende adfærde overfor de pågældende hanhunde og det bunder i at han er utryg og usikker og så er det synd for hunden at sætte ham i situationer hvor han bliver utryg og synd for de hunde det går ud over for det er jo ikke deres skyld...

    hvis jeg var jer ville jeg holde ham væk fra hanhunde og er det ikke muligt så snak med en adfærdsbehandler der kan hjælpe med at finde den egentlige grund til problemet og måske løse det... der er jo ikke nogen herinde der kender Zamzam eller ved hvordan han var før han blev overfaldet og en fagperson der kommer ud og møder ham er meget bedre til at komme med de rette råd.. smiley


  • #9   8. jul 2008 Han har kunne med alt og alle.. Han har aldrig været sådan før kun efter disse angreb... han er blevet vænnet fra han var lille bitte til, at mødes med andre og har været social...

    Det er ikke fremmede hunde han er blevet sat sammen med efter angrebene, men hunde han kender.... men stadig reagere han sådan....

    Sabrina


  • #10   8. jul 2008 Sabrina -Når du VED han går til angreb på andre hanner, så lader man dem ikke hilse. Du risikerer jo at være skyld i at de får samme problem, og uanset er det jo synd for dem at de skal udsættes for angreb.
    Det er osse synd for DIN hund at den skal presses s langt at den føler sig nødsaget til at angribe (og dette kan iøvrigt forværre problemet gevaldigt), så sørg for at holde ham fra andre hanner.

    Jeg kan godt forstå det er MEGET ærgerligt når nu man har en hund der har kunnet med alle, men jeg tvivler på at du kan få ham til at synes om hanhunde igen.


  • #11   8. jul 2008 Og ja -som Fancy allerede har været inde på, så har du en race der i forvejen har tendens til ikke at kunne med sit eget køn som voksen, og et angreb gør det naturligvis ikke bedre. Så jeg tror ganske enkelt det er slut med hanhunde som legekammerater

  • #12   8. jul 2008 Michelle: Er udemærket klar over hvilken race jeg har, men derfor vil jeg skam helst at han kan med andre hanner, og derfor jeg spørg til råds.... smiley

  • #13   8. jul 2008 Fancy: Så du vil mene jeg skal opgive? Selvom han kun er lige et år...? Sabrina

  • #15   8. jul 2008 Sabrina

    Kan du med alle mennesker? Jeg kan ikke og jeg har ikke noget behov for at kunne og jeg tror heller ikke hundene har behov for at være sammen med alle hunde. Det er ikke fordi jeg vil være flabet, men din hund har klart meldt ud at den ikke kan med andre hanhunde, så er det din opgave at forhindre ham i at komme i de situationer han ikke kan tackle. Min hanhund har det på samme måde og siden jeg konstaterede dette, har jeg holdt ham fra andre hanner. I godt 3 år har han ikke hilst på andre hanner, men efterhånden kan han igen hilse på andre uden det går galt. Og ja, det er da træls at skal være opmærksom på dette hele tiden, men sådan er det. Det er nok et af de problemer der kan være sværest at løse og spørgsmålet man skal stille sig selv er, om man ikke skulle tage at bruge al den tid og resourcer på at være sammen med sin hund på andre måder? Det har jeg valgt og det trives både hunden og jeg med. Det eneste jeg har arbejdet intenst på, er at jeg ikke ville have at han stak af fra ig på træningspladser/konkurrencer forat "slås" og det har han aldrig gjort. Han starter ikke balladen, men han er med på den med det samme hvis der kommer en anden han.
    Jeg har i dag en velfungerende hund, som er suveræn sammen med hvalpe og tæver, så han mangler ikke socialt samvær med andre hunde.
    Jeg synes du skal acceptere problemet og ellers nyde din hund og jeres samvær på alle andre måder.


  • #16   8. jul 2008 Sabrina - Vi har selv en amstaff han, på 4 år.. (Malcom) Han kan også sagtens med hanhunde, HVIS det er hvalpe og voksne som ikke er dominerende.

    Malcom har også altid været meget social, og kunnet med alt og alle, men en dag, så ændre det sig (Måske) Det er jo ikke ens med alle hunde. Tror bare i skal acceptere, at sådan er jeres hund, og det kan ikke laves om, han er også blevet ældre, og selvfølgelig har det nok noget med at gøre, at han er blevet overfaldet, men højst sandsynligt også, fordi han er blevet ældre, og er af den race han er.. De er dominerende, og vil helst bestemme, det er sjældent disse racer kan hanhunde imellem.

    Det er ærgeligt.. Men jeg ville nok opgive, at "Lære" ham, at kunne med andre hanhunde igen.. smiley

    - Lone, med forældrenes profil, med Malcom, Chanel og Zanto.


  • #17   8. jul 2008 Hej Sabrina
    Det er nu en træls situation I er havnet i, men jeg vil tilslutte mig de andres råd om at holde ham væk.
    Men jeg har lige en tanke der strefjer mig, ud fra din profil er han 10 mdr. Det er selvfølgelig træls at han er blevet overfaldet, men kan det tænkes at noget af skylden lægger i at han er kommet i pubertet og er blevet "rigitg" mand nu?
    Har du kontaktet opdrætteren og spurgt til om der er problemer med andre fra kuldet eller evt. tidligere kuld. Hvis det er en seriøs opdrætter kan du også få hjælp der, ellers prøv DKK´s hundekonsulenter. Jeg kender ikke meget til racen, har kun haft en tæve på 4 år inde i vores pension en enkelt gang, hun var meget fredelig, men lidt hård ved hendes "søster" som var en engelsk bulldog der var 2½ år yngere.
    Held og lykke med ham smiley
    /Henrik


Kommentér på:
Ih altså.. ;(

Annonce