{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

To ting... {{forumTopicSubject}}

Første ting:
Nu er det sådan, at Chloe, den sidste månedstid, har kastet op og været meget sløv og virket meget ked af det.. Vi har flere gange været til dyrlægen og fået penicilin, antibiotika og syre-neutraliserende (dog med omkring en uge imellem)
I forgårs synes jeg så, at nu var det sgu nok!! Chloe var ikke sig selv, og derfor måtte vi jo tage det næste skridt!!
- en blodprøve (får svar idag)
- tre afføringsprøver (afleveres på mandag)
Dyrlægen sagde, at det MÅSKE kunne være hjerte-/lungeorm, da hun jo har kastet op, virket sløv osv.
- hun har den sidste månedstid også fået skåne-kost, i form af virkelig virkelig kogte ris og noget mad, vi fik hos dr. dyr.

Argh.. Det gør bare så ondt, at se hende sådan her.. Hun plejer at være så glad og dejlig.. Nu er hun bare trist og vil ingenting.. Hun plejer at være fræk og stikke af, være udenfor i al*elvede og nægte at komme indenfor når vi kaldte.. Nu vil hun kun udenfor for at tisse og besørge, ellers ligger hun bare inde i stuen og kigger sørgeligt på min mor og mig.. Det gør bare så ondt!!! smiley

Er hjerte-/lungeorm farligt? Er det dødeligt? Hvad kan man gøre ved det?
- chancerne for, at det er hjerte-/lungeorm, er ikke specielt store, men det var det eneste dyrlægen lige kunne se, at det skulle være, men så fanget meget tidligt - heldigvis!!

Anden ting:
Magnus har pletter overalt på kroppen og hovedet (f.eks. lige over øjnene) hvor der intet pels er, og nogle steder også sår.. Det må være fordi han kløer sig helt vildt, men han har ikke lopper, da vi har behandlet alle vores dyr med loppemiddel smiley
- spørgsmålet er så, om det måske kunne være en form for allergi?

Puha.. Triste ting, men håber i kan hjælpe!
På forhånd tusinde tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To ting...
  • #1   11. jul 2008 Uh, det lyder godtnok ikke godt. Stakkels Chloe. Der er sandsynlighed for hjerte-lungeorm, især i det område hvor du bor (det er endnu ikke så udbredt i Jylland endnu) men det kan helbredes. Det er vist noget med en længerevarende pinicilinkur, og opdages det i tide, er der god helbredelse.
    Magnus kan have fået loppe-allergi, selvom han er blevet behandlet med lopper. Havde engang en kat der fik det. Lopperne kan godt springe på og bide, men dør så derfter, når hunden/katten er behandlet, men de kan stadig nå at afsætte spyt i huden, og det er det dyrene reagerer imod. Det kan også være skab eller hårsækmider, hvilket er mere alvorligt. MEN snak med dr.dyr om det! for man kan ikke sidde her og stille diagnoser. Uanset hvad det er, er det vigtigt at få hundene under behandling, og så kan de fleste problemer løse sig. PØJ-PØJ med det *S*

• #2   11. jul 2008 Better safe, than sorry - det er hvad jeg altid siger ^^ vi har en tid til Magnus på mandag.
    Men vil bare gerne have min Chloe tilbage!!

• #3   11. jul 2008 Jeg kan godt forstå du er nervøs, men dr. dyr skal nok få styr på det. Held og lykke med det.

P.s. Jeg svarede på din PB, men kan ikke se den i min udbakke, så nu er jeg i tvivl om jeg fik den sendt afsted - ellers siger jeg da mange tak, og ja, Keesha har lært det hele af mig, og uden vi har gået til træning. Med godbidder kommer man laaangt! smiley

• #4   11. jul 2008 Nu vil jeg forsøge at på et par timer på øjet. Tak for i nat og ha en god dag smiley God bedring med Chloe og Magnus.

Kommentér på:
To ting...

Annonce