{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Lhasa apso (redes) {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt mig en dejlig lhasa apso tæve på et år. Hun var ikke klippet for nylig da jeg fik hende og var heller ikke blevet passet med pelsen, altså redt og sådan.
Det første jeg gjorde var så at få hende klippet helt ned. Nu vil jeg så gerne høre hvor tit skal jeg så rede hende nu efter trimning for at pelsen ikke filtrer helt igen.

Stine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lhasa apso (redes)
  • #1   12. jul 2008 Hva med at gøre det dagligt, så vænner den sig også til at børstet, men ellers kan man jo se hvornår ens hund ser ud til at trænge til at blive gjort istand.
    Mine 3 får altid lige en tur med børsten inden vi skal ud og luftes bare så de ser respektable ud, selvom de ikke alle er langhårede, det øger også blodgennemstrømningen, og gør at hunden bliver lidt sundere, og samtidigt ser du hvis der sidder flåter eller aks fra græs som skal væk med det samme.

• #2   12. jul 2008 Jeg har selv en shih tzu, og hun får kun klippet pelsen så den er det jeg vil kalde halv-lang.... jeg reder hende hver dag grundigt. hvis din hund skal gå med sele i stedet for halsbånd skal du hver aften kontrollere om der er dannet knuder ved benene, på ryggen på halsen og foran.
    Men det nemmeste er at holde det ved lige, altså rede så ofte som muligt.
    Mens din hund har kort hår, kan du jo træne den i at enten stå elelr ligge stille mens du reder den. hvis den ikke har været vant til dette i et år er det jo helt nyt og fremmed, og skal som alt andet læres.

mvh Camilla

• #3   12. jul 2008 Toffie - som også er en Lhasa Apso - var heller ikke passet i pelsen og har sikkert aldrig set en kam i hele sit liv.

Han ble også klippet kort, og i dag (jeg har haft ham i ca. 3 uger) har han det fint med kam og børste.
    Jeg gjorde nemlig det, at jeg redte ham 3, 4 ja op til 5 gange i døgnet i den første uge, så han forbandt børste/kam med noget dejligt, noget nærvær og kærtegn.
    I dag står han fuldstændig stille, når jeg reder ham igennem, hvilket sker mindst en gang i døgnet.

Hvis hun ikke har været i bad, vil jeg klart anbefale at få det gjort, da det er meget nemmere at holde pelsen bagefter. ;-))

Kommentér på:
Lhasa apso (redes)

Annonce