558 visninger
|
Oprettet:
Lhasa apso (redes) {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt mig en dejlig lhasa apso tæve på et år. Hun var ikke klippet for nylig da jeg fik hende og var heller ikke blevet passet med pelsen, altså redt og sådan.
Det første jeg gjorde var så at få hende klippet helt ned. Nu vil jeg så gerne høre hvor tit skal jeg så rede hende nu efter trimning for at pelsen ikke filtrer helt igen.
Stine
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Mine 3 får altid lige en tur med børsten inden vi skal ud og luftes bare så de ser respektable ud, selvom de ikke alle er langhårede, det øger også blodgennemstrømningen, og gør at hunden bliver lidt sundere, og samtidigt ser du hvis der sidder flåter eller aks fra græs som skal væk med det samme.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 6
Men det nemmeste er at holde det ved lige, altså rede så ofte som muligt.
Mens din hund har kort hår, kan du jo træne den i at enten stå elelr ligge stille mens du reder den. hvis den ikke har været vant til dette i et år er det jo helt nyt og fremmed, og skal som alt andet læres.
mvh Camilla
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Han ble også klippet kort, og i dag (jeg har haft ham i ca. 3 uger) har han det fint med kam og børste.
Jeg gjorde nemlig det, at jeg redte ham 3, 4 ja op til 5 gange i døgnet i den første uge, så han forbandt børste/kam med noget dejligt, noget nærvær og kærtegn.
I dag står han fuldstændig stille, når jeg reder ham igennem, hvilket sker mindst en gang i døgnet.
Hvis hun ikke har været i bad, vil jeg klart anbefale at få det gjort, da det er meget nemmere at holde pelsen bagefter. ;-))
Lhasa apso (redes)