505 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ros til muskelhundeejere Ros til muskelhundeejere

Jeg har pt. gang i et lille specialhold, som består af staffer og amstaffer, 8 ialt.

Sjældent har jeg været ude for mere positive og videbegærlige hundeejere.

Alle på holdet har dog været ude og arbejde med de ultra-ultra bløde metoder, hvor man ikke/dårligt må sige "nej"/sætte grænser for hundene, og alle ( pånær én hundeejer med en meget ung tæve) har oplevet, hvor elendigt dét virker - eller rettere slet ikke virker.

Til gengæld er alle klar over, hvad de har mellem hænderne, så det er en skøn gruppe at arbejde med - og gosh hvor er de små staffier dog helt igennem charmerende.

Men stor ros til denne gruppe - dejligt at møde SÅ mange seriøse hundeejere.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ros til muskelhundeejere
  • #1   16. jul 2008 Ja og dejligt at høre ros fra en træner,til de seriøse ejere,der osse er inden for denne kategori smiley

Skønt at i sammen,får noget ud af træningen smiley

• #2   16. jul 2008 Tina

Jeg "opererer" jo lidt langt væk - i Sorø, Roskilde og Holbæk, så du skal have en god cykel, hvis du skal træne hops mig. Så er der selvfølgelig heldagskurserne, - så who knows *ss*

• #3   16. jul 2008 Tina

Ja, jeg plejer at starte op i januar, men kan ikke give nogen eksakt dato, da jeg ikke har planlagt det endnu. Jeg starter nye hold året rundt og har kun pause i juli og omkring jul i december ( ca. 14 dages pause), men du kan tilmelde dig nyhedsbrevet - så får du automatisk besked.

• #4   16. jul 2008 kanon... smiler...

Må jeg spørge... hvorfor må man ikke bruge nej... ?

Det gør jeg da, og derefter korrigere dem til det jeg vil have dem til... smiler

• #5   16. jul 2008 ååhhh sorry...
    måske jeg skulle læse rigtigt første gang... ;oD

( det var til det med nej'et ) he he

• #6   16. jul 2008 Martin >> jepper... stædige.. gg...

vi skal bruge gode godbider, masser af ros og bold... men de skal så absolut også korrigeres... og nej er en god ting at bruge... he he

• #7   16. jul 2008 Det her må det være det perfekte sted at spørge.......

Hvorfor er det altid i vinterperioden der er hundetræning....????

Nogen gange er det så pissekoldt at træne ... *GG*... hvorfor er der ingen steder man har det om foråret / sommeren ........*GG*

• #8   16. jul 2008 Synes at det lyder rigtig godt med en speciel gruppe, som kræver speciel træning. Så ros til træneren herfra også. :o) OG til ejerne.

• #9   16. jul 2008 Nååå.... nu ser jeg du har, på nær juli og jul..... ok... så det først nu... sorry

• #10   16. jul 2008 kæmpe stor ros til træner, som har gjort det helt rigtige at starte et hold for muskel hunde, har selv haft en amstaff, og gik også til træning med den, men det var p et alm. hold hos dch, mistede desværre vores elskede staff i en alder af to år, men siden hen er de så også blevet ulovlige i dch, så sys bare det er så fedt at høre at der er muligheder for ejere af disse racer, da de også har godt af at træne.
    gid der var andre der gjorde det samme.

• #11   16. jul 2008 Helene og Toni

Takker for roserne, - men faktisk har jeg masser af muskelhunde på mine andre blandede hold og har altid haft det uden problemer. Det er faktisk første gang jeg har et rent muskelhundehold, og det er blevet til på opfordring.

Jeg træner meget anderledes, end man gør i f.eks. Dch ( - har lige været i Jylland og undervist en masse Dch-folk), så jeg kan godt forstå, hvorfor I har haft problemer med at "fitte ind" der.

• #12   16. jul 2008 "muskelhunde" er da ikke forbudt i alle DCH afdelinger

• #13   16. jul 2008 Alice

Ja - der er fordele og ulemper ved alting. Fordelene ved at have et muskelhundehold er jo, at man kan målrette sin undervisning lidt mere.

Ulemperne er, at hundene ikke får set andre racer samt at ejerne ikke lærer, hvad det er fuldstændigt universielt hvad angår alle hunderacer.

Men det bliver da sikkert ikke sidste gang, jeg har rene muskelhundehold.

Måske var der flere, som skulle slå sig sammen og hyre en instruktør, for dette her hold, som jeg har, er skabt fuldstændig til at imødekomme folks behov.

• #14   16. jul 2008 Lasse og Nanna

Jeg skal ikke svare for, hvad andre vælger at gøre, men jeg har da træning hele året rundt pånær lige de her 3/4 uger i juli.......her er der FERIE..........næsten *ss*

• #15   16. jul 2008 DIMACE

Du skriver: "Må jeg spørge... hvorfor må man ikke bruge nej... ? "

Ja - dét må du NOK spørge om.
    Når jeg spørger folk, hvorfor de andre steder ( - ofte hos uddannede adfærdsbahandlere) ikke har lært at sætte grænser for deres hunde, så får jeg som oftest at vide, at det måtte man ikke, fordi man så ødelagde forholdet mellem hund og ejer!!!

Jeg har pt en amstaff i træning ( - på et andet hold end muskelhundeholdet), og de har "lært" at bruge øjnene - og KUN øjnene - på denne hund. Altså lige bortset fra, at hunden OVERHOVEDET ikke reagerer! Den er fløjtende ligeglad med ja- og nej-øjne, som denne adfærdsbehandleren var tilhænger af.

Ja, jeg undrer mig også BIG time, for stakkels hund, som ikke ved, hvad den må og ikke må. Den stresser fuldstændig, når den ser andre hunde, fordi det eneste den har lært er at skulle lege med dem. Kontakt med ejer er en by i Rusland.

Jeg får desværre mange ind, som er undervist på en "blød" måde, dvs. hvor den bløde tilgangsvinkel er fuldstændig misforstået.

Kommentér på:
Ros til muskelhundeejere

Annonce