{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

Billig vs dyrt hundefoder {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid fodret min hund med et kvalitetsfoder, da jeg mener det er det absolut bedste.
Men efter at have læst dette link:
http://www.forsoegsdyrenes-vaern.dk/
, kommer jeg til at tænke på nogle ting.
Vi har ik nogen reel chance for at vide hvad der er i foderet, og om det dyre reelt er bedre end det billige.
I pedigree er der en masse biprodukter, men det er der jo også i en masse af dyrlægens/dyrehandlerens foder, hvis det kan være kamufleret som f,eks kødmel.
Vi har som forbruger ingen reel chance for at vide hvad der er det bedste af det bedste, eftersom der ik er nogen klare regler for hvad producenten af foderet skal opgive der er i foderet.
Så hvorfor mener du det du fodrer med er bedre end andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig vs dyrt hundefoder
  • #1   18. jul 2008 nrj man skal nærmest læse en masse videnskabligt materiale igennem for at kunne gennemskue hvad der er godt og hvad der er not.

    også derfor jeg selv laver mit foder.. nu ved jeg havd mine hunde får.


  • #2   18. jul 2008 og ikke meidst hvor mange dyr der har måtte lade livet for deres kost

  • #3   18. jul 2008 Frejas mave er helt klart blevet mere stabil efter jeg har skiftet over til kvalitet...

    Mængden af hendes daglige ration er væsentlig mindre, med det dyre foder og dermed også mængden af det der kommer ud i den anden ende....ss.

    Jeg skiftede, da det viste sig, at hun har allergi. Uden at tage en masse tests, rådede dyrlægen mig til at skifte til et foder uden soja, majs og hvede. Og vupti, eksemen var væk.....


  • #5   18. jul 2008 Kirsten- Men selv ved at fodre råt, kan man jo ik vide hvad medicin osv der er proppet i koen osv.

    Simone- Jeg må tilstå at jeg heller ik tror det billige skader en sund og rask hund. Vi vil jo alle det bedste for vores hund(e), og jeg har altid troet at det bedste var det dyre.
    Min onkels gamle labrador blev fodret med det billige hele dens liv, den blev 15år.

    Hundemutter- Fodrer du med råt?


  • #6   18. jul 2008 Fruit batten- Der er jo virkelig stor forskel på de forskellige mærker, også selvom man kun sammenligner de dyre mærker.

  • #7   18. jul 2008 Idet at alt råt hundemad er dyrlægekontrolleret, og kan anvendes til human føde, tror jeg på at det er det bedste for min hund.

  • #8   18. jul 2008 Eva- Det påstår de jo også kødet i nogle tørfoder mærker er.
    Jeg har hørt om nogen der sælger råt der fusker med det.

    Men nu var tråden heller ik ment som en sammenligning meller råt og tørt:)


  • #9   18. jul 2008 Fruit batten- Der findes jo en masse tørfoder der er naturlig konserveret og uden farvestoffer.
    Der er vel ingen der er naive nok til, at tro at det er det bedste af det bedste kød man kommer i tørfoder. Men når det er sagt så mener jeg ik hunden tar skade af at få kød hvor der er iblandet ben, klove osv.


  • #10   18. jul 2008 Min hund får Olivers tørfoder smiley
    Og det er hun bare helt vildt med smiley


  • #11   18. jul 2008 Fruit batten- Selvfølgelig skal det konserveres, men der er stor forskel på om det bliver gjort kunstigt eller naturligt.
    Det er da fint du mener råt er det bedste i verden, men for mig er det forbundet med en lige så stor usikkerhed som tørkosten er.


  • #12   18. jul 2008 jeg tror altså heller ikke hunden tager skade af det billige foder... der er mange hunde der får det

  • #13   18. jul 2008 Olivers er også fra Canada....

  • #15   18. jul 2008 Jeg har været omkring det hele. Jeg fodre nu med rc til giganter, selvom jeg kun har sch.
    Det er det foder mine hunde trives pt. best på. Og selv om det er et dyrt foder, så er det det ikke alligevel, fordi jeg skal bruge meget mindre fodermængde end på noget andet foder jeg har prøvet.
    Men samtidigt så får mine vuffer masser af rå kalveknogler og kød som jeg tager med hjem fra mit arbejde.


  • #16   18. jul 2008 Må tilstå jeg ik lige har overvejet, at de skal ha mere af det billige end af det dyre:)
    Ik fordi jeg vil begynde at fodre med det billige, for min overbevisning er stadig at det dyre er det bedste.


  • #17   18. jul 2008 Er det et eller andet sted ikke ligegyldigt om maden er naturlig, om det er konserveret osv

    -hvis bare hunden fungerer på det og er sund og rask?


  • #18   18. jul 2008 Fruit... -og så vil jeg lige spørge: hvad er det for tilskud du giver din hund?

    Hvordan (og af hvad) er de fremstiller, hvordan er de konserveret osv...

    Hvis det skal være så naturligt burde sådanne tilskud jo slet ikke være nødvendigt;o)


  • #19   18. jul 2008 Fruit... -tænkte mere på om du ved hvordan dine tilskud er konserveret og lavet (oftest er det jo kunstigt fremstillet og konserveret)

    Hvad hunden ville vælge i naturen er jo ret irrelevant. Hunden lever ikke i naturen, og gjorde den havde den slet ikke et valg. Og fungerer den på det den får, og er den sund og rask, så er det jo sådan set ligegyldigt HVAD den får -bare det virker;o)

    Jeg ha i øvrigt haft en hund der rynkede på næsen når der blev serveret kød.
    -med undtagelse af okseben, hesteben og lammeben. Kødet ville hun ikke have, men benene var hun glad for;o)


  • #20   18. jul 2008 Michelle- Det er det jeg prøver at komme frem til:)
    Vil bare påpege, at det kan være naturlig konserveret.

    Hvis vi levede som hulemænd ville vores kost også se anderledes ud, men det gør vi jo ik:-)


  • #21   18. jul 2008 Fruit -jamen fungerer det så skal du da endelig osse fortsætte med det:o)

    Det var ikke ment som kritik, men blot nysgerrighed, idet mange (som du jo osse selv nævner) snakker meget højt om BARF = ingen tilsætningsstoffer, intet kunstigt fremstillet, ingen konserveringsstoffer (kunstige) og det hele er SÅ naturligt.

    Hvis så bare halvdelen af de der BARFer tilsætter vitaminer og som du ikke undersøger hvordan disse er fremstillet (nogen undersøge jo nok, men andre ikke gør), så er det jo netop ikke nødvendigvis fri for tilsætningsstoffer og naturligt osv;o)


Kommentér på:
Billig vs dyrt hundefoder

Annonce