Chow chow Chow chow
Min mand er TOTAL forelsket i chow chow'en, og han syns kun der findes den ene slags (dumme ham *G*). Jeg har så aldrig været så pjattet med dem men er ikke bange for dem. Syns måske bare de er lidt for sære (beklager meget hvis jeg støder nogen).
Når snakken så har været omkring, hvilken hund vi gerne vil ha' har jeg nævnt SÅÅÅÅÅ mange andre slags, men enten syns han de er for små, for grimme eller også bryder han sig generelt ikke om racen og dens temperament. I trods har jeg jo så sagt at vi så bestemt heller ikke skal ha' en grim chow.. Ved godt jeg er lidt småtosset :o))
Nu er jeg egentlig begyndt at synes om deres vamsede look, og har læst lidt om dem, bla. på Dansk Chow Chow Klub's hjemmeside, men syns jeg læser lidt modsigelser her og der. Nogle steder står der, at det er en meget egen hund (med køkkenruller i ørene) der er asocial, mens jeg andre steder kan læse, at den godt kan trænes lidt og ikke er så asocial. Nu er forvirringen jo total :o/
Er der ikke et par chow chow ejere der kan komme med lidt facts omkring denne hund?? Jeg vil sætte stor pris på det ikke kun bliver lagt vægt på det rosenrøde, men også at i kan komme ind på, hvilke problemer der er med racen.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
men dem du har snakket med har måske forskellige metoder til at træne hund. Så vidt jeg ved er den ikke særlig imponeret over tvang eller aversive metoder
Gwen Baily beskriver den som : tilbageholdende, selvstændig, stædig, viljestærk, stille og en god vagthund. Kan være svær at håndtere og endda intolerant overfor fremmede. Kan udvise ressourseforsvar overfor fodder og andet. (noget I især skal arbejde meget med medens den er hvalp)
Den perfekte ejer som selvsikker og erfaren.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 30
Træning af den sntes jeg er ret svært, med det mener jeg den gør hvad den vil og KUN hvad den vil. Det er faktisk ret let at lære den nye ting så som sit, dæk, pote osv. men den gør det altså bare ikke hvis den ikke har lyst. Det er også derfor vi altid har vores i snor.
mht problermerne beskrevet ovenfor så kan jeg kun sige at vores bestemt aldrig har været aggresiv når det kommer til maden, tværimod den flytter sig bare uden noget som helst.
Det er rigtig at den er ret reseveret over for folk den ikke kender(god vagt hund) men når den først kender folk er den så god som dagen er lang. asocial vil jeg bestemt heller ikke kalde den, den ligge i sofaen med mig hver aften og den elsker at blive nusset ligesom alle andre hunde,hvis den kan se sit snit hopper den også op i sengen og så sover den nærmest oven på mig.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 241
Næate spørgsmål er så bare: Kan den med katte??? (har snakket med en chow opdrætter og hun sagde at deres fjende nr. 1 er katte, men hun havde ikke selv katte)
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 196
Vi blive tit spurgt om ikke vores Yasmo er en chow chow - de ligner en del, men er efter min mening en meget mere egnet hund til de fleste - den er nem og rar og meget nem at opdrage. Og så har den ikke de fysiske skavanker som chowen slås med og så savler den ikke.
Se evt. vores yasmo på min profil.
sep 2007
Som det ser ud, tror jeg ikke den står højest på min ønskeliste - skal bare ha' overbevist manden :o)
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 30
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 9
Først tager jeg hatten af for dig, du gør virkelig noget for at finde ud af hvem en " chow " er, godt gået.
Jeg er den heldige ejer af 3 forskellige chowèr alle med fine stambøger men de er bare vidt forskellige, så det er meget svært at besvarre dit spørgsmål om hvordan en chow er.
Mit bedste råd til dig er at du tager din mand i hånden og finder ud af på dansk chow chow klubs hjemmeside hvornår der er en udstilling i nærheden af hvor I bor, eller evt. en ringtræning, og så tager i derud og kikker og tale med så mange som muligt.
Du er også velkommen til at kikke forbi min hjemmeside og evt. kontakte mig, så kan vi få en snak.
www. kennel-liusu.dk.
Med Venlig hilsen Lise-lotte
sep 2007
Kan se du også er vestjyde, så det er ikke helt usansynligt vi en dag finder på at ringe.
Har søgt om venskab så du ikke senere bliver væk for mig.
Chow chow