{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Barf el tørfoder {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg skal hente min 8 uger gamle korthåret hønsehund på fredag og er i tvivl om hvilket foder han skal have.. Han skal bruges til jagt når han er blevet gammel nok.

Jeg var i maxsø`s forleden dag og de siger at barfoder var det bedste man kunne give sin hund men der er flere der siger at tørfoder at bedst og at der er de samme vitaminer i som i barfoder... Hva giver i jeres hund og hva ville i anbefale?

Hjælp..

Hilsen Laura..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf el tørfoder
  • #1   21. jul 2008 Jeg råfodre (BARF) min hvalp på nu lidt over 10 uger - fordi det simpelthen er det mest naturlige for hunden! Og fordi jeg "forebygger" mange sygdomme ved at undgå tørfoder... Meld dig ind i BARF-gruppen og spørg efter deres for og i mod og se hvad du synes?! :o) Det er nemt og der findes mange som gerne vil rådgive..

• #2   21. jul 2008 jamen det handler om, hvordan du er som menneske:-)

Jeg bruger tørfoder, fordi jeg synes det virker rigtig godt på Vanni og han får en smuk pels.

Men prøv at tage en snak med barf gruppen herinde

• #3   21. jul 2008 Jeg vil sige at Barf tiltaler mig mest. Det virker mest naturligt.
    Men jeg fodrer selv med tørfoder ;o) Jeg tror man skal bruge en del tid på at sætte sig ind i hvordan fodersammensætningen skal være for at Barfe.

En dag når jeg syntes jeg har tid til at sætte mig ind i det hele skifter jeg nok og indtil da er et godt tørfoder et fint alternativ som jo helt sikkert dækker hundens behov.

Bare lige mine tanker om det ;o)

• #4   21. jul 2008 Det er klart en smags sag, hvad der tiltaler dig mest.
    Jeg personligt ville ikke turde fodre en hvalp med Barf, jeg ville være nervøs for fejlernæring. Men nogen bruger det også til deres hvalpe, med gode resultater!
    Læs lidt om begge typer foder fra forskellige kilder, og dan dig dit eget indtryk, og vælg den fodermetode du har det bedst med. Og find så ud af efterfølgende om vovsen har samme mening smiley
    Det gælder om at finde et foder i begge har det godt med smiley

• #5   21. jul 2008 Jeg Barfer begge mine hunde, så det kan jeg varmt anbefale.

Hvis du har spørgsmål til Barf, kan du med fordel melde dig ind i Barf gruppen, for der kan du få svar på mange af dine spørgsmål bare ved at læse de gamle tråde..

http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2123

• #6   21. jul 2008 Jeg fodrer tørt (produkt fra dyrlægen), da jeg på den måde er sikker på, at min hund får, hvad den skal have.

Trods min indsigt i ernæring via min uddannelse, vil jeg ikke kunne påtage mig at give min hund en afbalanceret kost med BARF - og slet ikke en hvalp.

Jeg mener, at man ved at give et kvalitetstørfoder dækker hundens behov bedst. Her er mineraler, vitaminer, aminosyrer mv. nøje afstemt til den enkelte hund. Fodrer man BARF, kan man selvfølgelig give tilskud, men hunden kan jo også få for meget af de forskellige ting eller give dem i forkerte forhold. En ting som sammensætningen af aminosyrer er meget vigtig specielt hos den voksende hund.

Selv om BARF er måden hunde/ulve spiser på fra naturens hånd, er det ikke nødvendigvis det bedste, men bare det, der nu er tilgængeligt. Vi spiste også markant anderledes før vi blev civiliserede og blev ikke ret gamle, så det er ikke en begrundelse, der holder i min verden.

Jeg er dog ikke fanatiker og er absolut ikke blind overfor, at nogle hunde fungerer bedst på BARF. Mange allergihunde får det godt på hyposensibilisering eller dyrlægens allergifoder, men jeg har også set mange rette sig rigtig flot med BARF.

Bottom line... Jeg ville fodre tørt og hvis det ikke virkede for min hund, ville jeg prøve BARF (med den rette vejledning!). Og man kan jo godt hygge lidt om sin hund i ny og næ med lidt råt, selv om man ikke kører rent BARF :o)

• #7   21. jul 2008 vi fodre også med råt og det har reddet hende fra aflivning. jeg har besluttet mig for at min næste hund skal råfodres fra den kan, altså 3 ugers alderen. de kommer til at vokse i det rigtige tempo og bliver mere afbalanceret. samt man kan tage en masse sygdomme i opløbet.

• #8   21. jul 2008 Som udgangspunkt - så vil jeg bruge det samme foder som opdrætter har brugt på hvalpen.

Og jeg vil ikke blande fodret op med hverken det ene eller det andet..

• #9   21. jul 2008 barf ville jeg vælge og du behøver ikke være bange for fejl ernæring hvis du kontakter bark klinikken.. de har et spicael pulver man drysser på maden så man er sikker på den får og optager det den har brug for

• #10   21. jul 2008 Jeg fodre også med råt og jeg skal have hvalp den 16-8 08 og den vil kun blive tilbudt råt, så må vi se hvad den siger til det og om den trives med det.
    Du kan google Barf, så finder du feks. www.hundeeksperten.dk der er megen hjælp at hente.

Kommentér på:
Barf el tørfoder

Annonce