{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Kennel hoste {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg har lige et spørgsmål an kennel hoste.

Her da jeg skulle ud og gå med Nicki her til aften, møder jeg hans gode ven' mor på trappen, hun fortæller at hun forleden mødte en mand ( som hun så tit har mødt ),og hun spørger om hundene lige skal hilse på hinanden, Manden siger ja ja, og hundene hilser pænt på hinanden. Mandens hund har åbenbart været syg, så hun spørger til hundens ve og vel. Så siger manden , jooo han har det okay, har bare fået kennel hoste nu, og det smitter. Hvor smart er han så at give dn lov til at hilse på Valde.
Om Valde nu er blevet smittet ved de jo så ikke, men sansynligheden for at Valde kan få revet noget til sig, han er selv syg og har et lavt imumforsvar, tosk siger jeg bare, når nu han vidste hans hund hade kennel hoste.

Nu er mit spørgsmål så: hvornår ved man om han er blevet smittet, og er det bedst at holde hundene fra hinanden. Smitter det kun ved nær kontakt? de bor jo kun en etage fra hinanden.

Bolette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennel hoste
  • #1   15. nov 2005 Hundene smitter før de begynder at hoste, ikke medens de gør det og heller ikke efter.
    Problemet med Kennelhoste, er at raske hunde også kan være smittebærer. Smitten foregår med luftvejen, faktisk ligesom influenza hos os.
    Gloria's mor har lige haft det (som den eneste af vores 5 hunde) og kom heldigvis nemt over det


  • #2   15. nov 2005 Hej Bolette,
    Inkubationstiden for kennelhoste er mellem 5 og 10 dage.

    På nedenstående link kan du evt. læse meget mere :

    (link fjernet)

    Hilsen

    *Ninna Oline *


  • #3   15. nov 2005 OG - du behøver ikke være så nervøs!

    Det sidste kuld jeg havde i huset fik en omgang - er immunforsvaret okay - vaccinationerne up-to-date - er det for det meste en harmløs virus.

    Men hunden skal holdes i ro så det ikke udvikler sig - og evt smitter til svage hunde.

    Så tag det roligt.

    Knus fra Karin


Kommentér på:
Kennel hoste

Annonce