Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundekirkegård truet af lukning...
  • #1   23. jul 2008 Endnu en grund til at være imod EU.

• #3   23. jul 2008 Iben R - Nej, men selvom man har det som du, så kan man jo godt respektere at andre har den lyst. Dermed ikke sagt at jeg selv ville benytte et sådan tilbud, eller at jeg har samme mening som dig - jeg er rimelig neutral, men jeg syntes da alligevel at der skal være plads til dyrekirkegårde i vores samfund.
    Man kan jo komme rimelig nemt om problematikken omkring kølehus osv - man kan jo bare bestemme, at hvis folk vil have dyrekirkegård, så SKAL dyrene der begraves være kremeret. Alt andet lige, så skal der jo tages hensyn til grundvand osv - som der også står i artiklen.

• #4   23. jul 2008 Iben - jeg sidestiller det på INGEN måde med den menneskeliggørelse, med påklædning osv som du beskriver. Der er vi to HELT enige, for det kan jeg ikke respektere - det har INTET at gøre med det at holde hund.
    Man kan SAGTENS holde af sin hund, uden man behøver at menneskelig gøre den, og tillægge den følelser og opførsel en hund slet ikke besidder fra naturens hånd.

Jeg holder også utroligt meget af mine hunde, men de er og bliver hunde, selvom jeg ikke ville undvære dem for noget.

• #6   23. jul 2008 Min sidste hund blev hos dyrlægen i tryg forvisning om at han med den respekt han nærer for dyr ville sørge for at hendes krop blev destrueret på en værdig måde.

Jeg er ikke selv til dyrkirkegårde men synes at der skal være plads til disse så længe der er mange der føler et behov for disse.

• #7   23. jul 2008 Sanne M - jeg syntes også der skal være plads til dem, så længe nogen føler et behov for det.

Jeg efterlader aldrig mine hunde døde, men jeg begraver dem heller ikke på kirkegårde.
    Sidste gange jeg begravede en hund i haven, besluttede jeg at næste gang bliver den kremeret, og asken spredt over søen.

• #8   23. jul 2008 måske jeg kunne tænke mig at mine hunde bliver kremeret og gemt i en urne, så de senere kan blive begravet sammen med mig... men jeg har ikke hverken bestemt mig eller undersøt det endnu... jeg kan nå at skifte mening mange gange endnu. ;0) jeg tror nu også på reinkarnation og mener også kun kroppen er et hylster... men alligevel finder jeg en form for tryghed og ro ved tanken om at have mine hunde omkring mig selv efter jeg er død... mener ikke jeg menneskeliggør hunden derved... det er kun for min egen skyld, for at kunne have et fysisk sted jeg ville kunne tænke på min hund... sørge og bearbejde denne sorg...
    men igen: jeg kan nå at ombestemme mig mange gange endnu.

Kommentér på:
Hundekirkegård truet af lukning...

Annonce