{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

jubii hun fangede den endelig. {{forumTopicSubject}}

jeg har nu i flere måneder døjet med en dum mus i mit køkken, den ville bare ikke gå i fælderne.. den har været et rent helved for mig.. og så her for 15 min siden kunne jeg godt høre lyde fra køkkenet, sådan pusle lyde.. bella høre det også, så løber derud.. så gik pæn efter nogle sek sener.. og flot hun fangede den, og spyttede den ud lige foran mig...
er super stolt af min lille pige..hun er bare verdens dejligste hjælpe hund... både edderkopper og mus kan skrives på hendes cv..

er helt høj over endelig at have fået den F... mus..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jubii hun fangede den endelig.
  • #1   23. jul 2008 det er 2 gang vi har mus i køkkenet, 1 gang i soveværelset, og rotter i garagen.. men de er heldigvis væk... omvi har flere mus i huset ved jeg ikke, de er jo ikke fremme om dagen.. og vi bord altså på landet, så der er stor chance for at der er flere....
    har boet på landet nu i knap 1 år.. så er stadig ikke helt van til det.. smiler

• #2   23. jul 2008 de fælder jeg har sat op er alm gammeldags fælder som knækker nakken på dem med det samme.. er meget imod gift, da jeg ikke ønsker dyret lider, godt nok er det et skade dyr, men kan ikek lide de skal lide.. de skal dø på en hurtig måde... om hunden så slår den ihjel på en human måde ved jeg ikke, men kan jo ikke styre om hun fanger den.... men den var død da hun spyttede den ud..
    det er første gang hun har fanget en indenfor, ellers har hun kun fangede ude...
    vores anden hund er lidt for klumpet og langsom ti lat fange dem.. så det er bellas job.. syntes hun er sej..

• #3   23. jul 2008 Vi døjede også med mus, lige indtil vi fik vores katte, Luca og Felix, så har vi ikk hørt mere fra dem og heldigvis kan både katte og hunde sammen smiley

• #4   23. jul 2008 Da jeg så overskriften, vidste jeg med det samme, at det var om den mus.. :o))
    Jeg tænkte nemlig på dig i sidste uge, da min Dina på 14 uger, åd en hel mus. Det var bare katten som havde fanget den. Men jeg glæder mig til Hun selv kan fange dem..Jeg synes bare ikke, at hun behøver æde dem også, det er da klamt.........og orm.

• #5   23. jul 2008 Sorry. Men jeg kan ikke lige la være med at blande mig. Men ENTEN har i mus ELLERS har i rotter, de lever IKKE sammen, det er det ene el. det andet, så har hunden fanget en mus, så har i KUN mus. :o))

Mine 2 tøser har fanget og ædt mus i nu over 4år, og de har aldrig haft orm endnu eller noget andet for den sags skyld, så selvom du syntes at det er klamt, så behøver du ikke være nervøs for hundens helbred.*S*

• #6   23. jul 2008 Anita - Det lyder da godt. Det var bare dyrlægen, der sagde at hun skulle ha´ en kur. Det var altså ikke på grund af musen, at vi var der..bare til revaccination..Vores kat har da heller aldrig haft orm, i de 12 år vi har haft hende, og hun æder mus hver dag. Selvom vi har kattelem, vil hun helst besørge på bakken, så vi tjekker da lige ind imellem.

• #7   23. jul 2008 Det er da forståeligt, og jeg syntes bare det får dig til at lyde som en meget god dyreejer der holder øje med sine dyr og er opmærksom på evt, smitter. *Ss*
    Det med mus el. rotter lærte je da jeg boede på landet, vi havde en masse mus, men da vi så fik høns det lå på æg, forsvandt musene og der kom rotter i stedetfor. De var så flabede, at de stak hovederne op gennem hønsenes reder og stjal deres æg, MENS de lå på dem. *GG* Det er da en frækhed uden lige ik.. Hihi..
    Jeg behøver vel ikke at sige at vi skaffede os af med hønsene med det samme, og væk forsvandt rotterne for der var ikke noget lækkert mad til dem mere, så vi fik vores søde mus igen.
    Har man marker rundt om sig så får man besøg af mark og spidsmus og hva de ellers hedder. ;o))

• #8   23. jul 2008 mus er søde, når de bliver udenfor smiley

• #9   23. jul 2008 Ja, problemet er bare at de også gerne vil ind i varmen ind imellem, hvor der endda er MAD. *Ggg*
    Men det er knapt så sjovt med muselort i havregrynene om morgenen:(

• #10   23. jul 2008 Anita
    Den med mus og rotter, der ikke lever samme sted, er gammel overtro. Jeg har haft begge dele i flere omgange, og sidst rottefangeren var herude, spurgte jeg ham om netop det med mus og rotter, for det havde jeg også hørt, og han afviste, at det havde noget på sig.
    Desværre, for det ville da være rart at kunne nøjes med den ene slags skadedyr.

• #12   23. jul 2008 Har ikke set nogen mus her i Vietnam, men de skal nok være der hehe. Til gengæld er der klamme rotter over det hele. Så er det godt man har sig en rottefangerhund :-). Han har taget en, dog ikke her hos os, men der hvor han var i pleje mens vi var på ferie. Deres egen und var ikke meget værd i den situation, men den klarede Giz da lige ;O)

• #13   23. jul 2008 Lene, jeg har selv spekuleret over det, fordi at det herinde i kbh. hvor jeg bor nu, vrimler med rotter omkring skralderummene i b og omkring bebyggelserne, men 200meter længer væk, over på idrætspladsen er der fyldt med mus og kun mus.
    Men da den gammel bygning på nabogrunden til idrætspladsen blev revet ned, da så vi pludseligt rotter over alt selv på idrætspladsen og musene forsvandt fra hundenes paradis.
    Nu er der bygget nye boliger på den grund, og musene er kommet tilbage på "vores" plads, jeg ved det fordi de mine 2 "piger" elsker at fange mus, og får da også fanget nogle stk. hver om dagen.
    Men som sagt da jeg boede på landet havde så vi aldrig skyggen af en rotte, min ene hun kat, som var en halvtam vildkat fangede ALT der bevægede sig da hun havde killinger, det var fugle, mus, muldvarper, men aldrig kom hun med en rotte, hun spiste nemlig ikke sin fangst, hun smed dem bare på gårdspladsen så det lignte en losseplads, bare fyldt med døde smådyr istedetfor affald..
    Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro.
    Jeg er kommet til den konklution, at de kan leve ret tæt op af hinanden, men alligevel på hver deres steder.
    Men det betyder naturligvis ikke at jeg har ret, jeg syntes bare det er meget underligt, at de aldrig ses samme steder.
    Jeg har ialtfald aldrig set dem samme sted, og mine dyr har jo altid gjort min opmærksom på hvilke smådyr vi lever iblandt.
    Men igen, jeg er kun et menneske og ved langt fra alt, jeg udtaler mig kun om det jeg selv har oplevet gennem snart mange år. ;o))

• #15   23. jul 2008 ULVEN.
    Takker for oplysningen, for jeg følte mig ret dum, da jeg følte at min viden blev sat i tvivl.. *Ss*

• #17   23. jul 2008 Hmm, det er jo faktisk også det samme der skete da jeg anskaffede mig liggehøns. Musene forsvandt da rotterne kom for at stjæle deres æg, da jeg skaffede mig af med hønsene, forsvandt rotterne og musene kom tilbage igen.

Jeg har også haft tamrotter, men ikke hvor der var mus, så jeg har ikke oplevet det du kan fortælle der. Men en rigtig interessant fortælling. *S*

• #19   23. jul 2008 mus og rotter er der ikke på samme tid, det var også hvad min mand sagde, han er landmand.. men der var altså musse lort i køkkenet, og rottelort i garagen.. vi kunne høre rotterne larme om natten, og ja musen kom og gik som den ville...
    det kan godt være at man siger de ikke er der på samme tid, men sår har det fandme været en kæmpe mus vi fangede i garagen, eller en minni rotte i køkkenet....

• #20   24. jul 2008 Pernille. Gider du ikke fortælle rotterne herinde, at de ikke skal være her nu så, for nu er her mus ovre på idrætspladsen og rotter i skralderummende i bebyggelserne. De ved åbenbart ikke selv at de ikke skal være vågne samtidigt på hver deres levesteder... 8-)))

Jeg undre mig over trådens drejning...

• #21   24. jul 2008 drejningen kom da du skrev dette.....
    Sorry. Men jeg kan ikke lige la være med at blande mig. Men ENTEN har i mus ELLERS har i rotter, de lever IKKE sammen, det er det ene el. det andet, så har hunden fanget en mus, så har i KUN mus.

og så forklar jeg jo bare at det kan godt være mange folk og kloge hoveder siger at man ikke kan havedem på samme tid, men det havde vi altså... min mand var også helt underlig over det, for han mente jo også at de ikke var der på samme tid..
    dyret i vores garage var en rotte, en stor fed en, er nu død, og musen i køkkenet, de 2 gange vi har haft det, var en spidsmus..
    begge dyr var her i vinters.. rotter er der ikke mere, og ja mus ved jeg jo aldrig hvornår komemr igen..
    så på en eller anden underlig måde har rotten og musen ikke fortalt hinanden at de flyttede ind..

• #22   24. jul 2008 Pernille. Takker for et rigtigt godt morgenfnis. ;o)))

• #24   24. jul 2008 Hihihi. ULVEN.
    Jeg har bestemt ikke fået nok søvn, kan jeg mærke, når jeg griner af så lidt lige fra jeg slår øjnene op, det sker KUN når jeg er overtræt. ;o))

Pernille. Nu var det ikke det jeg mente, da jeg skrev det med trådens drejning, men jeg lader det pænt ligge, for jeg gids ikke ødelægge en smuuuuk dag. Meen mon ik du ved hvad jeg mente.

• #26   24. jul 2008 fino fino.. men pointen er jo også at der hverken er rotter eller mus mere her... tror jeg da ikke.. ved squ aldrig hvornår der komemr en ny mus...

Kommentér på:
jubii hun fangede den endelig.

Annonce