{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

er så flov. kunne ikke styrre dem. {{forumTopicSubject}}

så er det min tur til at være flov... og har det faktisk ikek godt med det, plejer selv at være god ti lat skælde ud på folk når de ikke kan styre deres hunde, så har det ikke godt med at jeg ikke kunne styre mine 2 hunde...

det er sådan at vi bord i en mini landsby, og kl 01 i nat gik jeg lige ud og skulle hente noget i bilen, lod bare døren stå åben, hundene stikker aldrig af.. bella gik pænt med ud, og så over på den anden side af vejen komemr der en dame gående med sin hund.. og vupti bella smuttede afsted, jeg råbte på hende, og 2 sek efter var emma der så også, og så fik den anden hund skæl ud..
bella er god ti lat lege med andre hunde, men ikke emma, og hun virker meget volsom når hun komemr løbende mens hun gør.. det gik heldigvis enorm hurtig med at få fat i begge hunde, men så syntes de lige at de skulel slås indbyrdes.. kom det så ikke til, havde en i hver arm..

men hvor bliver man bare flov over sådan noget, har det virkelig ikke godt med at mine hunde skulle gøre noget, for i bund og grund er de begge enorm godt opdraget.

gik over til dem der har hunden for at sige undskyld, osv der var ikke sket noget med hunden den var bare blevet forskrækket, og det var det.. og de sagde også at det var ok og takkede da for undskyldningen..
men alligevel er det ikke rart, og hvad må de ikke tro om os nu.. det eneste der kan tryste mig er at deres børn er helt vilde med vores hunde, og de ved da at de er søde nok..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er så flov. kunne ikke styrre dem.
  • #1   24. jul 2008 Uhh kender alt til det.

    Kia har aldrig været stukket af før og hun ved at hun ikke må gå længere end til lågen, åben eller lukket.
    Men inden for den sidste uge er hun stukket af to gange. Den ene gang smadrede hun mit hegn ... http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/383288_l.jpg
    ... og stillede sig ud mit på vejen og gøede af alle bilerne der prøvede at køre forbi hende (heldigvis kom ingen til skade).

    Men alle i vores meget lille by har kommenteret at en schæfer løb rundt på hovedgaden ... Og jeg bliver megarød i hovedet og vildt flov når jeg må indrømme at det er min hund de snakker om ...

    Og i nat for at det ikke skal være løgn har hun gravet sig ud af haven og været på eventyr.
    Hun har været langt nok væk til at jeg ikke kunne høre eller se hende overhovedet. Heldigvis har hun kunnet høre mig for hun kom spænende da jeg kaldte ...

    Uhh ... Jeg har jo allerede sat trådhegn op så hun ikke skulle kunne blive fristet til at stikke af (link fjernet) men nu må jeg til at grave det ned også fordi den lille bisse er i lømmelalderen !!!

    Hun ikke så meget som overvejer at stikke af hvis hun ved at jeg kan se hende. Men uhh var jeg bange da hun ikke var i haven som forventet begge gange ...


  • #2   24. jul 2008 vores have er der trådhegn rundt om, pluds tæt hæk.. men har en lille åbning, der blev sat et lille stakti op, men vupti var bella over det, hun hopper enorm godt.. så der kom også lige trådhegn på. skal ikke risiker noget..

    heldigvis smutter mine ikke på gå tur, så skal ikke være bange for at de føjter rundt i byen og risiker at blive kørt ned..

    det enete der tryster mig lidt er, at de prøvede jo bare at beskytte mig, det var jo mørkt, og folk skal da ikke gå ude på det tidspunkt her i byen.. smiler..
    nu kan de få lov ti lat tilbringe dagen i haven, jeg tager med manden på arbejde her kl 6.. heldigvis gør de ikke når de er alene, ellers fik de ikek lov til at være i haven.. men de hygger sig bare pænt derude, eller går i skuret og ligger sig i sofaen..


  • #3   24. jul 2008 Kia stak heller aldrig på tur før en morgen i sidste uge. Og vupti så var hun væk :o(
    Der er nu sat trådhegn op i omkring 1.20 til to meters højde der hvor der ikke er mur.
    Men den lille nørd har da bare gravet sig ud i stedet denne gang doo !!

    Jeg var sikker på at nu var haven da hundesikret men ak nej :o)

    Dagen efter at Kia var stukket af 1. gang fandt jeg en schæferhvalp ude foran mit hus som var løbet tre kilometer væk hjemmefra.
    De fleste herude tror at det var den de så begge gange :o)

    Heldigvis er folk her i byen vant til at der er hunde og katte på vejene for ellers var Kia ikke i live nu er jeg sikker på pyh. Alle hjalp med at passe på hende og få hende hjem ligesom min familie og jeg hjalp med at få hundehvalpen hjem igen :o)

    Kia er heldigvis glad for alt og alle (katte undtaget). Men hvis jeg er med hende beskytter hun først og stiller spørgsmål bagefter.
    Hun reagerer ud fra hvordan jeg reagerer. Hvis jeg er rolig og evt. taler med en lys og glad stemme så dropper hun beskytterattituden med det samme og får lallegladattituden på igen :o)

    Men som sagt er hun alene, uden mig, totalt lalleglad.

    Men derfor skal hun IKKE have lov til at stikke af.
    Jeg vil i den grad træne det med hende i den næste tid.
    Hvis hun ligger an til at stikke af så vil hun blive stoppet !!

    Jeg kunne bare ikke så godt skælde hende ud for at komme hjem igen så den stod på ros og klap for at komme med det samme jeg kaldte selv om det bare virker forkert at rose i det øjeblik :o)


  • #4   24. jul 2008 Hmmm prøvede det samme i søndags... Vi er ved at bygge om (carport)og jeg tager gerne hundene med ud nå kæresten holder pause.. så løber de osse og leger lystigt og de VED de ikk må gå længere end til "opstiningen af indkørelsen... Men men men i søndags kom et par gående med en beagle... Min svigerinde var på besøg og havde handes lille vovse med og det plejer atid at være ham man skal være obs på ikk rander ud når der kommer andre hunde.. Så det var selvfølgelig ham der blev holdt mest øje med ... men Oscar satte pludselig af og Gustav er jo bare med på den væreste så han røj osse med.. Og den lille som plejer at stikke ja han blev siddende, Argh... De gør heldigvis ikk noget men det kan virke RET så voldssomt når de lige kommer med 180 i timen.. Oscar stille sig bare op og snakke med den anden men Gustav står op afstand og gør... Når men mig ud og får dem ind igen og undskyldte mange gange.. De var heldigvis forstående og sagde at de plejer jo altid bare og blive siddende og kigge... ØV det var flovt...

  • #5   24. jul 2008 Altså det er som med børn ikke, vi er meget bedre til at opdrage andres "smiler".
    De fleste hundejere har oplevet at hundene stikker af og går deres egne veje, også de hundeejere, der gik tur med deres egne hunde, da jeres smuttede ud og lavede lidt rav i gaden. Det er ikke dem der brokker sig og sætter ekstra gang i landsbysladderen, næh det er de tanter der ikke selv har hund og ikke andet at snakke... Det er disse tanter I skal hilse pænt på næste gang i møde dem med hunden korrekt i snor og under fuld kontrol, så de ved selvsyn kan se at hundene er rolige og ganske ufarlige.
    Jeg smillte da jeg læste tråden, og tænkte på forleden, da jeg blev flov over Odin, vi møder en dame med barnebarn , der gerne ville hilse på Odin. Jeg sagde det måtte de gerne og han sprang aldrig op, men det var så liige det han gjorde, han hilste pænt og den lille pige fik en god oplevelse og et par hunde hysser på hånden, men også pote snask på kjolen æv æv..


  • #7   24. jul 2008 Jeg kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet fordi der er noget der undre mig - mange skriver: "de ved godt at de ikke må løbe længere end...." Så tænker jeg: Det ved de jo åbenbart ikke... !

    Jeg er og bliver af den holdning, at uanset hvor meget man TROR man har styr på sin hund - skal man altid have i baghovedet at det ER en hund - og derfor kan reagere spontant og meget pludseligt....


  • #8   24. jul 2008 jeg er også meget opmærksom på dem når de er med ude, men kl 1 om natten regner man ikke lige med at folk går tur.. så det var jo også lidt af en forskrækkelse for mig.... men er da glad for at høre jeg ikke er den eneste der har haft en upser.. men vil så pointer det er første gang jeg har oplevet at de smuttede afsted...

  • #9   25. jul 2008 Jo jo Pernille der er osse nogen der går kl 3 om natten... smiley (inklusiv mig selv under særlig omstændigheder)
    Vi var og hygge hos nogen venner sidste vinter.. Og efter noget go rødvin og alt for mange irisk kaffe blev vi enige om at nu skulle vi squ ud og kælke :o) Der var alligevel ikk nogen ude på det tidspunkt troede vi smiley
    Så på med flyverdragte, store støvler, huer og vanter og så ellers ud på kælke bakken... Og bedst som vi hygger os ,men flyvehop og det hele står der pludelig et ældre ægtepar og glor på os.... Hæ hæ de har nok tænkt sit... 4 "voksne" mennesker total gået i barndommen... Men hva vi hyggede os. Det var bare SÅ sjovt...


  • #10   25. jul 2008 tihi det lyder også sjovt.. ligemeget hvor gammel man bliver, så vil det altid være sjovt at kælke, og måske sjover med en lille kæp i øret.. kan lige se billede af jer for mig... smiler..

  • #11   25. jul 2008 Nej man bliver aldrig for gammel til at gå i barndommen engang i mellem...

    Og det kan varmt anbefales både med og uden kæb i øret... Meeeeen vi må indrømme at vi havde lidt for dumdristige (staves) og om morgen da vi gik med hundene og så det flyvehop vi havde lavet så var det måske gået lidt for vildt for sig.... Det kunne faktisk ha gået galt... 4 mtr. (ca) fra en lygtepæl ( den stod foran hoppet) smiley hmmmmm og det er ikk fordi ens indre "styrevne" er den bedste efter et "par" genstande....


  • #12   25. jul 2008 ej nu får jeg så også lige billeder på af jer at i sidder på kælken med god fart på, og så ryger ind i en lygtepæl, og flyver af kælken og flyver flere m væk... griner... kan virkelig se det for mig...

Kommentér på:
er så flov. kunne ikke styrre dem.

Annonce