{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador bider baby ihjel
  • #1   30. jul 2008 Hvor forfærdeligt smiley

    Hvalp??? Lyder HELT mærkeligt


  • #2   30. jul 2008 Ja der står også angiveligt, lyder også underligt i mine øre.

    Men måtte da hellere ige smide den herind, eftersom der altid bliver skrevet at labberne aldrig kommer i pressen.


  • #3   30. jul 2008 Det er så tragisk hver gang sådan noget sker. Uanset hvilken race hund det er.

  • #4   30. jul 2008 Jamen enhver hund kan jo være/blive tosset af uransalige grunde.....

    Det sker bare sjældnere for nogen racer end andre.... deriblandt labben...

    Synes uanset hund, at det er meget grotesk. Har selv en 7 mdr søn....

    Men hvalp? Hvor gammel hvalp kunne de da godt have skrevet


  • #5   30. jul 2008 Hvor gamle mon hvalpe er i Amerika? En 8-10 mdr hund kan sagtens være noget af en mundfuld, der sker ofte ejerskift pga magtkampe, kønsmodning og dårlige hundeejere.
    Men der er da mere sensation og salg i at få folk til at forestille sig en lille labradormonsterhvalp...


  • #6   30. jul 2008 Føj for den.. Men nok også lidt typisk det sker i Amerika.. smiley

    - Freia smiley


  • #7   30. jul 2008 Det er vel også kun i Amerika at man lader et barn på kun 2 mdr. hænge alene i en gynge.

  • #8   30. jul 2008 Hvor forfærdeligt.. Hvalpen har stensikkert bare ville lege og synes at det har været vildt sjovt at noget svingede frem og tilbage. Men det er da også lidt vild at lade sit 2 mdr. gamle barn side alene i en gynge.

  • #9   30. jul 2008 Utroligt jeg er overrasket over at det er en hvalp hvad dælen sker der, men ja jeg tror også det er et uheld og hunden har troet det var leg men det lyder bare mærkelig vil en normal hvalp ikke stoppe hvis den smager blod

  • #10   30. jul 2008 Lars og Heidi: Viggo har godt nok givet os mange skrammer - hvor han har troet at vi har leget. Også nogen som er kommet til at bløde meget. Og han er absolut helt normal :o)

  • #11   30. jul 2008 tjaa chunta har da også fået lavet lidt uheld men han er altid stoppet hvis vi har hylet og det må barnet da have gjort

  • #12   30. jul 2008 HVEM FANDEN lader sit barn være alene i over en time med en legesyg HVALP!

  • #13   30. jul 2008 det ligner da en socialsag.

  • #14   30. jul 2008 For en gangs skyld ikke en muskelhund..
    Men stakkels barn, sikke nogle forældre.


  • #15   30. jul 2008 jeg så lige det klip der var ud for annoncen og i det siger de at de ikke ved om det var hvalpen eller om det var familiens anden hund der havde gjort det men at hvalpen ville blive aflivet... ved ikke lige hvad den anden hund var for en for havde ikke lige hørt det engelske navn før....

  • #16   30. jul 2008 2mdr gammel? også sidde alene i en time i en babygynge? narj vel..der er noget uldent vd det hele

  • #17   30. jul 2008 Den anden hund var en mops

  • #18   30. jul 2008 Sikke en lille hvalp? Gad vide hvordan det kan lade sig gøre?

  • #19   30. jul 2008 Det forstår jeg virkelig ikke.. en 2-3 måneders hvalp...

    Desuden lugter hele sagen af en sag for de sociale myndigheder.


  • #20   30. jul 2008 ...hvor forfærdeligt....

    Stakkels stakkels forældre....mine tanker går til dem.... :o(


  • #22   30. jul 2008 Puha da..

  • #23   30. jul 2008 Hvor forfærdeligt tragisk. Og ja det lyder da meget underligt, at sådan en ung hvalp angiveligt skulle kunne bide babyen ihjel. Men man lader da heller ikke sådan et lille barn være alene med en hund uanset alder på hunden. Og så i halvanden time.....arj.
    Noget andet er, hvordan kan man finde på at sætte et 2 måneders barn i en gyngeting, de må ikke engang sidde i en babystol i den alder.
    Men forældrene er kun 17 og 18 år....jeg siger ikke at det har noget med det at gøre overhovedet, jeg var også selv en meget ung mor, da jeg fik mine børn, men i dette tilfælde har de da nok været for umodne. De har ikke tænkt sig godt nok om både med hensyn til babyen og hvalpen.


  • #24   30. jul 2008 Jo mere jeg tænker over det, jo mere mærkeligt er det, at en så lille hvalp bider en baby ihjel. Må ske er det foregået sådan, at hvalpen har fået trukket den lille baby ud af gyngen og derefter har bidt og rusket med munden om halsen på barnet....Barnet har måske grædt med spæde lyde som kunne forveksles med et pivedyr...undskyld udtrykket. Ingen har hørt noget, og efter halvanden time kan der jo ske meget.

  • #25   30. jul 2008 tragisk for familien...

    sjovt som folk beskytter racen i denne tråd, det havde nok lydt anderledes hvis det havde været f.eks. en amstaff...

    Lab ligger vist så vidt jeg husker rimeligt højt i div. bidestatestikker.....


  • #26   30. jul 2008 Dan S: Jeg ville da have været lige så overrasket og forbløffet hvis det havde været en amstaff-hvalp på 2-3 måneder. Altså det jeg ikke forstår er at det er sådan en lille hvalp der tilsyneladende står bag tragedien.

  • #27   30. jul 2008 Der skal jo ikke meget til at slå så lille et barn ihjel - og selv en så ung hvalp KAN jo få eller have haft en latent hjerneskade som har fået den til at reagere utilregneligt....

    Jeg tror ikke forældrene har behov for at vide at det er uforsvarligt at lade barnet sidde alene - mon ikke de har dårlig samvittighed nok i forvejen (det regner jeg da med at de har) og yderligere synes jeg at det er en enormt dårlig artikel uden nogen som helst former for nyttig information - meget typisk sensationsmedie....!


  • #28   30. jul 2008 Kan en baby på 2 måneder sidde i en gynde???


  • #29   30. jul 2008 Chine: Tjo men hvis du nu fik en eller anden hjerne-sygdom så tror jeg måske du kunne finde på det....! Uden selv at ville det....

  • #30   30. jul 2008 kan det være jaluosi ?

    undskyld men hvorfor er der så mange der undskylder for labradoren... den bed et barn ihjel.. så må den vel få samme dom som hvis det havde været en anden hund


  • #32   30. jul 2008 Chine: Nej lige præcis - det er nemlig en skam at man ikke kan få hele historien så man kan danne sig et realistisk billede af situationen - man kan jo intet bedømme, kun gætte, ud fra den artikel....

  • #33   30. jul 2008 Jeg tror såmænd sagtens en hvalp ku dræbe et 2 mdrs spædbarn i leg, så i MIT hoved er der ikke nødvendigvis tale om en sindsyg-hvalp-med-hjerneblødning eller noget.
    I min verden kommer der IKKE direkte ANGREB fra en hvalp på dén alder.

    Jeg tror det er misforstået leg.

    At det stakkels barn så ALDRIG sku ha være ladet alene med en hund i SÅ lang tid...dét er en helt anden sag!!!!!!


  • #34   30. jul 2008 Pil G
    Hvis så lille en hvalp som den vi ser politiet fjerner på filmen har bidt et barn ihjel, har det helt sikkert ikke været i nogen ond mening. Den mor til det barn burde aflives i stedet for!!!! Håber det barn bliver opduceret.


  • #35   30. jul 2008 Diana J- forfærdeligt er det, men havde du også sagt at det umuligt ku være i ond mening hvis det havde været en amstaf????


    Men at det er dumhed fra forældrenes side, tror jeg ikke at det er nogen herinde der er i tvivl om.


  • #36   30. jul 2008 åh nej... :o((
    Det er trist , når sådan noget sker... puha, stakkels familie... :o(


    Jeg ville nu også holde mig til, at det har været leg fra hvalpens side... de har jo skarpe tænder de vappere, og et bid det rigtige sted... ja.. så går det galt.... :o(


    Man efterlader da heller et lille barn alene med en hvalp... eller voksen for den sags skyld... må nok indrømme , at det er forældrenes skyld det er sket...


  • #37   30. jul 2008 Amstaf eller Labrador det er et fedt!! en hvalp på 2 mdr til 3mdr. har samme alder, som når de flytter hjem i deres nye familie d.v.s mellem 8 og 12 uger.

    Hvalpe i den alder er ikke aggresive men har ganske enkelt ikke lært bidehæmning endnu. Der er flere eksempler på at hvalpe i den alder har dræbt yngre artsfæller. De leger kamp og jagt lege og har ingen forståelse for, at de kan skade andre.
    Det tror jeg alle der har haft et sæt skarpe hvalpe tænder på nært hold kan bevidne.

    Det er en utrolig tragisk historie, som helt tydelig viser at forældrene i deres unge alder slet ikke er klar til det store ansvar der følger med et lile barn.
    Er klar over det kan forholde sig andreledes for andre forældre i samme alder, så ingen generalisering her.

    Og fordi jeg bare er så træt af gang på gang, at se retriever trukket frem som en aggresiv race får i lige den her - Jørgen Damkjer Lunds rapport "Afdækning af årsager til aflivning af familiehunde i Danmark" (2007) viser at 5.9 % af 355 aflivede Labradore blev aflivet p.g.a. aggresivitet mod andre hunde eller mennesker.
    For Golden er tallet 9,9 % af 151 aflivede.
    For Flat Coats er tallet 0 % af 28 aflivede.

    Top scoren mht. aflivning pga. aggression er dog kamphundene/kamphundeblandinger. I undersøgelsen blev 63,6 % af de i alt 21 kamphunde, der blev aflivet, aflivet pga. aggression.

    Dette er IKKE et indlæg mod kamphunde men et indlæg mod dem der altid fremhæver at Retriever er aggresive, når der er en debat omkring kamp/muskel hunde.
    Også kan vi jo altid debattere hvilke hunde der høre under den katagori? jeg kender ikke svaret.


  • #38   30. jul 2008 undskyld men nogen kloge hundemennesker herinde der måske kunne give mig svar på mit spørgsmål ?

    kan det havde været jaluosi ?


  • #39   31. jul 2008 Nej det kan ikke være jalousi, ikke med sådan en lille hvalp. Det kan kun være i leg, hvis den har set barnet gynge frem og tilbage, så har dens instinkter fået den til at lege med barnet, akurat som hvis du leger med hunden med en bamse, som du trækker frem og tilbage.

  • #40   31. jul 2008 Ligger lige artiklerne ind i denne tråd også smiley

    For jer der gider at læse, har ikke læst det for det interesserer mig egentlig ikke,

    Der er så mange mennesker og børn der dør alle mulige steder i verdenen hele tiden, så hvorfor skal vi lige høre om en baby i et lille hjørne af USA, havde det været i danmark havde det været aktuelt

    (link fjernet)

    http://www.tulsaworld.com/news/article.aspx?articleID=20080729_11_Poli423723

    (link fjernet)


    vil gerne fremhæve denne del

    "Initial reports indicate that the baby's mother, who is 17, and grandmother were sleeping in their bedrooms on the west side of the house and that the baby was in a baby swing in a dining room on the east side of the house, according to police. "


  • #41   31. jul 2008 Der bliver ikke sagt at hvalpen bed barnet ihjel. Der bliver nærmere sagt at barnet blev mulet ihjel af hvalpen...

    Jøsses, ikke engang mine store nevøer og niecer må være alene med Ymer, og så lader man et spædbarn være alene... Dumt! Han er jo en hvalp, hvalpe bider i leg, og de muler! Et to måneder gammelt barn skal da ikke mules ret længe i hals- hovedområdet før det går galt!


  • #42   31. jul 2008 Der står at hunden har "mauled" drengen, og "maul" betyder ifølge http://www.ordbogen.com/
    [Figurativ] maltraktere - Bedstefaderen mener, at ungdommen maltrakterer sproget
    mishandle - Drengene mishandlede deres legetøj
    overfalde - Den nye fange blev overfaldet i fængslet

    Men vil nu også give folk ret i, at det ikke er ansvarligt at efterlade et spædbarn alene uden nogen form for opsyn. Og selvom moren og mormoren sov i samme hus, så kan det ikke betragtes som opsyn, når det er i hver sin ende af et hus... Har de aldrig hørt om en "babymonitor"??


  • #43   31. jul 2008 Jeg lader da heller ikke engang mine 2 unger på 11 og 6 være alene hjemme fx. med Nuser selvom hun kun er 4 mdr. Hun vil jo gerne lege lidt vildt engang imellem, og især ham på 6 kan finde på at begynde at løbe rundt så Nuser bliver endnu vildere og vil bide efter benene. Så selvom de før godt kunne være alene når jeg skulle købe ind, så kan de altså ikke det mere efter vi har fået hund. Der skulle jo nødigt ske noget med hverken børn eller hund.

  • #44   31. jul 2008 Connie W
    Ja det gør den , men ved du hvorfor ????
    Det er faktsik en af de racer der er flest af i verden smiley


Kommentér på:
Labrador bider baby ihjel

Annonce