pyhha det gik godt ved dylle {{forumTopicSubject}}
ja så er vi godt hjemme igen, med 3 trætte dyr
Tina og Alex N og Maj-Britt H - tak for Jeres råd i tidligere tråd om det
Vi valgte at tage kattene med ind først - smed bilen i skygge og med åbne vinduer, og efter 10 minutter var begge katte færdige. Vores magre pigemis havde bændelorm, trods det at hun fik sidste pille for orm for 1½ måned siden, så der var 2 piller med igen... Men ellers var de fine og fandt sig pænt i stikkene...
Dyrlægen gav mig en af de der stofmundkurve, og mens manden tog kattetransporterne ud i bilen igen, fik jeg Laika ud og gav hende dimsen på - hun børlede lidt over det uvante, men logrede og vimsede nysgerrigt med ind til dylle - første step var vægten, op på den, og sidde pænt - mors dejlige tøs vejer 28,7 kg. (blev sat som middel i ernæringstilstand i sundhedsbogen).
Nå men alt var fint, og stikket sagde hun intet til, hun logrede sågar og var glad hele vejen igennem. Dylle bad os til sidst tage mundkurven af, og heller ikke efterfølgende var der det mindste tegn på usikkerhed. Hun mente selv, at fordi hun jo vidste at Laika ikke kunne snappe, så slappede hun jo osse selv mere af..
ja undskyld jeg kværner løs, men er altså helt høj over det her, havde virkelig gået et helt år næsten, og spekuleret på denne tur
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Når det nu gik så godt, ville jeg nok vælge samme metode igen næste gang - ingen grund til at friste skæbnen! En hund behøver jo ikke kunne gå til dyrlægen og opføre sig perfekt. Det er jo ikke så tit og hvis man klarer det så nemt på din måde, er der intet forgjort i at fortsætte med det, så alle får en god oplevelse :o)
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.038
Det er vel også et spørgsmål om at vænne hunden til dyrlæger og sørge for at give dem gode oplevelser i den forbindelse..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Godt du fandt en metode som virker for jer..
Forhåbentlig er du mere rolig næste gang ;o)
Og sikke en dygtig hund du har
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 547
Ja jeg tror også at denne fremgangsmåde bliver standarden, for så kan mor her osse slappe af det næste års tid
pyyyh jeg er bare så lettet at jeg kunne hyle *GG* og Laika ligge ved mine fødder og snorker helt råddent lige nu - skønne tøsen da
pyhha det gik godt ved dylle