2.739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hundegård... fordele og ulemper? Hundegård... fordele og ulemper?

Da jeg skal føde i januar, synes min kæreste og jeg at det vil være bedst for os alle, hvis hundene får en hundegård i haven, som jeg kan lukke dem ud i, et par timer dagligt, så de ikke tromler baby helt ned i starten... Men er dette med risiko for at de bliver arrige? Jeg har fundet argumenter både for og imod dette, og er helt forvirret... Vil de ikke også kunne blive jaloux ved at være i huset mens jeg bruger al min opmærksomhed på baby? Vi har i forvejen en dreng på 3 år, og ham har der ikke været problemer med, men vi fik også først vovserne da han var 1½ år...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundegård... fordele og ulemper?
  • #1   31. jul 2008 To af mine gode veninder har født her indenfor de sidste to måneder, og de har begge flere hunde. Ingen af dem har hundegård, men det er gået helt problemfrit alligevel. Hvis hundene vil tromle babyen - så er det jo heller ikke løst ved at du kan sætte dem i hundegård et par timer - for hvad så med de andre 22 timer i døgnet?

• #2   31. jul 2008 Min erfaring ang. hundegård, er ret gode synes jeg selv.

Jeg bruger hundengården hver dag, og hunden bliver hverken aggresiv eller noget der ligner det,

Og når det drejer sig om et par timer, som du skriver, så er der selt ikke nogen grund til bekømring.

Mine egne hunde er født i en kennel, og var vant til at gå i hundegård, og derfor forsætter jeg også med at bruge hundegård til dem.

Det eneste man skal dsøger for, at hunden bliver beskyttet mot vejr og vind, og at den ikke må få træk.

Så jeg vil da forslå at du får dig en hundegård til din hund.

• #3   31. jul 2008 Jeg har lige et tillægs spørgsmål til hundegård.
    Vi har nemlig snakket om at få en til vores. Så han om sommeren kan være derude, mens vi er på arbejde. Selvfølgelig skal han have et hus han kan gå ind i.
    Men er det en god idé. Tænker mere på varme og sådan.... Synes bare det er synd, han skal ligge inde i huset hele dagen.

• #4   31. jul 2008 Vi har istedet valgt at indhegne hele baghaven meget forsvarligt, og så har de hundelem. Vi har jo bla. én lille kuldskær tøs fra Sri Lanka - og to hanhunde, som elsker at være ude i al slags vejr - så jeg tror aldrig de ville kunne blive enige om, om det var bedst at være inde i huset, eller ude i en hundegård. Og det behøver de så heller ikke. Nu kan de selv vælge smiley

• #5   31. jul 2008 Marianne B

Så længe hunden har vand og skygge så er i ikke helt på afveje....
    Sørg for at bygge hundegården et sted på grunden hvor der altid er skygge (og selvf. sol hvis hunden også vil ligge i solen.

Og så masser af vand...

• #6   31. jul 2008 Majse:
    Ja, det var det vi tænkte, han er nemlig rigtig glad for at ligge i solen, hvilket han ikke kommer til i løbet af dagen. Det synes jeg er synd.
    Må indrømme, at jeg synes vores have er for stor til, at han skal have det hele, når ha er alene....

• #7   31. jul 2008 Det er da også en fin løsning med en hundegård, så kan han være ude og så et hus til at gå ind i hvis det skulle regne...

• #8   31. jul 2008 Lige præcis... Den idé må vi arbejde lidt videre med.. Tak for svarene

• #9   31. jul 2008 Min hundegårde er overdækket, så hunden kan være i tørvejr - og alle siderne er er lukket så der ikke kan blæse ind 120 cm. høje sider..

Så er der både lå og tørt at være det.

• #10   31. jul 2008 Ja jeg ved ikke rigtigt, hvad fordele og ulemper er ved hundegårde - jeg har tre af slagsen med tilhørende indendørs bokse, (kan ses på min profil) men bruger dem stort set aldrig, da hundene helst ikke gider at være der og jeg vil helst have dem med mig alle vegne, så de er altid med os i bilen -

Jeg vil mene at dine hunde skal lære at omgås baby og at du så styrer "slagets gang"

• #11   31. jul 2008 Babett:
    Hvis siderne er lukket. kan der så ikke blive meget lummert, hvis det er varmt? Tænker at sådan en kølig brise er rar, hvis det er varmt...?

• #12   31. jul 2008 Marianne B

Sider er 180 cm høj men der er et lukket i 120 cm - høj

Da der kommer luft ind fra alle siderne.. så vil der ikke være varme end udenfor, der er skygge.

• #13   31. jul 2008 Okay. Tak.

• #14   31. jul 2008 Vi har en fin hundegård til Zarina, men hun er der mest, når vi ikke er hjemme. Det fungerer fint, men vi har altså kun hende og heller ingen børn.

Hvis man vælger hundegård til sin hund er det en god idé langsomt at vende hunden(e) til at være der ude ligesom når man laver hjemme alene træning. Måske kun 10-15 minutter et par-tre gange de første dage og så lidt længere for hver dag, så de lærer, at de på et tidspunkt også bliver lukket ind igen.

Også i forhold til kulde er det en god idé at vende hunden til at være i hundegården lidt hver dag fra efteråret, hvor det så bliver koldere og koldere, så hunden bliver vandt til kulden. Når man går en tur med hunden er den jo i bevægelse, mens den i en hundegård ligger mest stille. Min Zarina kan ikke finde ud af at bruge hundehuset, hverken når det regner, blæser eller er koldt, men der er skygge ved siden af hundehuset, når det er sol og hun kan også finde læ der. Vi har også lagt en plade ovenpå hundegården, så der er et større område, hvor hun kan være i skyggen. Zarina er jo en samojedhund, så hun er ret robust i forhold til regn og kulde.

• #15   31. jul 2008 Vi vil kun bruge den om sommeren, da han elsker at være ude i det gode vejr... I de kolde perioder vil vi ikke bruge den, ihvertfald ikke mens vi er på arbejde. Synes det er for mange timer, når vi ikke ved, hvordan vejret arter sig...

Kommentér på:
Hundegård... fordele og ulemper?

Annonce