2.739 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Hundegård... fordele og ulemper? Hundegård... fordele og ulemper?
Da jeg skal føde i januar, synes min kæreste og jeg at det vil være bedst for os alle, hvis hundene får en hundegård i haven, som jeg kan lukke dem ud i, et par timer dagligt, så de ikke tromler baby helt ned i starten... Men er dette med risiko for at de bliver arrige? Jeg har fundet argumenter både for og imod dette, og er helt forvirret... Vil de ikke også kunne blive jaloux ved at være i huset mens jeg bruger al min opmærksomhed på baby? Vi har i forvejen en dreng på 3 år, og ham har der ikke været problemer med, men vi fik også først vovserne da han var 1½ år...
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.529
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Jeg bruger hundengården hver dag, og hunden bliver hverken aggresiv eller noget der ligner det,
Og når det drejer sig om et par timer, som du skriver, så er der selt ikke nogen grund til bekømring.
Mine egne hunde er født i en kennel, og var vant til at gå i hundegård, og derfor forsætter jeg også med at bruge hundegård til dem.
Det eneste man skal dsøger for, at hunden bliver beskyttet mot vejr og vind, og at den ikke må få træk.
Så jeg vil da forslå at du får dig en hundegård til din hund.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Vi har nemlig snakket om at få en til vores. Så han om sommeren kan være derude, mens vi er på arbejde. Selvfølgelig skal han have et hus han kan gå ind i.
Men er det en god idé. Tænker mere på varme og sådan.... Synes bare det er synd, han skal ligge inde i huset hele dagen.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.529
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Så længe hunden har vand og skygge så er i ikke helt på afveje....
Sørg for at bygge hundegården et sted på grunden hvor der altid er skygge (og selvf. sol hvis hunden også vil ligge i solen.
Og så masser af vand...
apr 2008
Ja, det var det vi tænkte, han er nemlig rigtig glad for at ligge i solen, hvilket han ikke kommer til i løbet af dagen. Det synes jeg er synd.
Må indrømme, at jeg synes vores have er for stor til, at han skal have det hele, når ha er alene....
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
apr 2008
jan 2006
Så er der både lå og tørt at være det.
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Jeg vil mene at dine hunde skal lære at omgås baby og at du så styrer "slagets gang"
apr 2008
Hvis siderne er lukket. kan der så ikke blive meget lummert, hvis det er varmt? Tænker at sådan en kølig brise er rar, hvis det er varmt...?
jan 2006
Sider er 180 cm høj men der er et lukket i 120 cm - høj
Da der kommer luft ind fra alle siderne.. så vil der ikke være varme end udenfor, der er skygge.
apr 2008
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 494
Hvis man vælger hundegård til sin hund er det en god idé langsomt at vende hunden(e) til at være der ude ligesom når man laver hjemme alene træning. Måske kun 10-15 minutter et par-tre gange de første dage og så lidt længere for hver dag, så de lærer, at de på et tidspunkt også bliver lukket ind igen.
Også i forhold til kulde er det en god idé at vende hunden til at være i hundegården lidt hver dag fra efteråret, hvor det så bliver koldere og koldere, så hunden bliver vandt til kulden. Når man går en tur med hunden er den jo i bevægelse, mens den i en hundegård ligger mest stille. Min Zarina kan ikke finde ud af at bruge hundehuset, hverken når det regner, blæser eller er koldt, men der er skygge ved siden af hundehuset, når det er sol og hun kan også finde læ der. Vi har også lagt en plade ovenpå hundegården, så der er et større område, hvor hun kan være i skyggen. Zarina er jo en samojedhund, så hun er ret robust i forhold til regn og kulde.
apr 2008
Hundegård... fordele og ulemper?