Hvepse/Bistik!! Hvepse/Bistik!!
For en lille uges tid siden skete det jeg altid har frygtet ved hunde som skal jage alt det flyver rundt.
Felix jager fluer og alt det han tror er fluer, og sidste uge gik det galt. Jeg var i bryggerset og hørte at Felix pludselig hylede og peb. Inden jeg når at reagere kommer min datter på 11 løbende med en pibende Felix i armene imens hun grædende fortæller at Felix har forsøgt at æde en bi/hveps. Jeg tager hunden og farer ind i stuen og tjekker ham om og i munden, og hunden piber når jeg rører ham om munden.Jeg ringer til dyrlægen imens jeg studerer bi/hvepsen som min søn i mellemtiden har dasket med fluesmækkeren. Dyrlægen beder mig komme med det samme pga. Felix stadig er hvalp og vi ikke ved om han er overfølsom. For første gang i mit liv overskrider jeg farthastigheden imens min ene datter og søn sidder med Felix i bur på bagsædet og holder øje med ham. Dyrlægen står klar til at tage imod og har modgift i hånden hvis det skulle blive nødvendigt. Heldigvis er Felix ok, og efter 20 min. kører vi i en del langsommere fart hjem igen.
Dog blev jeg lidt klogere efter denne episode. Jeg har altid troet at hunde kun svulmede op i mund og hals hvis det blev stukket i munden eller halsen. Men dyrlægen fortalte mig at hvis en hund er allergisk så svulmer hals osv.altid op og kan lukke af for vejrtrækning uanset hvor hunden er blevet stukket.
Så et lille råd!!! Hvis i ikke ved om jeres hund er allergisk overfor bi- eller hvepsestik, så kontakt altid dyrlægen, for ved allergi skal man reagere ekstremt hurtigt!!! Ihvertfald ifølge min dyrlæge. Og hellere et besøg for meget, end et for lidt!!
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
aug 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 7
Hun legede rundt i skoven med en anden hund.
Pludselig peb hun og vi ser så vipse overalt på hende.. vi får dem hurtig slået væk og ringet til dyrelægen.
Vi skulle komme ind så hurtig som mulig, og min Nala pige var meget dårlig,kunne ikke gå og ingen kontakt. Men vi kommer ind til dyrelægen som står klar med sprøjte. Hun bliver læagt i drop en lille time.
Vores dyrelæge fotalte at vipsstik er meget farlige for hunde!! så vel som mennesker.
Så mit råd er helt bestemt at komme frem til dyrelæge så hurtig som mulig hvis de ihvertfald angribes af mere end en.
Hvepse/Bistik!!