{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Gør hvis han hører en lille lyd... {{forumTopicSubject}}

Ja Ludwig er jo en Lhasa Apso, hvilket er en vagthund og kendt for at vogte templer og gø hvis de høre små-lyde.

Dette er han begyndt at gøre, det er startet nu her for 1 uge siden (vi er på ferie hos min mor) og vi bor i hendes hus, vi tager hjem igen d. 11. men lige siden vi kom gør han af småting, små lyde og gør også tit hvor vi ikk selv ka høre hva han sku gø af.. Vi stopper ham og siger fy og alt det der, men han blir ved... :o/

Jeg tror lidt han gør fordi han føler sig utryg? nok fordi vi er et fremmed sted..

Hva tror i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør hvis han hører en lille lyd...
  • #1   5. aug 2008 Hunden er jo ofte lidt ekstra opmærksom når de er et nyt sted. Det behøver ikke være utryghed. Som du selv siger er racen jo lavet til at advare når nogen/noget er på vej, og når han er et nyt sted vil han jo være lidt ekstra på mærkerne når han hører nye lyde.

Kender du ikke selv det at når man sover i et fremmed hus så hører man alskens ting og sager man ikke er vandt til?

• #2   5. aug 2008 Som du selv skriver er han avlet til det. Derfor ville jeg rose ham for at have gjort sit arbejde - nemlig at advare sin flok om en evt. fare. Jeg plejer at sige "Dygtig, mor har hørt/set det", hvis ikke han stopper går jeg hen og kigger på "faren" og hvis det ikke hjælper tager jeg ham med væk derfra. Hvis han ser dig som en god leder burde han også acceptere at du bedømmer at "faren" ikke er farlig... Håber det kan bruges!

• #3   5. aug 2008 ja jeg ka godt forstå han gør, fordi der er da nogle "farlige" ting sådan et nyt sted. Men sys godtnok det er lidt for meget at han os gør det om natten... tosse hund, men jeg siger nu "fy" til ham fordi vil ikk ha at han gør...

Stine> han må acceptere at jeg bedømmer af den "farer" ikk er farlig.. hehe

• #4   5. aug 2008 steen> så I siger jeg ska rose når han gør ? :o/

• #5   5. aug 2008 Vores gør også ved den mindste lyd eller når folk kommer forbi haven. Specielt Baloo. Vi roste ham og kaldte ham til os, nu gæffer han kort op når han hører noget og så var det det. Synes ikke at det er slemt at han slår alarm han skal bare ikke gø i flere minutter og det har han hurtigt lært.

• #6   5. aug 2008 Hvis du gør med ,når han gør`( altså råber at han skal holde mund eller siger højt føj ) , så vil han betragte det som at du bekræftiger ham i at det er helt iorden at gø for når jeg gør ,så gør mor også. og han får succes eller i får sammen succes for der sker det at lyden holder op og dermed opfodrer du ham til at gø endnu mere næste gang. Så det er helt rigtigt det Stine siger, det er den måde det skal gøres på.
    Svært at forklare på en tekst, men det hænger sådan sammen

Kommentér på:
Gør hvis han hører en lille lyd...

Annonce