1.807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Holstebro Dyrehospital Holstebro Dyrehospital

Hej

For en omkring 4 måneder siden mistede vi vores lille mopsehvalp på knap et halvt år, da han skulle bedøves i forbindelse med en røntgenfotografering.

Dyrlægen mente, at det var fordi vores hund ikke kunne tåle bedøvelsen, hvilket vi på daværende tidspunkt godtog, da vi jo var fulde af sorg og egentlig ikke kunne tænke over andet end at have mistet vores lille hund.

Nu har vi imidlertid opdaget, at en anden har mistet sin franske bulldog på en måde, der minder utroligt meget om den måde, vi mistede lille Alfred på. Umiddelbart kunne det jo bare være et ulykkeligt sammentræf, men det viser sig, at det var på samme dyrehospital og endda den samme dyrlæge.

Vi er blevet enige om, at det kan simpelthen ikke passe og vi vil ikke bare lade dyrehospitalet slippe, for vi mistede så meget mere end ”bare” en hund, han var jo vores lille baby.

Der for vil vi høre, om der er andre, som har oplevet at miste deres hund, da denne var under behandling hos Holstebro Dyrehospital? Det drejer sig primært om de små selskabshunde, for vi har en mistanke om, at dyrlægerne åbenbart ikk ved, hvordan disse racer skal behandles – og ved de ikke det, forventer vi, at de for fremtiden stiller sig frem og erkender at de ikke kan tage sig af disse racer, så der ikke er andre end os, der skal opleve sådan et mareridt!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holstebro Dyrehospital
  • #1   5. aug 2008 Hejsa...

Jeg ved godt du skriver det omhandler små hunde, men derfor vil jeg alligevel gerne komme med et lille indput smiley

Min gamle GD blev behandlet på Holstebro dyrehospital. Efter en peride på 5 dage med andre dyrelæger på mors, da det var der jeg boede, blev vi sendt videre til Holstebro. I starten vidste de ikk hva der var galt med min lille dreng, udover at han kastede op hele tiden,og ville ikk spise. Han var så afkræftet at da vi kom til holstebro kl lort om natten, kunne han ikk engang sidde op, uden og falde sammen.
    Jeg har kun oplevet at de behandlede ham godt deroppe.... og det var egentlig det jeg ville frem til smiley

Selvfølgelig er jeg ked af jeres tilfælge,og jeg vil også give dig ret i at det ser lidt mærkelig ud at det sker to gange med samme race,og endda os med samme dyrelæge. Jeg tror at jeg ville tage en snak med den omtalede dyrelæge,og forklare hvordan i har det...

/Mia

• #2   5. aug 2008 Godt at høre, at du har haft en god oplevelse. De har såmænd også været flinke og givet god behandling, når vores skulle vaccineres og sådan.

Det er mere, at hvis de faktisk ikke kan finde ud af at behandle kortsnudede racer ordentligt, fordi de ikke kender nok til racerne, så bør de sige det, istedet for at lade folk aflevere deres hunde og tro, at de er i trygge hænder, for det er der jo noget, som tyder på, at de ikke er...

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21
    #3   5. aug 2008 Ved godt at det ikke lige netop er en hund jeg har, men jeg har også været udsat for at de har givet min forlovedes krybdyr kalkindsprøjtning, enten tror jeg ikke de har vidst hvad de har gjort, eller også han den fået overdosis, for den døde ½ time efter indsprøjtningen smiley De vidste ikke engang hvad dyret skulle have at spise, så de er ikke altid lige gode til deres fag derude smiley

• #4   5. aug 2008 Hvor er det dog frygteligt, min største medfølelse herfra.
    Der er kun et sted jeg vil lade mine mops komme i narcose og det er på Karlslunde dyreklinik, da de der har samme overvågning som vi bruger på hospitalerne.
    I har fuldstændig ret i, at alt for mange dyrlæger ikke har den fornødne expertise til at bedøve små hunde især de fladsnuede og dette får så katastrofale følger.
    Jeg er sikker på at det hjælper at klage, og så vidt jeg husker er det kommet en ny klageinstans vedr. dyrlæger.
    Jeg håber at I en dag vil få glæde af en lille ny mops, selv om det lige nu lyder svært.
    De varmeste tanker herfra

• #5   5. aug 2008 Fandt lige et link

(link fjernet)

• #6   5. aug 2008 Hej Gitte

Tak for linket! Tror også, det ender med en klage. Det er frygteligt, at ikke flere ved mere om, hvordan de skal behandles, for står vi i en nødsituation, kan vi jo desværre ikke nå til Karlslunde:(

Faktisk skal vi have en ny lille hvalp her d. 18 august, og vi glæder os rigtigt meget, og føler os klar til en ny, men det tog godt nok noget tid.

Grunden til, at vi ikke har gjort mere ved det før er, at vi jo troede at det var allergi, for det havde dyrlægen sagt. Men nu, hvor vi er kommet i kontakt med hende den anden, der har oplevet det samme, skal der bare gøres noget!!!

• #7   5. aug 2008 Sanne- Nej de aner ik en fløjtende fis om andre dyr end hunde og katte.
    Fatter heller ik hvorfor de ik bare siger det, istedetfor at lade som om de ved en hel masse.

• #8   5. aug 2008 Det nytter at klage - tro på det .
    Og det dyrehospital/dyrlæge skal bare stoppes, så jo flere der får kendskab til det -des bedre.
    Jeg ønsker jer rigtig meget held og lykke med jeres kommende mopsehvalp.

• #9   5. aug 2008 Tror du også det nytter at klage, hvis vi ikke har nogen papirer på hele affæren?

Vi fik slet ikke noget med dernede fra, da han døde, men de må da ha' en journal? de er forhåbentlig ikke så hjertekolde at de nægter at have haft ham i behandling, da han døde...

• #10   5. aug 2008 Selfølgelig skal de opbevare en journal og de planlagte operationer for den pågældende dag, jeg tror ikke de ville turde lyve omkring dette. Tænk bare på et dårligt rygte i ville kunne give dem via nettet pga løgnagtigheder, så det tror jeg ikke de tør.

• #11   6. aug 2008 Hejsa Lone.
    Det var så hårdt for mig at høre Leif fortælle, at I havde mistet jeres lille baby! Jeg måtte reagere og have fat i jer, da det var vores historie om igen:
    Min franske buldog Olga, kom på Holstebro Dyrehospital da hun ikke selv kunne føde hendes hvalpe. Lørdag aften kl 22 kom hun på operationsbordet og 7 dejlige hvalpe blev forløst. Mens min mand, vores søn og jeg stod ved bordet ved siden af, og tørrede/ gned de små kræ sagde dyrlægen: " Nu giver jeg Olga en indspøjtning så hun vågner op!"
    Jeg gav Olga et knus og gik ud for at få en kop kaffe for nu var alt jo som det skulle være! Pludselig kom min mand ud og sagde:" Den er helt gal. Olga er død!" Jeg løb ind og her var dyrlægen ifærd med at gi hende hjertemassage men nej hun var død. Mens han gjorde dette lød blodet ud af hende.
    Alle hvalpe overlevede. Vi flaskede dem op. Dyrlægen vidste hvorfor Olga døde! Fik ingen regning på kejsersnit. "Det går på vores tabskonto" sagde han!!!!!!
    Knus fra
    Marianne

• #12   6. aug 2008 UPS!
    Der skal stå : Dyrlægen vidste IKKE hvorfor Olga døde!

• #13   6. aug 2008 Totalt tragisk - I må stå sammen om dette, og stoppe det dyrehospital, det er så tydeligt at de mangler faglig expertise i anæstesi for mindre dyr.
    Det rører mig virkeligt, at høre jeres tragiske historier.

• #14   6. aug 2008 Gitte H.
    Hvordan griber vi sagen an? Ved godt vi aldrig får vores hunde tilbage men vil gerne skåne andre for denne uhyggelige oplevelse. Alt var som en ond drøm!

• #15   6. aug 2008 Som I kan se på linket højere oppe er der et link til en klageformular og klagen skal være under 12 måneder gammel. I kan også prøve at ringe dertil evt. for at høre om andre har ingivet klager mod pågældende dyrlæge/sted, Fortæl i telefonen - åbenhjertigt som I begge har gjort her, hvad der er sket, og de svigt og savn i står tilbage med og begge uforstående overfor. Hvis dette ikke hjælper ( hvad jeg tror det gør) er der kun tilbage for jer at viderebringe jeres oplevelser på nettet (google) feks. som mange har gjort med Dyrlæge Breth Hansen, ham er der nok ikke mange , der tør konsultere den dag idag. Held og lykke for jer begge.
    Lige et sidste spørgsmål til Jacob, hvis jeg må være så nysgerrig og spørge, hvorfra ( hvilken kennel) I skal have jeres nye mops?

• #16   6. aug 2008 Hej Gitte

Mange tak for de gode råd og støtten!
    Selvfølgelig må du gerne spørge - vi henter ham hos Kennel Kivis, som virker til at være et rigtigt dejligt sted!

• #17   6. aug 2008 Velbekommen : ) og I skal være velkommen til at skrive igen, også i pb hvis jeg kan hjælpe med noget som helst.
    Jeg kender mest til DKK opdrætterne, men endnu engang held og lykke med den lille ny mops - og må den blive mindst 100 år smiley

Kommentér på:
Holstebro Dyrehospital

Annonce