{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.115 visninger | Oprettet:

Welsh corgi..hvordan er den? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen
Jeg har igennem længere tid været ret fasineret af welsh corgi'er og ville så høre jer kloge hunde mennesker om i kan hjælpe mig med lidt info om den.

Hvordan er den med hensyn til aktivering ?
Er det en støjende race?
Kræver den noget særlig.
Hvordan er den at træne

jeg vil gerne have en hund som jeg kan bruge til lydighed som evt heller ikk er så stor...
jeg har 2 dværgpinschere som jeg små træner og skal begynde til rally lydih´ghed med da den ene keder sig ved almindelig lydighed.
Jeg står ikke og skal have en til hund her og nu men jeg kunne bare godt tænke mig at vide lidt mere om den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Welsh corgi..hvordan er den?
  • #1   6. aug 2008 Uuuuh....Jeg følger med her. Vil utrolig gerne have en lille cardigan, og har faktísk så sent som idag tænkt på at starte en tråd om emnet..

• #2   6. aug 2008 er alle hyrdehunde ens????? nej vel????:-)

• #3   6. aug 2008 Mega charmerende at se på:-) Min venindes forældre har en. Den gør ret meget. Tror det ligger lidt til racen, men alle hunde er jo forskellige.

• #4   6. aug 2008 ...en rigtig dejlig hund.....som hvivler utroligt meget i sig selv....min gør ihvertfald... :o)

Du kan altid ringe til en opdrætter...de elsker at tale om deres gukdklumper.....

Kan kun anbefales.....!

• #5   6. aug 2008 hvivler = hviler

• #6   6. aug 2008 Min søster har en, men jeg kender ikke andre, så jeg kan kun fortælle ud fra den...

God til lydighed? Ingen anelse.... Min søster har mærkelige og skiftende arbejdstider, så der har ikke været mulighed for at gå til træning med den.
    Gøende? Ja og nej... Jeg har lidt på fornemmelsen at de benytter lyd til at hyrde med. For når den prøver at hyrde vores forældres hund, så foregår det under et forfærdeligt spetakel. Og den gør til tider når den er alene hjemme. Men ellers er den ikke en larmende hund.

Hvad skal man være opmærksom på? Arvelige problemer kan du læse om her, for cardigan
    http://www.upei.ca/~cidd/breeds/welshcorgicardigan2.htm
    og pembroke
    http://www.upei.ca/~cidd/breeds/welshcorgipembroke2.htm

Men der skal så lige siges, at den måske ikke er helt typisk, for min søster købte den som 3 årig, fra en DKK avler, og meget tyder på, at han ikke ligefrem har behandlet den godt...

• #7   6. aug 2008 hvordan er de at træne??? og er de meget støjene?? er helt skudt i den han er godt nok lækker

• #8   6. aug 2008 ...min er overhovedet ikke støjene når jeg træner med ham...

Jeg har gået til agility med ham...det var han ret glad for...men jeg blev nød til at stoppe...da han begyndte at halte... Har siden hen fået at vide, at en corgi skal være over 1 1/2 før man begynder på agility...

Jeg har gået til træning med ham...Dch klasse c...mener jeg... Det havde ikke hand dtore int....men lydigheden vil han meget gerne lære.... Så jeg regner med at starte på dkk holdet i stedet for....

Han gør lidt...men ikke noget at bemærke....og han gør kun, hvis han f.eks høre ukendte lyde...

• #9   6. aug 2008 --->>> hvis du gerne vil have en lille hund...så kan jeg helt klart anbefale en corgi....det værste ved den er...at den fælder en del...

Madame Blå---->>> ...og sådan skal det også være....vil kun købe hunde af folk som elsker deres hunde...og som elsker at fortælle om dem....så det er bare super....

• #10   6. aug 2008 Kan da fortælle, at min papillon gør mere end min søsters corgi, hvis man undtager når mine forældres hund skal hyrdes smiley

Men tror så papillon er bedre til lydighed end corgi, men det er jo kun en mening ;-P

• #11   6. aug 2008 Ja de fælder!!
    Min søster kan sidde og "plukke" den, og lige meget hvor meget hun fjerner, så er der stadig en masse der fælder smiley

• #12   7. aug 2008 cardigan ejeren er her!
    du kan se på min hund.
    den er intelligent og let at opdrage, den
    er livsglad og lystig.
    den er modig og glad for børn,
    den er sjov at have med at gøre,
    den er en hund, man hele tiden kan side og grine af, pga. den sjove udtryk og dens dejlige øjne smiley
    en charmetrold man aldrig bliver trær af smiley
    vil forslå en welsh corgi caridgan, da pembroke'en kan bluve lidt for selvstændig..
    det er helt sikkert en hund der vil gå igennem ild og vand for dig.
    du kan løbe 20 kilometer den ene dag, og den vil følge dig, og hvis man bare har lyst til at side på sofaen dagen efter, så gør den også det med dig smiley
    som sagt den er let at opdrage med kan have en tendens til at gø ud i luften, men det lære den hurtigt at lade være med, når man opdrager på den, den skal ikke opdrages med hård hånd, da den er intelligent og forstår og lærer hurtigt, min lærte fx. sit og give pote og dække til sammen på 6 minutter ca.
    den bliver rigtigt gammel så det er en hund du kan have længe.
    de er sunde og raske, og kan også agillity, på trods af de korte ben.
    den er altid med på en leg!

men ellers skriv og spørg hvis du vil vide mere, og du kan altid se på min corgi smiley

• #13   7. aug 2008 *Suuuuuuuuuuuk*

(Ih, hvor vil jeg altså også gerne have en corgi cardigan!!!).

• #14   7. aug 2008 therese
    hehe..det bliver vel ikke bedre ved at kigge på andres xD
    men ellers baqre smut forbi min corgi med en bedømmelse og en kommentar?

• #15   7. aug 2008 sorry er et egern med et tastatur idag xD

• #16   10. aug 2008 jeg er den heldige ejer af 2 welsh corgi pembroke, det er en glad og meget børnevenlig hund,den er nem at træne og den er god til aggilty,det er ikke en speciel støjende hund,men kan være det hvis ikke den bliver opdraget med en bestemt og kærlig hånd,det er en venlig ,vagtsom, og modig lille hund,elsker sjov ,og snakker meget, cardiganen er større og grovere i bygningen end pembroken og måske er cardiganen en smule reserveret i forhold til pembroken gå ind og kig på mine dejlige tøser.og den ene skal parres til sep. hvis det har din interesse.

• #17   12. aug 2008 evi n

cardiganen er abselolut ikke reserveret!

Kommentér på:
Welsh corgi..hvordan er den?

Annonce