1.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

NU ER DET NOK------ NU ER DET NOK------

Har i dag indgivet en anmeldelse til DKK på en schæferavler.
Jeg er jo været på udkig efter en ny hvalp, over snart lang tid. Hver gang jeg har fundet det jeg har ledt efter, så har jeg jo besøgt de forskellige kenneler, og det er ikke små ting jeg her har set. Havde så enbdeklig for 3 uger siden fundet min hvalp, men nej den har spiserørsforsnævring, og bliver aflivet som 6 uger gammmel. Det er i øvrigt mig selv som gør opdrætteren opmærksom på at hvalpen har et problem.
I går var jeg så uden for at betale et depositum hos en anden avler, som skal sikre mig førsteretten til valg af hvalp.
Og det hatr sgu holdt mig vågen en stor del af nbatten.
Der ligger 19 hvalpe hos denne avler, og mit hjerte løber af med mig, så jeg betaler et depositum, MEN det ene kuld er så magre og så små, at jeg har bedt DKK om at kigge derud.
Det er en tæve som har sit første kuld. Der er 11 levende hvalpe, hvis man kan kalde dem sådan, som er så små, at det andet kuldt som er yngre er dobbelt så store.
Hvalpene er alene hjemme hele dagen, og tæven er ikke hos dem om dagen. De er så underernæret, at de ikke er i stand til at spise det opblødte foder, som jeg insistere bliver serveret for dem.
Schæferklubben vil ikke gøtre noget, men det vil DKK.
Her må der være tale om en avler, som kun kan se penge, og som ellers er totalt lige glad med resten.
Ikke noget med modermælkserstatning. Nej, hvalpe har godt af at sulte, det har der været en artikkel om, så får de mindre HD.
Nu vælger jeg at holde fast i dette. Jeg skal nu se om DKK lever op til deres ansvar, for jeg skal derned igen, når hvalpene er 6 uger.
Hvis der ikke har været fulgt op på sagen, og hvalpene fortsat ligner noget fra en koncentrationslejer, hvis de fortsat lever, så vil jeg fortælle ham hvad jeg mener om ham.
Mit depositum siger DKK jeg ikke kan få tilbage, men det er jo det mindste. Det er langt dyrere at hente en udsultet hvalp hjem, som konstant skal til dyrlægen.
PS. opdrætter og hans kone, er bestem ikke undervægtige, de er meget obvervægtige.
Og tilsidst hvordan kan man tillADE SIG AT KALDE SIG OPDRÆTTTER, når man lader tæven som førstegangsfødende om et så stort kuld helt alene.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NU ER DET NOK------
  • #1   7. aug 2008 :O((

• #2   7. aug 2008 Hvor er det frygteligt! Godt du har kontaktet DKK. Håber der bliver gjort noget ved sagen og der derefter bliver holdt et skarpt øje med den kennel.

• #3   7. aug 2008 Hvad med dyrenes beskyttelse, kan de ikke gå ind i sådan en sag ?

• #4   7. aug 2008 jeg synes det er ganske forfærdeligt og godt at DKK gør noget, forhåbentligt......

meeen jeg bliver meget stødt over denne bemærkning fra dig:
    " PS. opdrætter og hans kone, er bestem ikke undervægtige, de er meget obvervægtige."
    DEN SYNES JEG ER MEGET MALPLACERET OG DIREKTET UFORSKAMMET...........DET KAN DU IKKE TILLADE DIG AT SKRIVE......
    UANSET HVAD DE SÅ BEDRIVER AF DYREMISHANDLING.

• #5   7. aug 2008 Håber at der er en reaktion fra DKK, og de viser det ansvar de har.

• #6   7. aug 2008 hvorfor i alverden har du dog lagt dep. hvis du mener det hele er så forfærdeligt?

det forstår jeg ikke lige

• #7   7. aug 2008 ***Skønheder med hjerne** *
    Tror mere det er fordi man er sååå sur og negativ,og de kan sørge for mad til dem selv men ikke hundene smiley

• #8   7. aug 2008 joo det forstår jeg godt.........men jeg synes bare ikke det passer ind i indlægget....

det er jo ikke altid nemt at tabe sig.........

• #9   7. aug 2008 ***Skønheder med hjerne** *
    Det giver jeg dig helt ret i da jeg selv prøver smiley

• #10   7. aug 2008 Ja jeg forstår heller ike at jeg lage et depositum. Måske 2 ting, jeg syntes det var så synd for hvalpene--- Men nok lige så meget, at nu havde jeg de sidste måneder set så mange dårlige avlere, at nu kunne det være nok. Nu vil jeg holde fast i det.
    Skønheder med hjerne: AV da for en reaktion. Den forstå jeg ikke.
    Det jeg tænker når jeg ser sådan noget er nok, ja de kan da sørge for en masse mad til dem selv, Hvorfor skal deres dyr så sulte???????

• #11   7. aug 2008 Snow K
    Jeg kunne godt tæke art du linkede til denne opdrætter i PB.

• #12   7. aug 2008 Babett, det skal jeg gerne. Har iøvrigt til at starte med kontaktet schæferklubben. Det kunne de ikke tage sig af overhovedet, og ellers havde de sommerferie.
    Jeg tænkte om der ikke var en form for diciplin i egne rækker.
    Du får et link, når jeg har været der og set om dkk er gået ind i sagen. Det er om 2 uger.

• #13   7. aug 2008 Snow K
    Schæferhundeklubben har intet med opdrætterne at gøre - da de kun står for træning af hunden, og konkurrencer samt udstillig /skue.

De kan kun henvise til div. opdrætter - når nogen spørger. så kan de henvise til evt. opdrætter..

Men hvordan situationen er hos de forskellige opdrætter har de intet at gøre...

Det er kun DKK - der kan gå ind i de sager..

• #14   7. aug 2008 Alene at trække en parallel mellem det at være overvægtig og til at være dyremishandler siger lige så meget om trådskriver som om dem hun skriver om......øv.

Både du og alle andre ved jo udmærket godt at det ikke er et spørgsmål om at have mange penge.......fedme er et fattigdomstegn!
    Det er al den billige shitmad der giver fede mennesker.

• #15   7. aug 2008 Hvorfor i alverden - vil du købe hund sådan et sted - se det forstår jeg ikke smiley

Ved at købe en hvalp der - støtter du jo ligefrem det de gør -for når folk bliver ved med at købe - ja så bliver de da også ved at lave hvalpe !

• #16   7. aug 2008 Karin. Det vil jeg heller ikke, Jeg vil følge sagen til dørs.
    Det undre mig må jeg sige, at folk er gået mere op i mine kommentar til ernæringstilstanden hos opdrætteren, end hvad jeg ellers skriver om hvalpene.
    Lise Ø. ???? hvor skriver jeg noget om penge??????
    I øvrigt har jeg i talt med opdrætteren. Han siger at han nu har været omkring dyrlægen for at købe ormekur, og har købt noget på dåse som skulle sætte gang i dem.
    Han ville ikke høre tale om modermælkserstatning.

Til sidt. Kan jeg konkludere, at det ikke er i god jord, at skrive noget negativt om DKK opdrættere her inde?????????
    Hvis man kommer til at skrive om de selv er overvægtige??????
    TAK FOR KAFFE.
    Men tak til de få som kunne tage tråden alvorlig, uden skelen til vægt i øvrigt.

• #17   7. aug 2008 Øv...
    Kan godt forstå, du er ved at være frustreret:-(

Er spændt på om DKK vil gøre noget. Om ikke andet så i hvert fald tage en snak med den pågældende opdrætter....
    Du må lige skrive en opfølgning, når du ved noget?

Det har da været svært at finde den rigtige hund for dig....
    Er tilstandene godt nok så dårlige rundt omkring i landet blandt Schæfere?

• #18   7. aug 2008 Lise. Jeg ser måske mere end de fleste gr, min uddannelse, og de mange er jeg har på bagen.
    Ja der er gået pemge i sporten, så de dårlige skyder frem som paddehatte.
    Ellers kunne jeg ikke få 4 dårlige opdrættere på stribe.
    Og ja nu holder jeg fast, og følger op. 2 Dyrlæger har nu frarådet mig at tage en hvalp hjem derfra, fordi de allerede nu har lidt for meget skade.
    Hvilket jeg jo selv havde en ide om.
    Men nu vil jeg se hvad DKK foretager sig. Og så vil jeg høre hvad opdrætteren ellers kan komme med af historier, og endelig så tager jeg der ned om 2 uger igen. Så kan jeg se med mine egne øjne igen og fordi han tror jeg er køber, har jo betalt depositum, kan jeg jo tage de billeder jeg vil.
    Så må vi se.
    Han lød idag, som om han var blevet kontaktet allerede af DKK, og havde så købt noget dåsefoder til hvalpene fra dyrlægen.
    I går kunne han jo slet ikke se at der var et problem med deres tilstand.

Kommentér på:
NU ER DET NOK------

Annonce