{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Hvor mange hunde må man have??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har hørt at man max må have 4 hunde hvis der er mindre end 200 meter til nærmeste naboer. Er det rigtigt og er der et sted hvor jeg kan læse om dette???
Jeg syntes jeg her ledt alle steder, men jeg kan ikke finde noget..
Håber der er nogen der kan hjælpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange hunde må man have???
  • peter l
    peter l Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 6
    #1   22. nov 2005 hej ja over 4 hunde betragtes det som erherv og der må så kun være 100 m til nabo .

  • peter l
    peter l Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 6
    #2   22. nov 2005 gælder selvfølig ikke hvis de er kastereret og steriliseret.


  • #3   22. nov 2005 Altså det er meningen at vi vil starte en kennel, men hvis vi skal have mere end 4 hunde så skal vi bo mindt 100 m fra naboen???? eller hvad??? og hvor måler man fra? for vores grund er 1500m2 og den er meget aflang så måske kunne vi være heldige?? Er der ikke noget med at det er andre regler når man bor i landzone???
    Sikke en masse spørgsmål smiley


  • #4   22. nov 2005 Jeg har faktisk en milliard spørgsmål omkring dette emne, for havd hvis man co-ejer en hund men den bor hos en anden, tæller den så også med??

  • peter l
    peter l Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 6
    #5   22. nov 2005 du kan få regler tilsendt fra dit lokale politi er også de første der skal godkende dig

  • #6   22. nov 2005 okay, tak peter...
    tænkte bare at der måske stod noget på nettet??? så kunne jeg jo sætte mig lidt ind i det..


  • #7   22. nov 2005 (link fjernet)
    Måske er der noget du kan bruge her??


  • peter l
    peter l Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 6
    #8   22. nov 2005 næ der er kun folk der tror de ved en masse.jeg hjælp af en stor kennel da jeg havde mine spørgsmål og klubberne ved heller ingen ting om det.

    men spørg bare løs


  • #9   22. nov 2005 tak marie og janni...
    jeg vil lige prøve at kigge det igennem.. men jeg skal vel kigge efter erhvervsmæssigt?? det vil jeg da ihvertfald gå ud fra...


  • #10   22. nov 2005 øv hvor er det træls at man ikke kan finde noget der er 100% konkret for mig smiley


  • peter l
    peter l Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 6
    #11   22. nov 2005 er da nemt nok når man har kontaktet politi og fået reglerne og så told og skat de afholder de værse kurser for nye og så kører det hele af sig selv du skal lige have en tilladse fra komunen til hunde hold også s¨å er du nået langt

  • #12   22. nov 2005 mener ikke at hvalpe tæller med de 8 uger man har dem - men skal du have mere end 4 hunde???

  • #13   22. nov 2005 Peter: ja det er også bare mig der er utålmodig og vil vide det NU, men jeg må vente og snakke med dem i morgen.
    nicola: Det ved vi ikke endnu, men det er jo meget rart at vide reglerne før man gør noget som helst... men foreløbig glæder vi os bare til om 7 uger hvor vi skal hente vores første hvalp...


  • #14   22. nov 2005 super amalie... tak..

  • #15   22. nov 2005 http://www.dansk-kennel-klub.dk/833
    Der er lidt om det her, hvis vi snakker DKK.

    Men jeg ville tro man bliver godt dækket ind på din opdrætter-uddannelse, ring til de forskellige foreninger, det kan tænkes, at de har forskellige regeler af antallet af hunde..

    Hellere spørge for meget, end for lidt *SS*


  • #16   22. nov 2005 Det er imidlertid ikke i cirkulæret angivet, hvornår der er tale om erhvervsmæssig handel med eller opdræt af hunde. Handel med og opdræt af hunde er dog at betragte som ikke-erhvervsmæssigt, hvis man har højst 4 voksne hunde med hvalpe under 18 uger (BEK nr. 944 af 16/9 2004, § 3). Men omvendt vil et hundehold med mere end 4 hunde over 18 uger ikke nødvendigvis være at betragte som erhvervsmæssigt, idet der ved politiets vurdering ikke kun lægges vægt på antallet af avlsdyr, men også om de med hensyn til opholdsrum og pleje har status som almindelige familiehunde, samt om der i almindelighed finder anden omsætning sted end salg af de hvalpe, der er født i opdrættet (SKR nr. 11625 af 19/9 1969).



  • #17   22. nov 2005 Hundekenneler, hundehold med 5 eller fl ere voksne hunde over 18 uger (gælder også privat hold) samt hundehandler skal have mindst 100 m til nærmeste nabobebyggelse (BEK nr. 604 af 15/6 2002, §5). Desuden skal der være mindst 200 m til eksisterende eller if. kommuneplanens rammedel fremtidigt byzone- eller sommerhusområde. Der skal også være mindst 200 m til områder i landzone, der i lokalplan er udlagt til boligformål eller blandet bolig og erhverv eller til offentlige formål med henblik på beboelse, institutioner, rekreative formål og lignende. For hundepensioner er de tilsvarende mindsteafstande henholdsvis 200 og 300 m. Kommunalbestyrelsen kan efter ansøgning meddele dispensation fra de stillede afstandskrav til mindre udvidelser og ændringer. Oprettelse af erhvervsmæssigt hundehold skal godkendes af kommunalbestyrelsen (LBK nr. 753 af 25/8 2001, kap. 5).

  • #18   22. nov 2005 Hundehandlere og hundeformidlere
    Erhvervsmæssig handel med importerede hundehvalpe kræver politiets tilladelse og er omfattet af såvel Bekendtgørelse om erhvervsmæssig handel med dyr (dyrehandlere) (BEK nr. 1022 af 12/12 2002) som Cirkulære om erhvervsmæssig handel med og opdræt af hunde (CIR nr. 211 af 5/11 1975). Desuden kræver erhvervsmæssig import af hvalpe godkendelse af fødevareregionen (under Fødevarestyrelsen).

    Selvom også virksomhed med formidling af hunde kræver politiets tilladelse (LOV nr. 386 af 6/6 1991, § 18), er virksomheden ikke omfattet af Bekendtgørelse om handel med dyr (dyrehandlere), hvis den ikke samtidigt indebærer hold af hunde – f.eks. hvor virksomheden alene går ud på at formidle kontakt mellem køber og sælger (SKR nr. 9719 af 4/3 2003).


  • #19   22. nov 2005 (link fjernet)

  • #20   22. nov 2005 http://147.29.40.91/_MAINRF_A856587969/198

    det er et link til retsinfo...


  • #21   23. nov 2005 Hejsa... her er lidt læsning til dig..

    § 5. Etablering, udvidelse og ændring af hundekenneler og andre hundehold, hundehandler og hundepensioner, herunder stalde og udendørs anlæg til hunde, skal mindst opfylde følgende afstande:

    1)
    Hundekenneler og andre hundehold med 5 eller flere voksne hunde over 18 uger, samt hundehandler

    a)
    til nabobeboelse
    100 m

    b)
    til eksisterende, eller iflg. kommuneplanens rammedel, fremtidigt byzone- eller sommerhusområde samt områder i landzone, der i lokalplan er udlagt til boligformål eller blandet bolig og erhverv eller til offentlige formål med henblik på beboelse, institutioner, rekreative formål og lignende
    200 m

    2)
    Hundepensioner:

    a)
    til nabobeboelse
    200 m

    b)
    til eksisterende, eller ifølge kommuneplanens rammedel, fremtidigt byzone- eller sommerhusområde samt områder i landzone, der i lokalplan er udlagt til boligformål eller blandet bolig og erhverv eller til offentlige formål med henblik på beboelse, institutioner og lignende



  • #22   23. nov 2005 så der var lidt mangler...

    det er hentet fra RETSINFORMATION http://147.29.40.91/_MAINRF_A861058084/841

    Det står i nr 15 (BEK nr 604 af 15/07/2002)

    håber du/i kan bruge det.....


  • #23   23. nov 2005 så der var lidt mangler...

    det er hentet fra RETSINFORMATION http://www.retsinfo.dk

    Det står i (BEK nr 604 af 15/07/2002)

    håber du/i kan bruge det.....


  • #24   23. nov 2005 forresten politiet ligner en mega stort ? når man begynder at snakke om tilladelser ang. hunde

    hilsen Klaus


  • #25   23. nov 2005 Bor man i by zonen må man ikke overskride 4 hunde.
    Men bor man på landet mener jeg at det er 400m og så må du få så mange du vil, men tag den nu lidt med ro før du får mere end den ene...

    Hilsen
    Martin


  • #26   24. nov 2005 hejsa.. tak for alle jeres svar.. snakkede igår med det lokale politi som sendte mig videre til teknisk forvaltning som sendte mig videre til en anden politistation som så sendte mig videre til dansk kennel klub...... Det eneste jeg ved nu er at jeg max må have 4 hunde, men om jeg skal søge tilladelse osv var der ingen der kunne svare mig på..... ????


Kommentér på:
Hvor mange hunde må man have???

Annonce