{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.687 visninger | Oprettet:

Peter C
Peter C
Tilmeldt:
11. aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

dobermann kuperet til slag? {{forumTopicSubject}}

leder efter en dobermann, den må ikk have hale, og helst ikk øre, men det er ikk et must. men ingen hale er et must
stamtavle osv er os påkrævet.
ormekur / vaccination osv.
kender i eller har selv en?

kan være 3-8 måneder gammel

har kigget længe efter en, og har brug for lidt hjælp..
så hvis i kunne hjælpe ville jeg være meget taknemmelig

på forhånd tak.
-Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dobermann kuperet til slag?
  • #1   11. aug 2008 jeg tror du skal til, at kigge efter sådan een i udlandet... for herhjemme er det ulovligt at kupere dem...

  • #2   11. aug 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=25788

    Den her er godt nok 9 mdr gammel ... Men ta da og skriv til dem . smiley

    Held og lykke


  • #3   11. aug 2008 3-8 måneder?
    Et land hvor det er lovligt er nok stedet at lede....


  • #5   11. aug 2008 Ginnie

    Den annonce er satme lumsk ... De er født i tysland , opvokset i danmark .. Og så er de taget til belgien for at få kuperet øre ... Puha .. smiley

    De er desuden uden stamtavle ...


  • #6   11. aug 2008 Det er lige som at læse på en pakke hakkede oksekød.. "Opdrættet i tyskland. Slagtet i belgien og pakket i danmark" smiley

    Opdrættet i tyskland, kuperet i belgien og tilsalg i danmark smiley


  • #7   11. aug 2008 Jeg hentyder til linket fra DBA..

  • #8   11. aug 2008 ved det

  • #9   11. aug 2008 stakkels dyr..

  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #10   11. aug 2008 tusind tak alle

    især ginnie h

    fik fat på en der har en der

    tusind tak


  • #11   11. aug 2008 fy føj da

  • #12   11. aug 2008 Det er ikke så meget måden det har forgået på.
    Det er sket flere gange, siden det blev ulovligt at kupere.
    Det er nok mere at man har valgt at ligge alt det arbejde i det, uden at der er tavle på???

    Så har de været hele dette igennem??



  • #13   11. aug 2008 Peter

    Du skrev at stamtavle var påkrævet ? Og så vælger du lige den UDEN stamtavle og som virkelig stinker langt væk af fusk ? Fy for helvede !


  • #14   11. aug 2008 Peter -må jeg anbefale at holde dig LANGT væk fra den annonce. Den lugter langt væk af hundehandel. og di risikerer at brænde fingrene noget så gevaldigt. Derudover er de jo altså uden tavle, hvilket du har sat som krav i dit første indlæg.

    Når man kuperer halen på en dober kuperer man osse ørerne (medmindre det gøres pga skade) Ligesådan kuperer man ikke ører uden at klippe halen osse.
    -om der er få undtagelser skal jeg ikke kunne sige

    I de fleste lande (i øvrigt osse belgien) er det ulovligt at kupere, så du skal nok lede i rusland, serbie eller andre lande hvor det endnu er lovligt, og så importere derfra. Der findes nogen rigtig gode kenneler i nogen af de lande


  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #15   11. aug 2008 hundehandel?

    hva mener i med det?

    jeg har sq ingen dårlige intentioner med hunden.

    i skal ikk misforstå noget.

    og jeg har fundet nogen der er med stamtavle fra belgien og kuperet

    var ikk min mening at lave noget lort i det her, sorry


  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #16   11. aug 2008 ikk med dobermann i sig selv, men med pitbulls amstaffs og rednose

  • #17   11. aug 2008 Puuuha, kiggede lige på dem inde på dba.dk og bliver pludselig endnu mere glad for at chick ALDRIG nogensinde skal kuperes. Jeg synes IKKE det er okay at gøre det, når det bare er for at fornøje ejer!
    Og så når hundene ikke er mere end 10 uger gamle, hvad fanden er det for noget gris!?


  • #18   11. aug 2008 Peter, hvad skal du nå?

    Du opretter to tråde og en annonce på under to timer og kaster dig så over den mest suspekte annonce på DBA du kan finde, bare fordi præferencen er at den skal være kuperet?



  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #19   11. aug 2008 mie - fordi jeg har gået og kigget længe efter en,

    og så lige en ting

    i ska sq ikk dømme mig. jeg har så vidt jeg ved ikk gjort noget forkert.

    slap nu lige af 2 sekunder folkens


  • #20   11. aug 2008 Peter, hvor god synes du så selv du har været til at finde en god kennel, når du opretter to tråde og en annonce IDAG uden at have fundet noget selv først - selvom du siger at du har ledt længe - og efter to timer har du fundet en kuperte dober på DBA?



  • #21   11. aug 2008 Peter -hvis du har erfaring med de racer du nævner, ville du osse vide at rednose ikke er en race men en farvevariant indenfor pit'en...

    Hundehandel er når hunde hentes i udlandet med ideresalg for øje. Disse hunde tages oftest for tidligt fra moren, sælges før de er 8 uger, fødes og opholder sig i tiden inden salg under kummerlige forhold og transporteres herop under ligeså dårlige forhold.
    De hentes udelukkende for at sælger kan tjene kassen -uanset hvad det så betyder for hundene.



  • #22   11. aug 2008 Jeg har lidt svært ved at tage dig seriøst Peter.

    Du skriver i din anden tråd, at du syne det er synd at kupere og at du helst vil have en uden hale og ører. Hmmm.

    Her skriver du at du vil have med stamtavle og at du har kontaktet nogle uden stamtavle. Hmmm

    Desuden har du ingen erfaring med dober, med pitbulls (som er ulovlig i dk), amstaff og rednose (pitbulls).

    Du lyder som en meget engageret og lovende hundeejer smiley


  • #23   11. aug 2008 Som *GOFD* skriver har du erfaring med racen og ved du så noget om racen?

  • #24   11. aug 2008 hmm tror du skal have dig en tøjhund det er vist bedst

  • #25   11. aug 2008 Nå ja -og så mener jeg i øvrigt at en "Peter C" tidligere (meget tidligere -mdr siden) har oprettet lignende tråde. Mit bud er at der bare lige skal skabes lidt røre i andedammen på HG igen

  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #26   11. aug 2008 well, hvis den hund så har haft det så dårligt, er der endnu større grund til at tage sig af den? eller...?

    og ja jeg har lavet 2 annoncer, slap nu af ffs.
    svare ikk igen herinde

    i kan skrive privat hvis i vil andet end at dømme/svine her,

    tak til dem som tog det seriøst


  • #27   11. aug 2008 Peter -NEJ så er der endnu større grund til IKKE at købe den. Ved at købe fra en hundehandler giver du ham jo mulighed for at hente endnu flere hunde dernede, og altså at mishandle endnu flere hunde.'

    Jeg dømmer i øvrigt ikke. Jeg forstår bare ikke at du hvis du er seriøs ikke lader dig vejlede om racen, af folk der rent faktisk ved en masse (heriblandt GOFD som selv opdrætter dobere)


  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #29   11. aug 2008 ikk fordi jeg ikk vil tage imod råd osv, checker self hunden om den har det godt inden jeg køber den, køber jo ikk hunden hvis der er tegn på vanrykt eller noget.

  • #30   11. aug 2008 Peter C ;

    Lige et svar fra mit på første spørgsmål du lige skrev ;
    Selvfølgelig skal man tage sig af en hund der har det skidt, men man skal tænke sig om alligevel. For køber man en hund af en avler som ikke behandler den godt, så støtter man jo faktis avleren i hans/hendes måde at behandle hunden på, og så vil de jo højst sandsynligt fortsætte, da de jo ved de får hunden solgt, selvom de har behandlet den som lort ):

    Bla. derfor undersøgte jeg meget grundigt den kennel min dober skulle komme fra, før jeg kontaktede dem. Og jeg fandt kun positive ting om dem, og jeg er da også rigtig glad for jeg valgte den kennel. F.eks hvis der skulle opstå et eller andet jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere, jamen så er de nemme at få fat i, og man får altid et ærligt svar.


  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #31   11. aug 2008 har en ven med der har haft dobermann i 25 år, han tager med nu, blev lidt bekymret over det i skrev, køber den ikk hvis der er noget der ikk er som det skal være.

  • #32   11. aug 2008 Det lyder ihvertfald som en rigtig god ide (;

    Prøv da evt at kontakte GOFD som har skrevet her, det er dem der har solgt mig min Dober, og de ved hvad de snakker om (;


  • #33   11. aug 2008 Hmm du tager hunden med til dyrelægen inden du køber eller hva (tvivler jeg meget på sælger vil lade dig)?
    den kan have HD og alt muligt andet lort du ikk kan se...


  • #34   12. aug 2008 Nu er den sælger som har annonce på dba jo ikke den skarpeste kniv i skuffen. En anden bruger herinde fra har anmeldt vedkommende for hundehandel, og jeg har personligt set chat konversationen mellem anmelder og sælger. Havde sgu håbet du var mere seriøs end det Peter, men holder du fast i at købe der, har jeg sgisme mistet alt for at hjælpe i fremtiden... Men held og lykke...

  • #35   12. aug 2008 Ja, jeg skal heller ikke være bleg for at indrømme at jeg har anmelt den annonce. Står sq ved at dyrenes også har rettigheder !

  • #36   12. aug 2008 Her er den besked jeg fik fra Dba.dk's support ang. annoncen med de små dobermann hvalpe;
    Tak for din henvendelse.

    Jeg har fuld forståelse for din anmeldelse.

    Men jeg må desværre ikke slette denne annonce.
    Det er ulovligt at kupere øre og hale på hunde i danmark, men det er ikke ulovligt at sælge hunde hvor kuperingen er sket i udlandet. I denne her annonce skriver de at hundene er kuperet i Belgien.

    Jeg vil så lige fortælle dig at jeg skammer mig sku også over at være dansker i denne her forbinelse.



    Med venlig hilsen/Best regards

    Lotte
    Supporter, dba.dk


    Marselisborg Havnevej 26
    Postbox 180, 8100 Århus C
    Web: www.dba.dk

    E-mail: support@dba.dk

    Denne e-mail og alle filer vedlagt som bilag er kun beregnet for adressaten og kan indeholde fortroligt materiale. Indholdet må ikke udleveres eller kopieres til uvedkommende. Har De ved en fejltagelse modtaget denne e-mail, bedes De venligst omgående meddele dette til afsenderen. På forhånd tak.

    ----- Original Message -----
    From: Spurvefugl@hotmail.com <spurvefugl@hotmail.com>
    To: "support@dba.dk" support@dba.dk;
    CC:
    Sent: 12-08-2008 13:10:33
    Subject: Anmeldt annonce - Annoncen er anstødelig

    Anmelder:

    E-mail: spurvefugl@hotmail.com
    BrugerId: 2634174

    Anmelder følgende annonce:

    E-mail: o0chicho0o@hotmail.com
    BrugerId: 2382542 Til brugeren »
    Annonce: 56086811 Se annoncen her »
    AnnonceTekst: Dobermann hvalpe, Sort/brun, 10 uger, salgsklare pr. 05-0820...

    Baggrund hvorfor der rapporteres:

    Besked: Jeg anmelder denne annonce, da jeg mener den hører under Hundehandel. Denne person som har oprettet dette, virker meget kynisk og tænker slet ikke på dyrenes ve og vel. Det er jo hunde som er meget små, og så har de allerede fået kuperet øre og hale. Hvis det er sådan man handler med hunde, så skammer jeg mig virkelig over at være dansker!


  • #37   12. aug 2008 og nederst står der det jeg skrev som begrundelse for anmeldesen

Kommentér på:
dobermann kuperet til slag?

Annonce