{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
342 visninger | Oprettet:

Hjælp! {{forumTopicSubject}}

endnu engang må jeg be om lidt hjælp fra de mere erfarne hundeejere...
Har nu haft Luna i en uges tid (hun er 9 uger) og hun sover alene ude i gangen hvilket også går fint. Men hver aften inden hun/vi skal i seng går vi en tur med hende i 30-40 min, de første aftener lavede hun både stort og småt, men de sidste 3 aftener har hun kun lavet småt, og når vi så står op næste morgen har hun lavet 2 x stort inde i gangen. Hvorfor gør hun det ik når vi er ude og gå i stedet for om natten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!
  • #1   12. aug 2008 Det har muligvis noget at gøre med det tidspunkt hun får mad på - det er jo lidt bestemmende for hvad og hvornår der kommer noget retur.. ;o)

    Men 30-40 minutter er altså en temmelig lang gå tur for en lille hvalp! En tommelfinger regel siger at en gå tur ikke bør vare længere i minutter end hvalpen er gammel i uger, ind til omkring 1 års alderen...


  • #2   12. aug 2008 Hun får mad kl 8 kl 13 og kl 18. sådan cirka.
    okay, viste ik det med gåturen....


  • #3   12. aug 2008 Måske skal i gå lidt tidligere? Det kan være gåturen - som ganske rigtig er aaalt for lang - ligesom sætter gang i hendes tarme. På den måde når hun måske at komme af med det inden I går i seng. Og så kan man i øvrigt ikke forvente at en hvalp på 9 uger kan holde sig en hel nat, derfor er det bedst at sove med den.

    Husk i øvrigt at hun heller ikke må gå på trapper og den slags. Hun skal skånes for alt der kan overbelaste hende, og dermed øge risikoen for HD.


  • #4   12. aug 2008 ved godt at en lille hvalp ikke kan være renlig så tidligt, men syntes bare at det er mærkeligt at hun gør de to gange om natten. - men måske rigtigt nok at den gå tur virkelig sætter gang i systemet... prøver at gå tidligere og kortere i aften. og så en tur i haven inden nat...

  • #5   12. aug 2008 Min hvalp gjorde det også 2 gange om natten.

    jeg begyndte så at giv ham en tur ved midnat og en mellem 5-6 om morgen. det hjalp


  • #6   12. aug 2008 Bodil D :
    Hun sover alene fordi vi ik vil have hende i soveværelset, og så har vi fået afvide at hun fra starten skal lære hvor hun sover og det går skam også rigtig godt, ingen piven eller hylen.

    Kaqn også sagtens forstå at hun jo ik er renlig i den alder, syntes bare at der er underligt at hun ikke gør det på aftenturen, men om natten i stedet


  • #7   12. aug 2008 Min hvalp laver nogen gange hverken stort eller småt når vi går tur. Lidt frustrerende fordi man ved hun gør det når man kommer op:-) Men mennesker kan jo heller ikke gå på toilet på komando. I hvert fald ikke nummer to:-) Tror grunden til at vores hvalp ikke altid gider at lave stort eller småt er fordi at der er alt for mange spændende ting på jorden at snuse til. Hun bliver simpelthen distraheret:-)

  • #8   13. aug 2008 Bodil: Jeg tror nu ikke det har noget med om hvalpen sover i soveværelset eller ej. Og jeg synes også det er ejerens egen sag hvor han/hun vil have hvalpen til at sove. Hvis de har en masse tid sammen med den i løbet af dagen så har den det nok helt fint. Men det var jo heller ikke det spørgsmålet gik ud på:-)

Kommentér på:
Hjælp!

Annonce