{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

Hjæææælp urenlig {{forumTopicSubject}}

vi har en cavalier og han er født i november 2007. han er alt andet end renlig. vi er ved at går ud af vores gode skind. han kan komme lige udefra og gå ind og sætte sig og skide og pisse selvom døren står åben så han kan gå ud.... hvad skal vi gøre. har snart prøvet alt...

håber virkelig I har nogle gode råd og erfaringer herinde

mvh anita

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæææælp urenlig
  • #1   13. aug 2008 Har i prøvet at blive ude indtil han laver det han skal udenfor?

• #2   13. aug 2008 også vask alt af i rodalon så der ikke lugter af hundetoilet så det frister =)

• #3   13. aug 2008 han vil slet ik lave når vi går tur. han er blevet kastreret i håb om at det ku hjælpe men nej. man kan se på ham at han godt ved han gør noget forkert og flygter ned i kurv. vi er bare snart ved at få nok

• #4   13. aug 2008 kan pergo trægulv godt holde til rodalon?

• #5   13. aug 2008 er han en usikker hund?

• #6   13. aug 2008 hvordan vil du beskrive en usikker hund?

• #7   13. aug 2008 Har I en have selv? Går I steder hvor der er mange andre hunde der bliver luftet? Og er han tjekket for om der er noget fysisk galt med ham?

• #8   13. aug 2008 jeg tænker på at han muligvis ikke har lyst til at sætte sin duft udenfor, for ikke at gøre opmærksom på sig selv som mange hvalpe fx ikke vil. underkaster han sig fremmede hunde osv?

• #9   13. aug 2008 Lufter i ham på det samme sted hver dag, eller går i forskellige turer for at han skal opleve noget nyt ?

Det kan være en fordel at gå den samme tur hver dag i en lang periode så han bliver tryg ved det, for en hund tisser og prutter kun der hvor den er tryg.

• #10   13. aug 2008 Jeg læste om en der havde problemer med at få sin hund til at skide i haven, hun var handicappet, så når den sku luftes før hendes mand kom hjem havde hun ikke andre muligheder. Det resulterede i at den holdt sig i over tolv timer! Hun blev rådet til at lægge nogle af hundens pøller i haven så den kunne lugte "sig selv" derude... Min forslag er, at selv om det måske lyder ulækkert ku du gøre det samme? Så kan han lugte sig selv, og føler det måske mere trygt... Og så ville jeg nok smide ham ud ligeså snart han "lægger an" og så holde ham ude til han har gjort det han skal... Men jeg har også haft problemer, jeg ku gå tur i 40 minutter, og når vi kom hjem gik der 5 minutter, så sked hun på gulvet... Møg hund!! Hun blev først renlig da hun var 9 mdr...

• #11   13. aug 2008 Jeg kan ikke rigtig forstå hvordan i kan tro hunden bliver renlig af at kastrere. Renlighed har jo ikke noget med hormoner at gøre (det er jo ikke at han strinter inde -han er bare urenlig)

Har i have? I så fald kan i prøve at lægge noget af hans afføring ud i haven. Lyder ikke så lækkert, men på den måde får man det til at lugte "rigtigt" at gøre det derude, og i haven vil han osse føle sig mere tryg ved at gøre det end et helt fremmed sted hvor der måske endda lugter af andre hunde.

Og at han gjorde det inde selvom døren var åben kan han ikke gøre for -han ved jo åbanbart ikke at den slags skal ske ude.

• #12   8. sep 2008 der lugter af hund i deres hundegård og der skider han uden problemer når døren er lukket. overvejer om jeg skal få dyrlæge til at se på ham. han tissede 2 store pøler udenfor imorges og han fik meget ros og lod ham komme med ind. hvad sker der så... han går lige direkte ind og skider 2 gange i stuen og pisser lige foran sin kurv. han er begyndt at slatpisse også og det er selvom at det bare er en time vi er væk... jeg er godtnok ved at være træt af ham efterhånden. når vi går tur går vi altid samme sted hen og der tisser han uden problemer når de blir sluppet løs

• #13   8. sep 2008 vi er bare ved at få grå hår i hovedet af ham og har ik lyst til at have ham inde da vi aldrig ved hvad han finder på

• #14   8. sep 2008 det var vores dyrlæge der rådede os til kastration da han humpede alle vores datters bamser og der var sperm overalt. han sagde det også skulle hjælpe på urenligheden

• #15   8. sep 2008 Anita -endten er der noget fysisk galt med jere hund så han simpelthen ikke kan blive renlig lige nu (her tænker jeg på at du skriver han sjatpisser og at han osse gør det selvom han næsten lige har været ude)
    Eller osse har i ganske enkelt ikke været gode nok til at renlighedtræne ham.

At kastrere ville sandsynligvis hjælpe hvis han strintede inde for at markere. Kastration kan kun afhjælpe hormonbetinget adfærd (logisk, det er jo ikke en personlighedstransplantation -man fjerner bare hormonproduktionen)
    At en hund ikke er renlig er IKKE hormon-betinget, så at kastrere vil ikke hjælpe.

Ang bamsehumperiet -her kunne en kastration nok hjælpe, men helt ærligt er det ikke svært at få den til at lade være. JEG vil ikke acceptere den adfærd hverken på mig, andre hunde eller bamser, og det blev gjort klart allerede første gang han gjorde det og så stoppede det ret hurtigt.

Kommentér på:
Hjæææælp urenlig

Annonce