3.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Blå/grå tand Blå/grå tand

Er ved at gøre hundene klar til udstilling i Vejen og Hedensted. Så er det jeg opdager, at Enzo har en blå/grå/brun fortand. I ved, når man har slået sine tænder rigtig voldsomt og roden har taget skade.
Den ligner i hvert fald Mille's (vores datter) fortænder lidt. Hun faldt i svømmehallen for snart 1 år siden og slog begge fortænder delvist løse - heldigvis mælketænder.

Men det kan vel også ske for hunde ??? Det sker jo at vovserne tager sig en ordentlig tur, hvor der jo kan ske lidt af hvert.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blå/grå tand
  • #2   13. aug 2008 jep self kan det osse ske for hundene:o) Hvis det er slemt kan det være dyrlægen lige skal kigge om der skal gøres noget, og ellers ville jeg nu ikke være så bekrymret så længe den ikke er løs eller noget

• #3   13. aug 2008 Næ, den virker ikke løs. Sidder fint på sin plads.
    Jeg må have dr. Dyr til at kigge på den næste gang vi skal besøge ham.

• #4   13. aug 2008 Tanden kan have fået et slag eller ligende.
    Vores den gamle har også en sådan tand - hvordan den er kommet er en gåde...
    Men da vi var ved dyllen med den, fik vi bested på at holde øje med den når der børstes tænder og tjekke om den bliver mere dårlig, bliver løs og/eller begynder at lugte det mindste - for så skal den selvfølgelig ud. Ellers skulle vi bare lade den sidde.
    Men jeg ville nok høre dyllen ad, når/hvis man alligvel er forbi hvad han/hun vurderer i jeres tilfælde smiley

• #5   13. aug 2008 Jeg håber sandelig ikke at den evt. skal ud. Han er jo ikke engang 2 år endnu, synes det er lidt tidligt at være tandløs.
    Men jeg vil selvfølgelig holde et godt øje med den ! Og selvfølgelig skal dr. Dyr se den indenfor en overskuelig tid.

• #6   13. aug 2008 Ane -tag det ikke så tungt... Reiki har netop fået fjernet 4 fortænder grundet uheld... Han klarer sig nu fint uden, og der var ingen problemer overhovedet med at få dem fjernet.
    Det eneste jeg er lidt nervøs for, er hvordan de ser på det på udstillinger (han har attest osv men kan jo godt være de dømmer ned på det alligevel)

• #7   13. aug 2008 Nå ja -og han er nu i daglig tale Kaptajn Tandløs;o)

• #8   13. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    Det var også mest udstillings-mæssigt jeg tænkte på, at det nok ikke er så godt.
    Men skal den ud, så må jeg huske at få en attest på det til udstillingbrug.
    Og selvfølgelig klarer han sig fint, det er jo kun en lille fortand, men han vil nok se sjov ud, når han smiler uden tand - hehe

• #9   13. aug 2008 Anne -ork ma kan næsten ikke se det ved Reiki før ma åbner munden på ham, s alt efter hvor den sidder er det ikke slemt.

Men ja, jeg er spændt på vores første udstilling som "tandløs"... Så må vi se m sådan en attest virkelig er nok. Men hans 4 midterste fortænder (nederst) var knust helt ved roden, så der var ikke så meget andet at gøre jo -ud skulle de

• #10   13. aug 2008 Michelle *strid kælling *
    AVS, det må have gjort ondt da det skete. Men så kan jeg godt se, at der ikke er nogen vej udenom end at få dem ud !

• #11   13. aug 2008 Ja det tror jeg da bestemt osse det gjorde:o)

Men krydser da fingre for det går knapt så galt med din hunds bisser *S*

• #12   13. aug 2008 Tak, det håber jeg også !
    Hundene må bare til at lære, at de ikke må slås så voldsomt.

Kommentér på:
Blå/grå tand

Annonce