1.176 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Sådan en kælling !! Sådan en kælling !!

Nu er det vidst min tur til at komme med min oplevelse af skoven i dag.

Vi er lige kommet ud af bilen hvor vi holder ved Jægersborg Hegn ved Nærum, så kommer der en dame med to små (ja ved ikke hvad det har været for hunde), men nok 8-10 kg. hunde (noget terrie nogt, tror jeg). Så spørg damen så om hvad det er for en race og jeg svare 'Det er en amerikank bulldog' og selvfølgelig smiler jeg. Så spørg jeg så 'må vores hundene hilse på hinanden?', hun siger 'Ikke når det er er en amerikansk, for de er ulovlige i Danmark'. Så siger jeg jo at det er de ikke, så siger hun 'jo for racen er ikke i DKK'. Så siger jeg at der jo også er andre stamtavler f.eks. DRU, men at det jo også er lovligt at have hund uden stamtavle. Så siger hun 'jaaa, men racen er alligevel ulovlig her', så sagde jeg 'det er ærgeligt jeg ikke kan bevise noget overfor dig nu', også sagde hun selv t hun kunne jo gå på nettet senere. Og jeg sagde at det syntes jeg var en god idé .. MEN ÅRH hvor jeg syntes hun var en dum kælling, og hun talte til mig som om jeg intet kendte til regler af ulovlige hunde, kunne have smækket hende en, altså verbalt !! .. Tsh.

Nu tænker jeg at jeg vil have papirer med mig rundt om at amerikansk bulldog er lovlig i Danmark for at jeg kan bevise det overfor folk som hende - hvad gør i for at bevise folk sådan noget :S? Altså, ja hvad gør man:S?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sådan en kælling !!
  • #2   17. aug 2008 utrolig som mange kan forveksle en amerikansk bulldog, hvilket iøvrigt er en rigtig dejlig hund, men det rygte som pittbullen har fået.
    Synd og skam,
    med så kan du jo bare løfte hovedet højt over du har hund, som hun aldrig tror hun kan få smiley

• #3   17. aug 2008 du smiler, oplyser og bevarer for alt i verden roen =)

gode oplevelser spredes ikke lige så hurtigt som dårlige, men hvis damen var gået derfra med lidt mere viden (og ikke en lille tøs der ivrigt og surt insisterer - undskyld genneraliseringen), så ved hun en anden gang at de er lovlige og (oftest) venlige =)

• #4   17. aug 2008 Ja jeg kalder det uvidenhed og viden skal ikke "smækkes" ind i hovedet på folk.......blot fortælles på en positiv måde......

• #5   17. aug 2008 Du skal ikke bevise noget som helst. Hvorfor skulle du rende rundt med hundens papirer?
    Det må da være hende der skal bevise din hund er ulovlig. Men nogle mennesker er bare dumme, de kan ikke gøre for det.
    Jeg har to jack russell terrier, hvor af den ene er blevet beskyldt for at være ulovlig i DK. Manden påstod, at det er en pitbull terrier. Ja man forundres

• #6   17. aug 2008 beder hende undersøge sin viden ret så meget grundigere!

• #7   17. aug 2008 Nogle mennesker taler som de han forstand til...Læs på lektien dame, før du udtaler dig... Det plejer jeg at sige, og så ryster jeg på hovedet af dem.

• #8   17. aug 2008 Fortæller at kun 2 hunderacer i Danmark er ulovlige, nemlig tosa og pitbull. Og hvis ikke det godtages, så trækker du på skuldrene og ved heldigvis selv at din hund er lovlig.

Det lyder jo ikke til at hun sagde det for at genere dig, men fordi hun rent faktisk troede den var ulovlig. Og så er venlig oplysning da den bedste vej frem. At blive sur eller at skælde ud hjælper jo sjældent mod uvidenhed

• #9   17. aug 2008 *g* sådan nogle mennesker kan man ikke gøre andet end at grine over XD

• #10   18. aug 2008 hmm ja har haft nøjagtig den samme oplevelse som dig med mine bullere en mand mente bestemt også at de var ulovlige da de ikke var i dkk og måtte give ham en lang forklaring

Kommentér på:
Sådan en kælling !!

Annonce