{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.615 visninger | Oprettet:

hårløs fransk bulldog HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

min lille Enya, er begyndt at slikke og gnave i sine fødder og ben, så hun er ved at blive hårløs nogle steder... hun er rød på huden de steder hvor hun har slikket, og nogle steder kan der ligesom værer sådan er skåbe på hunden... er der nogen har en idé om hvad det kan værer.. evt. et råd til hvad jeg kan gøre..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hårløs fransk bulldog HJÆLP!
  • #1   18. aug 2008 Dr. dyr !! Det kunne være hårmider, men under alle omstændigheder skal du til Dr. dyr.

    Held og lykke !


  • #2   18. aug 2008 Allergi - ta til dyrlægen!

  • #3   18. aug 2008 allergi lyder det som.. dyrelægen kan fortælle dig det rigtig. kontakt også opdrætteren og hør om der er andre i den linje som har haft det. og fortæl det til hende så hun kan tage hojte for det ved fremtidige kuld..

    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=19662 og så kig på hende her


  • #4   18. aug 2008 nå kan lige se der ikke er tavle på den.. undskyld det går jeg altid ud af med de racer hvor der tit at problemer med den spicel sygdom, og man kan styrre uden om meget ved at undersøge linjer.. nå men held og lykke alligevel..

  • #5   18. aug 2008 skyder også på allergi, så tag bestemt til Dr. Dyr

  • #6   18. aug 2008 har ringet til dr. dyr.. skal der ned 14.30... hvordan tjekker man hvad det er.. nogle jeg kender har haft ligende problem, der skulle hunden i fuld narkose og have taget hudprøver..!!


  • #7   18. aug 2008 Det ville vores dyrlæge også efter vi havde været der 5 gange, hvor har havde givet os creme og shampoo, så da han sagde at han ville lægge ham i narkose og tage en skrabeprøve, valgte vi at gå på Landbohøjskolen.
    Der tog de en masse prøver bl.a. en skrabeprøve uden han ( Bono) opdagede det.
    Det viste sig at være hårsækmider, som vi fik noget at sprøjte i nakken på ham,efter 3 mrd. var han fin.
    Marianne


  • #8   18. aug 2008 Marianne C - så han kom ikke i nakose? har også tænkt på at det ikke ville værer godt for hende hun er jo kun 5 måneder..

  • #9   18. aug 2008 lasse det er aldrig godt at komme i fuld narkose for værken dyr eller mennsker, men man overlever det, og dyrelægen ville jo ikke gør det hvis han ikke var sikke på den ville overlevet eller tage skade.. vent og se hvad der sker.. held og lykke

  • #10   18. aug 2008 Få taget en blodprøve og få den dyrket i udlandet.. Dyrt, men kan give dig et svar..

  • #11   18. aug 2008 jeg vil umiddelbart tro svamp eller foderallegi det ligger til racen .
    men selvfølgelig skal mider osv udelukkes .
    en tur til dyrlægen ...desværre


  • #12   18. aug 2008 har lige været til dyrlægen.. vi fik taget et hudskrab, men det viste ikke noget.. men han mente at det nok alligevel var hårsækmider, så det behandler vi det som.. fik advocate mod det, så må vi se om det virker..

    P.s sådan bliver man 800 kr fattigere på 30 min. smiley


  • #14   18. aug 2008 vi har ikke behandlet hende med nogen form for loppe midler/kur.. men hvis det her advocate ikke virker er det da hver at prøve.. vores dyrlæge sagde bare at imens hun fik det her måtte vi ikke behandle mod lopper imens...

  • #15   19. okt 2008 Hej Lasse.
    Min buller har også hårsækmider og bliver også behandlet med advocate. Det har han været i 3 mdr nu og det har faktisk ikke hjulpet. For en uge siden da han var til kontrol fandt hun ingen mider, men de skal være mide fri 3 gange med en måned imellem før de kan erklæres rask smiley Min buller bliver samtidig vasket med en desinfiserende shampoo 2 gange om ugen!

    Advocate virker også mod lopper, derfor man ikke må behandle mod det imens.

    Et andet præparat som skulle være godt er Ivomec. Det er dog ikke godkendt som lægemiddel til hunde, derfor er det på ejers eget ansvar, men mange har fået deres hunde raske på den måde.

    Nu lever vi i år 2008, og i dag kan man få taget en blodprøve på hunden som viser om den har det enzym i hjernen som gør den ikke kan tåle ivomec... Bare lige et råd, hvis du skulle komme på den tanke smiley Skriv gerne privat til mig, så kan vi dele vores erfaringer..


    Hilsen Christine.


Kommentér på:
hårløs fransk bulldog HJÆLP!

Annonce