628 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

fælder... fælder...

chika er begyndt at fælde helt ekstremt... jeg synes det er vildt tidligt på året at hun er begyndt på det... er der andre med hunde der allerede er begyndt at fælde?

jeg har lidt mistanke til at hendes sterilisering i foråret måske har gjort at der er kommet lidt uorden i hvornår og hvor meget der skal fældes... kan der være noget om det eller er det bare en mærkelig idé jeg har fået?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fælder...
  • #1   19. aug 2008 vi har lige stået et kvarter og børstet en halv hund af chika... det er helt vildt og vi kunne sagtens have været blevet ved hvis det var... i morgen er der garanteret lige så meget.... nogen gange tænker man sq lidt over om ens hund er ved at blive helt skaldet så meget pels som der falder af dem.. :S

• #3   19. aug 2008 lige nøjagtigt eller hvis man lige har siddet og kløet lidt på hunden så er gulvet helt fyldt der hvor den har siddet... men det må være rart at få børstet alle hårene af en gang i mellem når de alligevel sidder løs..

• #4   19. aug 2008 Lajla - ja vejret er ikke ligefrem så varmt som det nogen gange har været i august måned... så det kan selvfølgelig også godt spille ind på fældningen...

• #5   19. aug 2008 Hvis man bruger en Furminator kan man virkelig få den alle af på engang! Den tager kun dødt løst underuld og skraber ikke på hunden hud.
    Kunne være en mulighed hvis man ville have det hele af på engang.. smiley

• #6   19. aug 2008 Den kan kun købes på loppetjansen.dk

(link fjernet)

• #7   19. aug 2008 mine har også fældet helt ekstremt i denne måned ,men det er ved at være på retur nu ,jeg giver mine noget lakseolie jeg syntes det er godt.

• #8   19. aug 2008 Sonja ha rogså lige fældet, og heldigvis for mig så har hun ikke fået al sin dækpels så jeg lånte lige slaonens furminator på hende og fik det hele af på hende! Yes.. lækkert med ingen får i sengen:)

• #9   19. aug 2008 fuck jeg skriver dårligt! Håber du kan læse hvad der står smiley

• #10   19. aug 2008 Har lige fået min furmnator også, Kvik er ekstremt korthårt nuii den hjælper også på ham, aldrig har der været så få hår på min fleestrøje nice.

Så den kan bruges til alle hunde.

Men sjovt det bliver nævnt at de er begyndt at fælde det er Kvik også....

• #11   19. aug 2008 Hvis hun er blevet streliseret, kan det sagtens være at hun begynder at fælde hele året... Flica fælde fint to gange om året, som 'normalt', lige til til hun blev stereliseret, så var det hele tiden og konstant, hun har fældet i 4 år uden pause nu... :o(

• #12   19. aug 2008 Ja, synes også jeg bor i en behåret lejlighed for tiden....

• #13   20. aug 2008 jeg har vendt begge mine hunde til at få en tur af støvsugeren en gang imellem, og det tager virkelig mange hår, så jeg undgår dem på gulv, seng, sofa osv... mine er ikke volsom glade for det, men heller ikke sky, de sidder eller står pænt og venter til jeg er færdig.. men nogle hunde skal bare se en støvsuger, så smider de sig på gulvet og skal have en tur... og ja andre er jo sky desvære... men kan man komme til det, så virker det altså super....

• #14   20. aug 2008 Nu med den her furminator.. Hvor smart er det at rede underuld af nu?? Jeg mener, det er jo begyndt at blive koldt i vejret??

• #15   20. aug 2008 Jeanette : Det er super smart hvis alternativet er at du skal samle det med støvsugeren..
    I øjeblikket er det sådan med Dess at ens cowboybukser bliver langhårede når hun er gået forbi.. Og det er sgu træls

• #16   20. aug 2008 Ja, Luna fælder skam også *S* Men hvis hun så går og fryser hele vinteren, så er det smarte lissom lidt væk *GG*

• #17   20. aug 2008 Jamen man kan vel kun børste den underuld af som er løs i forvejen ??? Så den vil under alle omstændigheder falde af.. Det er kun et spørgsmål om hvor besværligt det er at samle sammen ... Om det er fra en børste eller ud over hele gulet og alle møble

• #18   20. aug 2008 Så den løsner ikke noget, den der furminator? Den tager kun det, der i forvejen er løst? For det er nemlig ikke det king coat'en gør..

• #19   20. aug 2008 Sådan som jeg har forstået det tager furminator kun det der er løst..
    Har selv en king coat og har fortrudt det køb mange gange..
    Dess HADER den og normalt elsker hun at blive børstet...
    Jeg bruger den kun hvis der er kommet filter som nærmest skal klippes af..

• #20   20. aug 2008 Ahh okay, så tror jeg sgi jeg giver hende en tur i eftermiddag..

Tak Tina:-)

• Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 158
    #21   20. aug 2008 FURminatoren er super hvis din hund fælder: (link fjernet)

Vi bruger den til Lab'en

• #22   20. aug 2008 Ja det ved jeg Carlo *S*

men mit spørgsmål går på, om den vil gjerne det underuld, der sidder fast?

Hunden skulle jo nødig rende og fryse til vinter...

Især eftersom at hun hopper i søer og sårn

• Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

#23   20. aug 2008 Underuld holder hunden varm og tør, men døde hår har faktisk den modsatte virkning. Det fungerer lidt som en svamp der suger vand til sig og det gør den kold og får den til at lugte fælt.

• Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

#24   20. aug 2008 ...derfor skal de løse hår væk

• Carlo K
    Carlo K Tilmeldt:
    jan 2007

#25   20. aug 2008 ups og svar på dit spørgsmål: Nej den fjerner ikke uld eller hår der sidder fast. Kun det der er løst.

• #26   20. aug 2008 Det var lige præcis det jeg gerne vil høre:-)

Så ryger den med på gåtur i eftermiddag:-)

Kommentér på:
fælder...

Annonce