{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

trick/ thesøgning- hvordan ? {{forumTopicSubject}}

vejret er kedeligt og vi keder os lidt, så mangler lidt hjælp til hvordan jeg prøver at få lært King " Thesøgning" ?

( Til jer der ikk ved hvad det er, så er det ligesom hvis en hund søgte efter narko)

King trænger til lidt hjernegymnastik i dag, og dette må da være lige til at gøre ham godt mentalt træt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trick/ thesøgning- hvordan ?
  • #1   20. aug 2008 åårh Kiwi hun forstår ikke engang at snuse sig frem til godbidder under bøtter eller lignende.. hun vender bare dem alle sammen om fra en ende af.. skal man bare blive ved eller? hun sku gerne ende på the niveau smiley

• #2   20. aug 2008 Jeg lader Holger snuser til theen først. Får ham så til at sitte og blive imens jeg gemmer theposen. I starten måtte jeg nærmest pege på den imens jeg sagde 'find theen', men nu kan han snildt finde den i selv den mest ildelugtende sko. Gem den nemme steder i starten og gå med rundt imens du leder opmærksomheden hen i mod stedet hvor theposen ligger. Når den er fundet et par gange og der er faldet godbidder af, så gør det lidt sværere ved ikke at pege så direkte men blot opholde der i nærheden af pose. Til sidst kan du stå langt væk fra og bare nyde hvor dygtig din hund er til at aflever.
    Jeg anbefaler desuden at du ikke pakker posen men lader den ligge i den lille papirs'pose' den kommer i. Holger har flere gange endt med at have gennemblødt the-posen og det er jo ikke så sundt. Desuden ser det dumt ud med en hund der har en snor fra en thepose ud af munden. smiley

God fornøjelse! Vi elsker den leg herhjemme.

• #3   20. aug 2008 Thesøgning ( Ligesom narkohundene arbejder, men bare med the) er sjovt for både dig og hunden.
    Det er selvfølgelig ikke et trick i den forstand, men det gør vel ikke noget ?

Her er lille vejledning i hvordan man kan gøre

hav en bunke små godbidder på et bord.
    Vis hunden thebrevet og sig dygtig-giv en godbid.
    Gør det mange gange. Hvis hunden begynder at sætte næsen hen til thebrevet kan du gå videre.
    Sæt kommando på. eks. : Find theen.
    Gør som før nogle gange med komando.

Vis hunden at du lægger thebrevet på en stol ca. 1 meter væk. Giv komando : find theen. Hvis hunden går hen til theen på stolen roser du meget, giver guffer og måske leger lidt. Det der er god belønning for din hund.

Gør det et par gange

Sæt hunden af i feks. køkken og gem theen et nemt sted i stuen. Theen skal ikke være skjult eller pakket ind endnu. Feks på en hylde i snudehøjde.

Hent hunden og "klargør" den ved feks. at holde en hånd på bringen af hunden og send den afsted med en :find theen komando.

Hvis hunden har svært ved det kan du hjælpe den ved at anvise hvor hunden skal søge.
    Gå baglæns og vis med den hånd som er nærmest det sted som skal søges. start lidt væk og arbejd dig frem til det rigtige sted.

Held og lykke

• #4   20. aug 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=13735

En lille video af Dess i aktion

• #5   20. aug 2008 Jeg lod mig også inspirere til at lære hunden the-søgning for lidt tid siden.

Det går stærkt, hvis hunden er vant til at bruge næsten.

Cassius brænder HEEELT ud efter træning af dette er - det virker meget bedre som mental stimulans en et almindeligt sporsøg..

Og SÅ kan vi lide det :o)))))

Kommentér på:
trick/ thesøgning- hvordan ?

Annonce