{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Hund der gøer {{forumTopicSubject}}

Nu skal Chico og jeg snart starte til hundetræning igen.. Chico gøer enorm meget af de andre hunde, når vi går forbi dem og på vej derned hvor vi skal træne..
Jeg har snart hørt mange forskellige råd til, hvordan jeg skal tackle ham, når han gør dette..
Nogle siger jeg skal prøve at ignorerer det og bare trække ham med videre, andre siger jeg skal skælde ham ud eller prøve at fange hans opmærksomhed (som er meget meget svært).
Nogle af jer der har gode erfaringer med en bestemt måde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der gøer
  • #1   22. aug 2008 Titter lige med.. Terkel gør det samme .

  • #2   22. aug 2008 det er til at blive idiot af.. når først vi er kommet ned på holdet og han lige har set de andre hunde ad, så gøer han ikke..

  • #3   22. aug 2008 Ja træn en masse kontakt. Start på lang afstand og kom så tættere og tættere på den anden hund.
    Når du har en god kontakt til hunden kan du begynde at træne med at gå forbi andre hunde. Til ar starte med skal afstanden igen være stor.
    Det har virket her.
    Og så husk at hunden kan mærke hvis du bliver nervøs ved mødet med en anden hund.


  • #4   22. aug 2008 Ved du hvorfor han gør det? Vil han hen til de andre hunde?
    Hvad gør han hvis han får lov at komme hen til hunden?


  • #5   22. aug 2008 Terkel gør det fordi han vil hen til de andre hunde, men det begyndte, som der også er skrevet i et andet indlæg, først på det da han blev kastereret..

  • #6   22. aug 2008 Når vi møder en anden hund på gaden, gøer han og hopper rundt.. Han kan godt virke gal. Hvis man får lov at hilse, er han i starten på vagt og så falder han til ro.. Jeg tror at det handler om, at han er meget usikker og så prøver at mande sig op.. hvis I forstår. Jeg træner også nu med at gå bag andre hunde med en god afstand, så han ikke gøer.. Efter kort tid falder han så også til ro. Det er bare ikke altid man kan gøre dette. Tit og ofte møder man jo andre hunde på tæt hold- den anden side af vejen eller noget.
    Hvis vi er i hundeskoven hvor han er løs, gøer han når han ser en hund. Så løber han hen og gøer foran den, men ser samtige meget usikker ud. Når han så har "spillet smart" lidt, så går han videre..


  • #7   22. aug 2008 Nick- Det lyder meget bekendt:)
    Men jeg har som sagt haft succes med det jeg har skrevet.
    Min hund kan stadig ik gå helt tæt forbi en fremmede hund, så hvis vi møder en hund vi ik kan undgå, så vender jeg som regel om eller drejer ned af en sidevej, så vi får så meget succes med træningen som muligt.


  • #8   22. aug 2008 Det er forresten en god ide at finde nogen du kan træne det med:)

  • #9   22. aug 2008 jeg drejer også af hvis jeg kan.. men syntes bare tit jeg så flugter fra det..
    Jaa man burde træne det med en hund, som Chico ikke kendte..


  • #10   22. aug 2008 Det gør man jo netop for at få succes med træningen.
    Med tiden skal man jo gerne kunne gå helt tæt forbi en anden hund.


  • #11   22. aug 2008 Vi har også samme problem - Dog ikke til træning, men hvis vi møder andre hunde ude på gå turen...

    Jeg gør også som Camilla, og jo nogle gange syntes jeg også at det virker som om man flygter fra problemet, men får hunden først held til at gø af de andre og derefter får lov til at hilse vil du aldrig bryde cirklen..

    På træningspladsen ville jeg vende om med det samme han begynder, og vender rundt igen når han er stille - Det kan godt være at det vil tage noget tid at komme hen til de andre, men det er effektivt.

    Ellers kom i god tid før de andre, og se hvordan han reagere.
    Hvis det er det samme, så gå væk med det samme og vende om igen når han er stille.. osv.


  • #12   22. aug 2008 så må vi hellere komme 2 timer før start;)

    Men jeg må prøve mig frem..


  • #13   22. aug 2008 jeg kunne selvfølgelig gå ned på pladsen lidt inden de andre.. så vi slipper for alle de andre på en gang.. for tror det stresser ham..

Kommentér på:
Hund der gøer

Annonce