948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

hjælp.... DAMP????? hjælp.... DAMP?????

hej..
håber nogle kan hjælpe mig..

vores yngste hund Jason, tror vi har DAMP:.. han ødelægger alt der ser spænende ud når de er alene hjemme.. han er ikk til at få til at falde til ro om dagen (han sover fint om natten, heldigvis) når jeg er ude og gå med dem, er der bare over meget energi i ham.. (det er til at få gråhår af)

han kan ikk forstå¨når vi har skældt ham ud at han ikke må gøre det igen.. han bliver ved og ved og ved, sådan har det været de sidste 3 mdr..

når de skal ud og tisse og div. ting, går der ikk 2 minutter før han næsten graver hele haven op. eller løber frem og tilbage konstant..

når han er inde hopper han op og ned af sofanen, nærmest også op af væggen...

er der nogle der ved noget om det måske kan være DAMP????

p.s. ligger spor 4-5 dagligt.. og han bliver overhovedet ikk træt i hovedet af det..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp.... DAMP?????
  • #1   24. aug 2008 Hmm jeg ville nok prøve og aktivere ham MEGET mere.. og evt snakke med en adfærdsbehandler

• #2   24. aug 2008 Hvad er det for en hund, og hvor gammel er den?

Hvad for en slags spor lægger i og hvordan?

Går han til træning?

Hvad laver han til daglig ud over spor?

• #3   24. aug 2008 Ligger 4- 5 spor dagl........ Hm hvilke slags spor. ved hvorlang tid det tager at ligge spor ( og bagefter gå dem ). Hvilke slags er hunden og hvor gammel?

• #4   24. aug 2008 Har i lært ham at slappe af? At nogen gange er det tid til aktivitet og andre til afslapning...
    Han er ikke i en af sine kønsmodningsfacer eller ligende? Der kan de blive mefer belastende smiley Heldigvis går den slags over med tiden jo...

• #5   24. aug 2008 Nanna....svar nuuuuuuuu

• #6   24. aug 2008 smiley M&M E> B
    At aktivere hunden meget kan faktisk øge problemet - vi må høre mere fra trådstarter.

• #7   24. aug 2008 To sjæle en tanke, kan jeg se, Lea :o)))))

• #8   24. aug 2008 CH, kvinde, 34 år .

ÅHH ja tænkte jeg sq ikk lige på...
    MEn ja hvis hunden ikk har lært og slappe af så er det jo der problemet er...

• #9   24. aug 2008 4-5 spor dagligt lyder af meget.... Måske skulle der mindre aktivering og mere afslapning til! Han lyder for mig som en stresset hund....!?
    Du skriver: "han kan ikk forstå¨når vi har skældt ham ud at han ikke må gøre det igen.. han bliver ved og ved og ved" - måske bliver han ved fordi han søger jees opmærksomhed og får den fra jer i form af skæld ud....!?

• #10   24. aug 2008 Altså Nanna. Du lægger ud med at spørge om noget og når vi så prøver at kredse ind omkring problemet, så svarer du ikke. Det er da ulogisk

• #11   24. aug 2008 Hvor mange hunde har I og hvor gammel er Jason. Hvilken race er han?????

• #12   24. aug 2008 Hmm, kan se i profilen, at det er en labrador med et skvæt golden retriever i sig.. Kan ikke se alderen, kun at at fødselsåret er 2008, så altså en meget ung hund.

• #13   24. aug 2008 Er det helt forkert at jeg har hørt at en hund ikke kan have damp? Men at der findes hyper aktive hunde..

• #14   24. aug 2008 Nej, Anne-Sofie, det er slet ikke forkert ;o)

DAMP er en menneskediagnose (Faktisk findes den ikke mere, den hedder nu ADHD (og varianter deraf) )

• #15   24. aug 2008 Godt.. Hører nemlig mange sige deres hund har damp, bare den er det mindste hyperaktiv, og endda også nogle som siger dyrelægen har sagt det, hvor jeg siger de er helt galt på den og at det er kun mennekser som han få stillet den diagnose..
    Men kan hunde så få stillet en anden diagnose indenfor det der med den slet ikk vilde falde til ro osv eller er det bare os, som hundeejere igen igen? :o)

• #16   24. aug 2008 kan også være overstimuleret

• #17   24. aug 2008 Nej din hund her ikke DAMP der er ikke noget der hedder damp hos hunde.!
    På mig lyder det som om din hund er meget stresset tro der skal lægges den rette trænings plan for dig og din hund så du han få dens stressnevu ned.

• #18   25. aug 2008 Enig med de andre der har skrevet herinde.
    Og til det med at være alene hjemme, har i trænet det og hvis hvordan??

• #19   25. aug 2008 Hvis du laver det samme hver dag, trætte det ikke hunden. Der skal adspredelse og forandring til, og den skal bruge hovedet på forskellige måder.

Umiddelbart vil jeg ikke bare sige den er overstimuleret, før du røber mere om jeres dagligdag. Men det er bestemt værd at tænke over, om den ikke snarere har fundet ud af få sin vilje gennemtrumfet ved at opføre sig på den måde. Det lærer de nemlig hurtigere end hurtigt, hvis ikke man er et skridt foran de første gange de gør det.
    Spørg dig selv om ikke han får det han vil ha', efter han har fået sine flip... altså gåtur, spor, kontakt, mad, leg med andre hunde? Hvis du kan svare ja til det, så er det helt sikkert dér, der skal kigges på problemet.

• #20   25. aug 2008 Kan læse i grupperne at du gå rmed ham 3-4 timer om dagen og at han ikke er ret gammel.
    Det er ALT for meget. Jo mere motion du giver ham, jo bedre kondition kommer han i, og jo mere motion vil han kræve for at blive træt (mere vil have mere).
    Dertil kommer at han er hvalp, og hvalpe skal ikke gå så meget. Det kan skade dem på sigt, da deres knogler og led ikke kan holde til det (man beder jo heller ikke små børn løbe marathon)

Ang at han smadrer huset -jeg kan læse (osse i grupperne) at han piver og kradser på døren hvis i lukker den bag jer.
    Jamen så er mit bud at i ganske enkelt ikke har været grundige nok med alenehjemmetræningen (eller ikke tålmodige nok). Derudover er en hund der ikke er mentalt aktiveret osse svær at få til at slappe af når man forlader den.

Så i må igan med mental aktivering istedet for at prøve at køre ham fysisk træt.

• #21   26. aug 2008 prøv evt. at tage kontakt med Marlene, hun har hjulpet en del herindefra.
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1984

held og lykke med jason, han ser dejlig ud.

Kommentér på:
hjælp.... DAMP?????

Annonce