928 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
ulovligt at få klippet øre?? ulovligt at få klippet øre??
mig og en af mine venner har en disku. kørende om det er ulovligt at få ens hunds øre klippet. og ville gerne høre nogle svar, har set mange af hundende her inde har fået dem klipper.
1:er det ulovligt
2: hvor skal det gøres?
3: ændre det noget på hundens adfær?
0 synes godt om
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
maj 2005
Følger: 77 Følgere: 77 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 1.634
Umiddelbart ændre det ikke noget med hundens adfærd, jeg har dog set enkelte eksempler, på hunde som havde en slags "fantom"smerter, og som derfor gik og rystede på hoved hele tiden...
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Det er blever ulovligt i DK og mange andre lande, da det kun er kosmetiske årsager det bliver gjort. Derfor mener mange at det er synd at påføre en hvalp unødig smerte.
Det ændrer ikke umiddelbart adfærden på den enkelte hund, men andre hunde kan i nogle tilfælde misfortolke de signaler den hund med kuperede ører sender. Da en fremadrettet ørestilling er et dominans tegn, vil nogle hunde opfatte det som om den anden vil dominere over dem, og dermed kan en unødig slåskamp komme på tale.
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 174
-Kupering er ulovlig i DK.
-En hund skal KUN kuperes af en dyrelæge!
-Har personligt aldrig oplevet at det ændrede på hundens adfærd.
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
som sagt er det i enkelte tilfælde, hunde med naturlig opretstående ører, har meget mere af øret at udsende signaler med.
Det er lidt lige som chow chow, der er stejlere vinklet på forbene, nogle hunde har misfortolker deres statur som dominerende.
Det afhænger af hvor godt hunden er til at differentierer, og generaliserer.
Derfor har hunde med kuperede haler også ofte brugt hele kroppen til at vise at de logrer.
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Svar: 49
den med at hunde der er kup ikke kan lave de normale hunde tegn er noget fis,de kan uanset hvordan deres kup er stadig godt rykker rundt på ørene altså stadig godt signalere med dem,ud over det så er der meget kraftige signaler der sendes fra hele kroppen ik kun ørene eller halen.. har ik været ude for at nogle af mine hunde blev misforstået pga deres ører(eller mangel på)
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 328
maj 2005
maj 2005
ulovligt at få klippet øre??