1.068 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hoste / åndedrætsbesvær hoste / åndedrætsbesvær

Nemo har den sidste måned haft åndedrætsbesvær. Hver gang han bliver rigtig glad eller ivrig, som f.eks. når vi kommer hjem eller når han ser en anden hund, har han krampelignende lyde... Det lyder nærmest som snorken og han har svært ved at få vejret til han bliver beroliget, så går det fint igen.
Når han spiser sker det ind imellem (et par gange om dagen) at han hoster maden op igen.

Mit spørgsmål er så hvorfor han går dette? Er han syg eller er der noget galt med ham? Kan der sidde noget fast i hans hals? Eller er det bare noget hunde får i den alder og kommer af med igen?
Er der andre der kender til dette?

Håber i vil give mig svar.
VH en bekymret nemsemor

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hoste / åndedrætsbesvær
  • #1   30. nov 2005 Hejsa...
    vores rottweiler Tikki gør det også, når hun blir for ivrig efter noget... det er lige som om de glemmer og trække vejret ordentligt.. hehe
    knus Mia

• #2   30. nov 2005 Tak for jeres gode svar smiley
    Min mors tæve havde det også da hun var unghund og vi fik at vide at det var kramper den af en eller anden grund fik og der var ingen grund til panik og at der ikke rigtig var noget at gøre ved det.
    Han har ikke åndedrætsbesvær hele tiden. Kun de par gange om dagen han bliver rigtig ivrig. Vi plejer at sætte os på gulvet helt roligt og tage ham op og ae ham stille og roligt. Så falder han hurtigt til ro og det snorkelyden og mavesammentrækningerne forsvinden med det samme.

Kan det at han hoster maden op når han spiser skyldes at madskålen kun står på gulvet og ikke et stativ? Eller er han bare for ivrig og madglad?

• #3   30. nov 2005 Michael F - Nej han har ingen feber og er lige så frisk og legesyg som han altid er og spiser og drikker normalt.

Dorthe - Det lyder meget fornuft med din forklaring og sådan som lyden er kunne det sagtens være det.

Jeg skal nok ringe til dyrlægen i morgen smiley

• #4   30. nov 2005 den der lyd kan godt tyde på noget der hedder REVERSED SNEEZING og det er ganske harmløst, og hundene gør det for at rense deres luftveje for gamle dufte...

• #5   30. nov 2005 det hjælper som regel at berolige hunden... nusse den og tale beroligende...

• #6   30. nov 2005 .... Sys du skal kontakte dyrlægen....Drikker han meget vand?? For så kan han have problemer med nyrene... men sys du skal ta ham til dyrlæge...

Kommentér på:
hoste / åndedrætsbesvær

Annonce