6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
så har vi været til dr dyr med pølse {{forumTopicSubject}}
så har vi været ved dr dyr -- tog HG-terroristen med der ud i tilfælde af at det ikke så for godt ud. men heldigvis overlever han det - indtil videre.
han har svært ved at få luft stadig og han har gigt i hofterne og nedre ryg. så nu er han sat i behandling med Binyrebarkhormon som vil hjælpe på smerterne i hofte og ryg, men også vil afhjælpe hævelserne i svælg og hals. hans tunge bliver stadig blå og øjnene røde når han får anfald. men igen så mener dr dyr at binyren vil hjælpe her også. hun vil under ingen omstændigheder operer ham. hun mener han er for slidt til at gå det igennem.
nu skal vi så vurdere de næste tre uger også se på om det har hjulpet. hun tror dog ikke på at han bliver en gammel gammel hund, men et år eller to mere kan jeg godt få ud af ham hvis han kan holdes smertefri og ikke bliver dårligere.
ved godt det lyder mega egosentrisk. men jeg er bare slet ikke afklaret med at give ham fred nu. og det mener dyrlægen også er for tidligt. heldigvis.
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 544
Må indrømme at jeg TROR at hvis det var min, så havde han fået fred.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Håber da binyrebarkhomonen hjælper ham....være opmærksom på, at han godt kan få symptomer på dehydrering.....det fik emma og jeg blev da noget forskrækket over, at hendes skind blev stående hvis man hev ud i det.....det var så en bivirkning fik vi fortalt.
God bedring med ham
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
God bedring til ham og pøj-pøj
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
smilende - dyrlægen sagde godt at vi skulle være opmærksomme på det med væske.
maria n -- tro mig den tanke er over mig hver eneste dag.. og siger dyrlægen fra eller oplever jeg at hans livskvalitet falder yderligere så får han fred. men han er stadig glad - vil lege (når han ikke sover) og vil også godt med ud og gå selvom han ikke kan så meget mere. men det er bare såååå svært når ens elskede hund begynder at skrænte.. jeg har altid været fortaler for at give dyret fred. men må indrømme at mine følelser er i klemme her - men igen dyrlægen siger at han sagtens kan få det bedre. og så længe det er tilfældet uden der skal voldsom behandling til får han lov til at blive.. han skal så have lagt depot indsprøjtninger hver 3 uge hvis det hjælper -- indtil nu ser jeg tiden an med den behandling og håber på en bedring.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg håber virkelig for jer at de hormonsprøjter kan give ham lidt mere livskvalitet og kan sagtens forstå dig, at du ikke bare lader ham aflive, hvis han ellers er glad og ikke har store smerter. Et mere afdæmpet hundeliv er også et hundeliv og selvfølgelig prøver man at gøre alt for at hjælpe sine små kære så længe man kan.
mar 2008
man forsøger at avle væk fra det store væv lige som man forsøger med bullerne.. hos bollerne er det de flade næser der er problemet. hos pomserne er det de små hoveder der er skyld i det. som dyrlægen siger - det er sådan en klog hund med en stor hjerne at der ikke er plads til andet i det lille kranie *ss*
men da lidelsen slår ned tilfældigt så er det svært at gøre noget ved. racen er dog blevet væsentligt sundere igennem de sidste ti år - desværre er det bare ikke alle avlere der tager det hensyn. men i DKK har man gjort rigtig meget for at avle væk fra de problemer der er i racen, og man har støttet op omkring flere forsknings projekter omkring avelige lidenlser. desværre tilhøre pølse bare en generation fra en tid hvor man ikke viste så meget om de problemer.
hvis du intresserer dig lidt for racen så kan du læse lidt om de mest 'alm' helbredsproblemer på denne siden. der står også om luftrørs kollaps som pølse også lider af.
http://www.pomdies.dk/om%20pomeranian%20til%20hjemmeside.html#Helbredsproblemer_hos_Pomeranian
mar 2008
mar 2008
så har vi været til dr dyr med pølse