{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Ironi ! argh .. {{forumTopicSubject}}

Mig der er for langsom . buh!

Jeg talte med min forsikring igår vedr. sygeforsikring til Cæser, og vi aftale at hun skulle sende mig papir så jeg kunne læse lidt på det og så få det - hvis det var det jeg ville.

I dag skulle Cæser og jeg så til dyrlægen til alm. sundhedstjek og samtidig ville jeg gerne havde tjekket nogle irritations pletter han har på maven og en lille sår han har på hovedet. Vi er så hos dyrlægen, han bliver tjekket, alt er godt, han er sund og rask, pletterne på maven var intet MEN MEN MEN, det sår han har skal der så tages en prøve af, bare for en sikkerhedsskyld.
Og så viser det sig så, at han har hårsækmider, og han skal i behandling hver uge, i 8-12 uger til 450 kr eksl moms . 12 uger = ca. 6000 kr eksl moms.

Sådan er det, og han er i gang med behandling, men tror i lige at jeg bare ville ønske jeg havde sagt ja til den sygeforsikring over telefonen igår? Det er da irono så det batter ..

Og det er da for sent nu at lave den og få hjælp til regningerne?

Cæser ligger nu her ved min fødder, kigger op og jeg tror han tænker "Jeg skal BARE IKKE til dyrlægen hver uge, i 12 uger" Han er pisse bange for nåle, og der skal 2 sygeplejersker til at holde ham nede. Han nægter at gå ind i konsultationsrummet. Stakkels lille fyr smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ironi ! argh ..
  • #1   28. aug 2008 stavefejl er gratis i dag smiley

  • #2   28. aug 2008 Ej hvor surt for jer:( 6000 kr rammer hårdt! Jamen mener at de fleste, hvis ikke alle sygeforsikringer, først dækker efter en måned.

  • #3   28. aug 2008 Hvis nu du evt. kan få dyrlægen til at "komme til" at skrive datoen 14 dage frem for behandlingens start, så burde det da kunne løses?

  • #4   28. aug 2008 Vi fik også først sygeforsikring efter Terkel havde været igennem diverse allergi prøver...

    lidt over 5000 kr ..


  • #5   28. aug 2008 Jeg har i forevejen forsikring i det selskab, og derfor kunne jeg give mine bankoplysninger og så var det aktiveret og ville så efter modtage en ordrebekræftigelse/policen ..

    Men tak smiley .. Det skal nok gå, er mest bekymret for Cæser og hans angst for nåle. Det sku synd han er det, især når det fremover bliver hyppigere at han besøge dyrlægen ..


  • #7   28. aug 2008 Skal nok finde 6000 kr, men ja - det rammer sku i pengepungen. Jeg får en ny regning for hver gang jeg er der, har jeg aftalt med dyrlægen, så jeg ikke behøver at betale på forskud. Så skal betale de 450 kr eksl moms om ugen. Denne måned er fin, så hvis jeg bare kunne få forsikringen nu, og så få hjælp til næste måneds regninger? Ved ikke om der står behandlings start på regningerne, elelr det bare er en faktura vedr den ene gang.

  • #8   28. aug 2008 Der er 30 dage karenstid på sygeforsikringerne og når hunden er i behandling allerede i karenstiden, så dækkes det ikke..

    Så en sygeforsikring vil være nytteløs i dit tilfælde og bare endnu flere penge ud af vinduet.


  • #9   28. aug 2008 Når Cæser og jeg sidder i venteværelset er der ingenting, han er glad, render rundt og hygger, men så snart dyrlægen kommer ud og siger "Cæser" så stivner han og nægter at rykke sig, så vi har altid en millard godbidder med smiley ..

    Åh, så håber at den forsikring virker og at dyrlægen er til at tale med mht behandlingsstart/dato smiley


  • #11   28. aug 2008 Hm , ja så er løbet kørt for denne gang -sådan er det. Min fejl ikke at være hurtigere. Så må jeg vente til behandlingen er overstået, og så få tegnet mig den forsikring smiley , så er han ihvertfald sikret hvis der (forhåbenlig ikke) er en næste gang smiley

    Så længe Cæser kommer af med det hårsækkemideudbrud, så er jeg glad smiley , men men det ville nu være rart med noget hjælp til regninger smiley ..


  • #12   28. aug 2008 Forsikringen dækker ikke en behandling der er sat igang før du fik den. Og den der med at få dyrlægen til at rykke datoen ( de var der een der forslog ) næ, næ, næ den går ikke. Bliver det opdaget ( og tro mig: der snakkes i dyrlægekredse ) er det forsikringssvindel og dyrlægen bliver " knaldet ". Det er selvfølgelig rigtigt surt at skulle af med de mange penge. Jeg opfordrer altid mine hundeførere på mit hold, at få tegnet en sygeforsikring. Man ved aldrig hvornår skaden sker

  • #13   28. aug 2008 Der er en 30 dages karenstid, så du ville ikke have kunne bruge forsikringen selvom du havde takket ja i går.. Og ydermere ville den ikke dække før du havde skrevet under.

    Surt show:-(


  • #14   28. aug 2008 Men tak for jeres svar, rart at vide inden jeg ville ringe panisk rundt til forsikringsselskaberne og dyrlæger , heh.

  • #15   28. aug 2008 Hov havde ikke set, Mie havde skrevet det samme *GG*

    Så kan jeg lære at læse hele tråden *S*


  • #16   28. aug 2008 Lea A - Ja det er rigtigt nok, min fejl at jeg har været så langsom til at tegne den. Men nu har jeg lært af det og ved bedre smiley .. Og som sagt, de penge skal nok findes, så længe Cæser er bliver rask .

    Jeanette og Luna - Tja, sådan er det. Så er det lige meget om jeg havde takket ja igår, synes også det var ironi hvis den ville havde dækket. Men altså - det går jo det hele i den sidste ende smiley


  • #17   28. aug 2008 Andrea og Lea...

    Vi har ofte fået regninger hvor behandlingdatoen er angivet som værende den dag de sender regningen, dvs. den sidste dag i måneden. Også selvom behandlingen har fundet sted nærmest en måned i forvejen... Vi får tilsendt regninger, vi får dem aldrig med...


  • #19   28. aug 2008 Den aller aller første gang vi var der, betalte vi kontant, og derefter kører alt via vores konto på mit telefonnummer, dvs. vi får en regulær regning i starten af hver måned. Og der står som oftest en behandlingsdato lig den dato regningen er udskrevet.

  • #22   28. aug 2008 Jeg plejer altså ikke skrive under på mine forsikringer. Hverken når jeg har tegent indbo eller sygeforsikring. Og mine forsikringer har dækket fra jeg sagde ja tak i telefonen (minus evt. karenstid, selvfølgelig) og ikke først fra når regningen er betalt eller andet.

    Du kan lige så godt tegne forsikringen nu (hvis du har råd), for hvis din hund nu brækker et ben om en måned, er den rar at have, selv om den ikke hjælper med det nuværende problem. Hunde med hårsækmider er ofte prædisponerede for at få lidelsen igen og næste gang vil den dække :o)


  • #23   28. aug 2008 Hvis man går i detaljer så er en mundtlig aftale faktisk også mindst lige så bindende som en skriftlig, men det hører ikke til i denne sammenhæng...

  • #24   28. aug 2008 hvis du får en ny regning for hver gang du er der for du garanteret ikke noget dækket alligevel fra forsikringen..

    vi har også haft den udvidede sygeforsikring, vi havde en selvriskio på 800 og så trak de medicin fra så det kunne slet ikke betale sig´for os medmindre de skulle opereres eller lign.

    og det hele skulle være på ÈN regning man kunne ikke komme med flere og så lægge beløbet sammen. - sådan var det for os. det kan selvf. være det er anderledes for jer :O)

    håber han bliver hurtig rask :O)


  • #25   28. aug 2008 Så får jeg tegnet den forsikring så hurtigt som muligt, så den ihvertfald dækker andre ting han måske skulle udsættes for smiley

    Jeg ved ikke om jeg havde andre muligheder, end at betale når jeg kommer, altså de 450 en gang om ugen, men det ved jeg nu, at jeg skal spørge om hvis det sulle ske en anden gang smiley Dejligt at vide.


  • #26   28. aug 2008 Cæser kigger også på mig lige efter han han er blevet stukket og tænker "Dumme mor, du gør så de stikker mig" og så ignorer han mig lidt i en halv time og så er han god igen - heldigvis .. Har aftalt med min dyrlæge, at når han skal stikkes, står en sygeplejeske foran ham, så han ser hende og ikke mig. Så han ikke tror det er mig der gør det. Men det er også fordi jeg er lidt pylret, kan selv ikke lige nåle, heh =o)

  • #27   28. aug 2008 Timon: Jeg kan kun tale for Dyrekassen Danmark, men her skal det ikke være på samme regning, men bare samme sygdomsforløb. Et sygdomsforløb må vare op til 2 mdr. (allergi op til 1 år). Så hvis min hunde har maveproblemer, bliver undersøgt og behandlet og det så vender tilbage 14 dage efter, dækker forsikringen det som værende samme skade og der er derfor kun en selvrisiko.

    Og ang. ikrafttræden, dækker dyrekassen ulykkestilfælde fra 1. forsikringsdag. Hårsækmider, allergi og lign. er der karenstid på.


  • #28   28. aug 2008 Anne-Louise:Dyrekassen er meget reelle. Jeg har selv haft brug for dem (dog ikke lige efter tegning) og der har aldrig været det mindste bøvl. Jeg ser dem desuden også med dyrlægens øjne og har heller ikke her oplevet problemer. Jeg er helt sikker på, at har du tegnet en forsikring og din hund bliver kørt over ugen efter, så dækker de - ingen tvivl i mit sind.

    Jeg betaler 552 i selvrisiko og så dækker de 80% af restbeløbet.


  • #29   28. aug 2008 Jeg har mine forsikringer i tryg, og grunden til at jeg ville havde dem til at sende nogle papir jeg kunne læse, var for at se hvad de præcis dækkede osv. smiley

  • #30   28. aug 2008 Anne-Louise: Ja, de minder rigtig meget om hinanden og er i tests de bedste.

  • #31   28. aug 2008 Anne-Louise: det er ikke kun Tryk, der ikke dækker hele hundens levetid. Det er (medmindre der er sket noget nyt fornyeligt) alm brand og dyrekassen danmark, som gør det...

  • #32   28. aug 2008 Karina: Ja, det er stadig kun Dyrekassen og Alm. Brand, der dækker hele livet.

  • #33   28. aug 2008 Så glæder jeg mig til at læse hvor lang tid Tryg dækker, ellers må jeg vælge fx alm. brand smiley

  • #34   28. aug 2008 Ved min dyrlæge skal man også betale hele beløbet med det samme ..

Kommentér på:
Ironi ! argh ..

Annonce