Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor gaber hunde
  • #1   29. aug 2008 Den prøver at dæmpe den der snakker til den, som regel drejer den også hovedet lidt til siden eller blinke med øjnene, det går meget hurtigt, så hurtigt at man ikke altid lægger mærke til det. Den prøver at fortælle at den ikke gør noget:-)

• #2   29. aug 2008 der findes en bog om "dæmpende signaler".... meget spændende hvis man vil lære sin hund bedre at kende.

• #3   29. aug 2008 Det kan være mange årsager, men ofte et forventnings gab....ligesom de ofte strækker sig når der skal ske noget spændende

• #4   29. aug 2008 Nemlig... men hunde gaber også for at dæmpe sig selv. Det behøver ikke nødvendigvis at være fordi den tror der sker noget negativt.
    Når jeg sidder og nussesnakker til min hund og den gaber tror jeg det er fordi der er en afslappet stemning. Han gaber så for at blive endnu mere afslappet.... altså sprede hygge.

Men ja hvis ikke hunden gaber fordi den er træt, så er det et dæmpende signal af både individer omkring hunden, men også af den selv.

• #5   29. aug 2008 Det er et dæmpet signal at gabe og fks at smaske roligt og misse med øjnene (lukke øjnene halvt) og vende hoved væk (undgå øjenkontakt)
    Det sker tit for nogle hunde når man snakker til dem og har direkte øjenkontakt. (fks min på 3 har altid gjort det)
    Det er bare hundens måde at sige til dig, jeg er ikke farlig og vil ikke udfordre dig.
    Prøv næste gang at du sidder med din hund og den gør disse ting, at gøre det samme.
    Så skal du bare se hvad der sker smiley

• #6   29. aug 2008 Canis og jeg smasker, misser med øjnene og gaber tit sammen :o) Det er hygge og vi fortæller hinanden, hvor søde og rare vi hver især er.

Gab kan også være en overspringshandling, men er oftest et dæmpende signal.

• #7   29. aug 2008 Det er sjovt hvor meget forskeld der er på hunde også indenfor den samme race.

Maj-britt - Min på 3 år og mig sidder også og smasker, gaber og misser.
    Det er bare så hyggeligt og hun kan virkelig godt lide det.

• #8   29. aug 2008 Hvis jeg sidder og nusser og klør Noa på brystet gaber han ret ofte og drejer hovedet en smule væk fra mig. Hvis jeg så gaber og laver smaskelyde vender han promte hovedet og forsøger at overslikke mig i ansigtet.
    - Ahhh det er da kærlighed i mine øjne :))

• #9   29. aug 2008 Heidi - Det er det jeg mener, ååhhhh det er bare kærlighed og en god kontakt.

• #10   29. aug 2008 Mange tak for de mange gode svar, så er vi det klogere, for troede det var et udtryk for ubehag, til der var noget den ikke kunne lide ved udtalelse/stemmeføringen.

• #11   29. aug 2008 Det kan også være ubehag. Hvis hunden føler, at du forlanger noget af den, som den ikke forstår eller hvis du skæølder ud, vil den prøve at vise, at den ikke er farlig og ikke vil dig noget skidt og at den godt ved, at du er den store.

• #12   29. aug 2008 aha så da vi ikke har haft Futte så længe, kan det godt være både ubehag da den ikke forstår mig helt endnu, og den ikke er helt sikker på hvad vi mener, tænker på sprog/udtaleelser, vi bor på Als, og Futte er hentet i Vordingborg. Og den har været enehund og her er Bølle også, og den er ældst.

Kommentér på:
hvorfor gaber hunde

Annonce