{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Hva dulen gør man {{forumTopicSubject}}

Hva dulen gør man, hvis ens hund - hyler når man går ud af døren ( OGSÅ selv om der er andre der bliver hjemme i huset ved den, eller man går i haven og den kan se en ud af vinduerne i udestuen)
Min ene hund kan SLET ikke bære når jeg går fra den, hun hyler - render rundt, og pisser og skider i protest. (kan lufte hende - hun tisser og skider - går jeg så 5 min - har hun presset bare liiiiiiiiiidt ud)
Jeg træner og træner med at gå fra hende meget kort og ind og rose hende osv. men intet hjælper - hun går efter mig hver gang jeg rejser mig, sidder med hoved på mit skød det meste af dagen osv.
Hun går laaaaaaaaaaaange ture osv - men intet kan køre hende træt så hun kan "se ud over man går"
Er der noget man kan gøre ud over det jeg gør allerede.

Jeg ved ikke om det hele bunder i at jeg måtte "flytte" fra hundene på krisecenter i ½ år, indtil jeg fandt vores hus. Kan det var "ar" fra den adskillelse hun var ude for???

Jeg vil gerne have en terapuet til at hjælpe mig - er der nogle der kender nogle goe på vestsjælland?? og hvad koster de ca??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva dulen gør man
  • #1   30. aug 2008 Go ide at søge proffessionel hjælp. Du kan kontakte Dansk Kennelklub. De kan henvise en dygtig i dit område.

    Det er vigtigt at hun ikke får lov at sidde med hovedet i digt skød det meste af dagen. Normalt starter træningen jo med at man går ud af rummet nogle sekunder/minutter. Men i dit tilfælde, skal det nok starte med at du afviser hendes konstante krav på kontakt, for at gøre hende lidt mere selvstændig. Vis hende hen på tæppet (træn hende langsomt op til at blive liggende der nogle minutter på kommando). Og så skal al kontakt ske på DIT initiativ frem over. Altså skal der kun kæles og nusses, når DU kalder .


  • #2   30. aug 2008 Jeg kan sagens be hende om at gå i kurven, og hun ligger sig... men jeg har så også kurve i næsten alle rum, så hun kan altid se mig - jeg har ligesom 2 stuer ud i et - men alligevel lidt opdelt - jeg har overvejet at skille kurven så hun er "gemt" bag en væg og se om hun vil acceptere det til at starte med. mens jeg så er i den anden stue.

  • #3   30. aug 2008 Jeg tror også selv det er en angst hun har udviklet for jeg skal "forsvinde" for hende igen. hun ved jo ikke bedre den lille "baby"
    Jeg må se om der kommer nogle goe forslag for har virkelig prøvet og prøvet - så nye ideer er mere end velkomne


  • #4   30. aug 2008 Det er fint at du kan få hende i kurven. Så skal du også bare huske at gøre det *SSS* Ved selv, hvor svært det kan være at afvise en hund, der tigger efter kærlighed smiley

    Og når det fungerer, så er det en god ide at flytte kurven længere væk - ind i et andet rum - lukke døren - osv. Trappe langsomt op. Starte helt forfra, hver gang hun når at blive ked af det.


  • #5   30. aug 2008 Hvordan reagerer hun på at du forlader hende, hvis der er et andet menneske hos hende?

  • #6   30. aug 2008 Hun kan sagens blive i kurven - det er intet problem - BARE jeg ikke går - for så er hun vups hos mig.


  • #7   30. aug 2008 hun reagere LIGE volsomt om der er andre eller ej - hun hyler og render rundt.
    Det er sku så synd for hende smiley


  • #8   30. aug 2008 Det er svært med sådan en hund. Kan hun undvære dig, hvis der er et andet menneske hos hende ?


  • #9   30. aug 2008 Og min anden hund vil helst ligge i soveværelset alene og blive gammel *GG*
    Det er vildt så stor forskel der er på dem


  • #10   30. aug 2008 Hun ter sig på samme måde når hende jeg deler hus med bliver ved hende. hun kan ikke få hende til at falde ned før jeg kommer hjem igen. Det er frygteligt hun reagere så volsomt, det er jo synd for hende at hun skal stresse sådan op.

  • #11   30. aug 2008 Sorry, var lidt for hurtig med at spørge igen. Troede, du havde overset spørgsmålet.

    Jeg har selv haft en hund, der led af så voldsom seperations-angst at det ikke hjalp uanset om den blev passet hos min mor. Du skal forberede dig på meget intensiv træning, og du skal helt sikkert have proffesionel hjælp. Måske skal det kombineres med angst-dæmpende medicin eller lignedne.


  • #13   30. aug 2008 Jeg vil også gerne have hjælp til hende - for har "udtømt - de goe råd" jeg kender - og vil jo ikke ende med aflivning af hende fordi det bliver for "meget"
    Så må kontakte DKK og høre om de kender nogle og håbe på det hjælper


  • #14   30. aug 2008 Jeg har haft brugt betina til hjælp.
    www.dogwise.dk

    Hun er rigtig sød. Hun bruger klikker til at træne med.


  • #15   30. aug 2008 det er synd for dig,du kunne prøve at lægge lidt godbidder romkring,så hun kan lave lidt søgeøvelser,jeg har fra mine var små,vænnet dem til at blive lukket inde på et værelse, i kortere tid f. eks.mens jeg støvsuger,eller hvis der kommer en hund de ikke lige syntes om,jeg har aldrig haft problemer.

Kommentér på:
Hva dulen gør man

Annonce