{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.928 visninger | Oprettet:

min dræber hund :( {{forumTopicSubject}}

Var ude og gå tur med Munthe her til aften. Hun løber altid uden snor da vi bor meget langt ude på landet og hun bare plejer at løbe rundt på marken.. i dag stod hun så lige pludselig helt stille og knurrede.. jeg gik derhen, men inden jeg kunne nå at se og gøre noget jagtede hun en lille stakkels haremis.. Jeg råbte, skreg og prøvede at fange hende, men lynhurtigt havde hun bidt den i nakken og den lå og spjættede..
Jeg vidste overhovedet ikke hvad jeg skulle gøre.. om jeg skulle fjerne hende eller lade hende slå den ihjel.. min mor var der heldigvis også! Jeg var da gået helt i panik hvis jeg havde været der alene.. stakkels lille haremis..

Vi sørgede selvfølgelig for at den var ordentlig død og gik hjem med Munthe..

Men har lige et par spørgsmål.. håber nogen kan hjælpe..

Skulle jeg have trukket hende væk da hun havde bidt den et par gange og så selv have slået den ihjel... eller er det for sent?? altså sådan med henblik på at jeg helst ikke vil have at hun gør det en anden gang..
Hvordan skal jeg gøre og træne hende?

Og kan det godt være pga af episoden at hun var været meget urolig her til aften.. hun har gøet meget (hvilket hun næsten aldrig gør) og knurret og sådan.. ikke af familien men af ting og lyde og sådan..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min dræber hund :(
  • #1   1. sep 2008 Det er privat grund..

  • #2   1. sep 2008 ja du har nok ret.. det var også derfor jeg ikke lige vidste om jeg skulle tage hende væk eller ej..

  • #3   1. sep 2008 Er det ikke lidt som med katte.. har de først en mus skal man ikke tage den fra dem, de klarer det bedst selv.. men stakkels lille haremis. :-((
    Derfor har nico altid snor på, ville ikke bryde mig om ham hvis han begyndte at dræbe noget... Men jeg har jo også katte, kunne du lige se hvis han tog en af dem..


  • #4   1. sep 2008 hund SKAL ikke være i snor udenfor by-område. Men under kontrol.
    Så godt du skrev det er privat grund... det var bare lige en info. ;0)


  • #5   1. sep 2008 Jeg syntes det er okay at have sine hunde til at rende løse ude på landet, HVIS DE ER UNDER KONTROL...
    Jeg vil sige du skal have snor på hunden af sikkerhed for at de andre dyr på markerne og især de små kid som ligger rundt omkring og trykker sig i græsset


  • #6   1. sep 2008 heldigvis snupper hun ikke katte og hellet ikke killinger.. dem har vi nemlig nogle stykker af og har aldrig set hende tage nogle af dem.. hun plejer faktisk at stå og slikke dem og dele mad med dem og sådan..

    Har det simpelthen også helt fuldstændig dårligt med det..


  • #7   1. sep 2008 Det sagde jeg slet ikke! Jeg skrev at den IKKE SKAL være i snor når det er privat grund

  • #8   1. sep 2008 Sonja : slap nu lige af...

  • #9   1. sep 2008 okay.. min nabo er da jæger så det vil jeg spørge ham om..

  • #10   1. sep 2008 Sonja: du skriver hun skal oerholde hundeloven, dette er ikke korrekt.
    Lad være med at dreje tingene bare fordi det ikke er korrekt det du skriver!!


  • #11   1. sep 2008 oerholde = overholde

  • #12   1. sep 2008 var det en voksen eller en harekilling. jeres hund kan ikke rende en hare op der er sund og rask. de løber simpelthen for stærkt. men den kan da have overrasken haren eller måske var haren syg???

    træn indkald. det er meget vigtigt at man kan kalde sin hund til sig hvis man går tur uden snor.. hunden skal kommer hvergang der bliver kaldt uden tøven og uanset om den så står og lige har fået sin mad..



  • #13   1. sep 2008 kan ikke se der er forskæl på at katte´n fanger mus fulge og hare.. det er ikke mere synd for dem at blive slået i hjel af en hund end en kat.. hvis jeg var dig ville jeg holde hunden lidt tætter på så i kan nå at stoppe den, men ellers bare lade den gå løs, og mener bestemt ikke det er en dræber fordi den følger sine instinkter... hvordan i skulle håndtere det er jo op til din mor og ikke dig. hvis hunden ikke få skal den jo have en ordenlig skide balle og tages væk, hvis i tænker det er instinkerter men ikke så godt den gør det. så tage hunden væk og ignore det den har gjort, den vil også gerne have godkendelse fra flokken og får den ikke det er det ikke så spændene.. men tag den dog med hjem og tag skindet af og lad den hygge sig i haven med det dagen efter ..

  • #14   1. sep 2008 Altid dejligt som folk pudser glorien herinde...

    Camilla: Det er desværre hvad der kan ske... En stor del af de harekillinger, der bliver født, når aldrig at blive voksne.
    Og hunden er trods alt et rovdyr (selvom det mere tydeligt ved nogen end andre...).

    Med om du skulle tage harekillingen fra hende? Hvis du selv var i stand til at aflive den, så kunne du vel godt, men ellers ville jeg lade hende beholde den så hun kan få den aflivet, som jeg ville lade en kat beholde en såret mus eller fugl...


  • #15   1. sep 2008 sonja da det var en god ide.. og overhovede ikke stressende eller noget for den stakkels haren eller den fasan som det går ud over, at skulle trænes på.

  • #16   1. sep 2008 iben, er lidt i tvivl om den var til mig.. men jeg mente nu bare at når den først har fat i den, så ville jeg nok lade den gøre det færdigt, den ved nok hvor den skal ta fat, modsat mig...

  • #17   1. sep 2008 altså nu er det jo min hund..

    Jeg lod Munthe ligge med den indtil den ikke spjættede mere og så fjernede vi den og så slog min mor den ihjel..

    Dejligt med nogle der har nogle råd i stedet for hellige kommentar..

    Jeg blev nok også bare selv lidt forskrækket fordi jeg ikke lige troede at hun kunne finde på det.. men tak for de mange råd.. vil tilbage og træne noget mere indkald med hende.. og ringer nok også ned i klubben og hører om de har nogle gode råd..


  • #18   1. sep 2008 Det er ikke lovpligtigt at holde en hund i snor. Har lige snakket med en politimand om det og han siger at loven hedder at hvis man har 100 % styr på sin hund og den ikke er til gene over for andre må man godt gå med den uden snor. Men hvis jeg var dig ville jeg nok tage en snor på hende evt. en flex linje eller en sporsnor. Hvis det havde været Ea havde jeg nok skældt hende ud. Men det er et instinkt de har. Ea har dræbt 3 mus indtil vidre i vores lejlighed og der roser jeg hende når hun fanger dem.

  • #19   1. sep 2008 Det er egen grund... og den bliver ikke lejet ud til jagt..

  • #20   1. sep 2008 betina nej ikke til dig smiler.. til indlægs ejeren og til sonja det skrev jeg også ikke ?? smiler

  • #21   1. sep 2008 Det er en ubehagelig oplevelse, men når vi har med levende dyr at gøre, som ovenikøbet er rovdyr, så må den slags forventes en gang imellem.

    Vi selv har en hund med udpræget byttedrift, som vi også stimulerer - det gør det lidt ekstra krævende at få lydighed på, men det er bare noget, vi må gøre.

    Ud over det meget ubehagelige ved selve oplevelsen, så er det nok ikke en større katastrofe. Sådan er naturen.


  • #22   1. sep 2008 jeg skældte hende også meget ud og prøvede at kalde hende til mig (hvilket nok heller ikke lige var den bedste kombination) men stoppede så da hun havde fået rigtig fat i den..

  • #23   1. sep 2008 iben... havde nu tænt at jeg ville træne med et dødt dyr.. smiler.. havde ikke tænt at lukke en levende fasan eller hare ud i min have og så hoppe rundt der smiley

  • #24   1. sep 2008 undskyld camilla kiggede ikke på din alder kun billede og der ser du, ud til ikke at være mere en 13, derfor skrev jeg det skulle din mor... undskyld igen...

  • #25   1. sep 2008 iben, det var det med katte og mus, jeg lige tænkte på, måske havde jeg stødt dig ved at sige mine katte bare fik lov selv at slå dem ihjel... kunne ikk lige se om det var henvendt til nogen...

    men god aften til jer..


  • #26   1. sep 2008 camilla nu tænder et dødt dyr ikke byttedriften så du vil stå i det samme næste gang du møder et levende dyr som måske indda løber...
    lydighed og kontrol er vejen frem.. og det svært med en så fremavlet jagt hund som gravhunden, så held og lykke og nyd de mange timers træning.. jeg har det samme med beate, mynde til jagt til pote spisen og dum som en dør griner .. helt sikkert en opgave


  • #27   1. sep 2008 betina nej nej er ikke så meget til løsekatte, men går ikke så meget i flint over at katten fanger noget eller ikke hunden,

  • #28   1. sep 2008 sonja k: du er virkelig hurtig i hatten.. det må da være rart at være perfekt

  • #29   1. sep 2008 Hmm tror du ikk at hvis en kat lå ligesom en hare og begyndte og løbe at hun så ikke også ville snuppe den pga hendes jagt instinkt...
    Soffie hun ved heldigvis godt at det kun er køer hun må jagte på afstand...
    evt gå med lange sporeline når i er ude og gå når der er harekillinger


  • #30   1. sep 2008 nej.. er nu ret sikker på at hun ikke snupper dem.. hun kan ligge og sove ude i hundegården, men de hopper ind og ud af den og render rundt.. Tror nu at hun ville have snuppet en før hvis det var det hun ville.. for vi en del vilde katte..

  • #31   1. sep 2008 Så spørger jeg lige for at lærer..... Når nu det har lykkedes for hunden at fange en harre og slå den ihjel.... hvad er så chancerne for at den gør det igen? Og måske med kiliinger og andet??
    Jeg har bare hørt, at når først de har prøvet det, så er instinket vagt og så er der store chancer for det vil ske igen...... Er det sandt eller...?


  • #32   1. sep 2008 HArekilling du ved vha jeg mener i denne tid.. de er jo godt op i årene vi har da en ungahre der hopper og danser uden foran vinduet så vi holder altid styr på vores hunde når de er ude når der er smådyr... det eneste soffie får lov til at prøve og fange er skader og krager....

  • #33   1. sep 2008 det var ikke en haremis.. men den var ikke helt lille..sådan på str. med et DVD-cover... men det kan godt være at den ikke havde det godt.. den nåede ikke ret langt og den løb heller ikke så hurtigt, men troede egentlig at det bare var fordi den havde ligget inde og puttet i marken..

  • #34   1. sep 2008 shit happen smiley he he godt motto

  • #35   1. sep 2008 Jo jeg ved godt det ligger til alle hunde.... Men jeg ville mere vide om chancerne blev større efter første bid / nedslagtning... Fordi den så, om man må sige, havde fået blod på tanden....

  • #36   2. sep 2008 kære Sonja det kan jo ske for os alle,at vi kommer ud for sådan en oplevelse og vi gør det jo ikke med vilje, det er jo de fleste hundes natur at jage men vi kan jo ikke have vores hunde i snor hele tiden,og som camilla siger var det på privat grund ,og der skal den ihvertfald ikke være i snor. det kan jo også være den stakkels harekilling har været syg,for ellers er de svære at fange så mon ikke vi bare skal betragte det som et hændeligt uheld. og så ikke bore mere i det.

  • #37   2. sep 2008 sådan noget pjat at bebrejde at sådan noget sker, ja det kan ske for alle og er en rigtig grim oplevelse.. for 2 dage tog min hund et pindsvin i haven ..der er nogle ting man ikke kan forhindre når det er dyr vi har med at gøre og sådan er det

  • #38   2. sep 2008 Britt: Altså, havde du ikke hunden i snor i haven?? Heeeelt ærlig, som du kan høre, så er det jo en klar overtrædelse af hundeloven... ;-P

  • #39   2. sep 2008 mange tak for jeres søde kommentarer! Det er nok bare det der sker.. blev bare lidt forskrækket.. må prøve at have hende i snor i et stykke tid og så se hvordan hun reagerer næste gang vi møder en..

  • #40   2. sep 2008 Karina: ja simpelthen for dårligt af mig..har tænkt på at få en lænke så de lige kan få snuden udenfor.. så er jeg da sikker på der ikke sker noget.. hmm føler mig som en rigtig dårlig og uansvarlig hundeejer ;o)

Kommentér på:
min dræber hund :(

Annonce