599 visninger
|
Oprettet:
Graver huller over alt.... {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg ville lige høre jer om i har nogle gode råd til hvordan jeg bedst muligt kan få overbevist Sjumba om at han ikke skal grave i vores bed og græsplæne????
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.679
Du kan også tage et løg, og smide efter hunden, sør for at ramme den, og i det øjeblik du rammer den sig du føj. og kalder på hunden..
Når hunden så kommer hen til dig, så roser du den..
Hunden skal ikke se dig kaste løget..
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.197
Jeg vill nu sætte noget snor op omkring bedet og lære ham, at man slet ikke går derind. Det vil tage sin tid, men han kan sagtens lære det.
Med hensyn til græsplænen ville jeg sige nej og aflede hans opmærksomhed... Hvis han stadig bliver ved. Jamen så ville jeg lukke ham ind hver gang han gjorde det. HVis han er glad for at være ude, så skal han nok lære, at hvis jeg graver, så bliver jeg lukkede ind og så ryger min glæde ved at være ude...
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.583
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 171 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 654
Vi bruger at aflede hans opmærksomhed og kalde ham ind. Tog rådet fra Marianne om at lægge plader på de nystartet huller.
Det har faktisk hjulpet. Vi fylder jorden tilbage stamper den og lægger en plade over og lader den ligge i 7 dage. Så er jorden hård og kompakt igen og Noa har glemt alt om det hul.
Men her hos os får Noa de påfund på de dage hvor vi har haft knap så meget tid til at aktivere ham fysisk som psykisk.
Graver huller over alt....