At gøre forskel på sine hunde!? {{forumTopicSubject}}
Vi overvejer at anskaffe os en lille hund.
Vi har i forvejen en stor hund (halv labrador og halv korthåret collie) og er ved at købe en lille hund.
Så er det jeg vil høre om man må gøre forskel på dem -altså om de forstår det?
Jeg vil nenlig ikke have den store hund i sofaen, mens jeg har det anderledes med den lille. Er det synd for den store hund eller forstår han det ikke?
Han vil selvfølgelig få lige så meget opmærksomhed som den lille -bare på gulvet
Vil rigtig gerne høre fra jer der selv står med en lille og en stor hund, og høre hvordan i tackler disse "problemer"!!
Håber nogen kan komme med nogle gode erfaringer
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Har hunden aldrig været vant til andet så er det ikke synd. !
Der er f.eks nogen ting som min hund ikke må men som kattene gerne må. Og det stresser hun ikke over, det bliver accepteret fuldt ud.
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 5 Emner: 28 Svar: 101
Vores hund ved godt at han ikke må være i sofaen -og har aldrig prøvet på at komme op. Derimod den hund vi har kig på er i forvejen vant til at må være i sofaen og det må hun gerne blive ved med
Hun skal dog vænnes fra sengen gg
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 611
nov 2005
Det er selvfølgelig noget vi skal være ops på og sørge for at han ikke bliver glemt eller tilsidesat.....men det vil nu heller ikke ske
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Jeg boede sammen med en veninde i en periode. Hendes hund måtte ikke være i vores sofa - min måtte gerne. Det gav ingen problemer.
Jeg påtænker en gang i fremtiden at få en rigtig jagthund og den kommer heller ikke til at blive behandlet som mine cavaliere.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Du risikerer at skabe konflikter hundene imellem ved at give en hvalp privilegier som dette og nægte den gamle hund at få de samme..
Det er ikke sikkert der sker noget... Men hvad nu hvis ??
Hvis du vælger at gøre det alligevel, så sørg for en masse kvalitetstid med den gamle hund, så den ikke bliver "udstødt"
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 611
Så burde det ikke blive et problem.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Men det er så bare mig, om det har nogen betydning aner jeg ikke *S*
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Det hjælper rigtigt meget hvis jeg så ligger hendes tæppe helt op af sofaen i den ende hvor jeg ligger med hovedet.
Så er hun alligevel tæt på mig som når hun ligger i sofaen og jeg kan ligge og nusse hende lige så meget....
Måske i kunne gøre sådan til at starte med så den "gamle hund" ikke føler at hvalpen får mere opmærksomhed...
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 426
nov 2005
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Den ene hund, skal ha det på en hård måde, og den anden hund skal ha det på en blød måde..
Derfor er det vigtigt, at man tænker sig godt om, inden man laver en handlige med den bløde hund, her skal der nok ikke ret meget til, så kan man komme til at trykke den bløde hund..
På samme måde, når man skal ha ny hund, når den gamle ikke kan mere, der er det igen en kunst, at finde ud af hvordan psykken er hos den nye hund, man kan ikke bare gøre som man er vant til, som man gjorde med den gamle hund..
Det gælder både med indlæring og stemolering... der er bare så stor forskel på hundene.. også selv om man har haft hund i over 30 år..
og har erfaring.. så er det hele tiden nye ting, som man må lave om på..
At gøre forskel på sine hunde!?