{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

At gøre forskel på sine hunde!? {{forumTopicSubject}}

Vi overvejer at anskaffe os en lille hund.
Vi har i forvejen en stor hund (halv labrador og halv korthåret collie) og er ved at købe en lille hund.
Så er det jeg vil høre om man må gøre forskel på dem -altså om de forstår det?
Jeg vil nenlig ikke have den store hund i sofaen, mens jeg har det anderledes med den lille. Er det synd for den store hund eller forstår han det ikke?
Han vil selvfølgelig få lige så meget opmærksomhed som den lille -bare på gulvet smiley
Vil rigtig gerne høre fra jer der selv står med en lille og en stor hund, og høre hvordan i tackler disse "problemer"!!
Håber nogen kan komme med nogle gode erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At gøre forskel på sine hunde!?
  • #1   8. sep 2008 Hunde ser ikke tingene på samme måde som vi mennesker...
    Har hunden aldrig været vant til andet så er det ikke synd. !

Der er f.eks nogen ting som min hund ikke må men som kattene gerne må. Og det stresser hun ikke over, det bliver accepteret fuldt ud.

• #2   8. sep 2008 Det lyder godt -og jeg tænkte nok det var sådan, bare dejligt at høre erfaringer fra nogen der allerede står i samme situation.
    Vores hund ved godt at han ikke må være i sofaen -og har aldrig prøvet på at komme op. Derimod den hund vi har kig på er i forvejen vant til at må være i sofaen og det må hun gerne blive ved med smiley
    Hun skal dog vænnes fra sengen gg

• #3   8. sep 2008 Jeg vil sige det kommer an på om der går tid fra den store. Efter min mening skal den have lige så meget opmærksom, som den er vant til.... eller i hvert fald lige så meget som den lille nye, ellers tror jeg godt der opstå jalousi.

• #4   8. sep 2008 Ja lige præcis -også derfor jeg skriver at han vil få lige så meget opmærksomhed som den lille, bare på gulvet.....
    Det er selvfølgelig noget vi skal være ops på og sørge for at han ikke bliver glemt eller tilsidesat.....men det vil nu heller ikke ske smiley

• #5   8. sep 2008 Jeg mener sagtens man kan gøre forskel!

Jeg boede sammen med en veninde i en periode. Hendes hund måtte ikke være i vores sofa - min måtte gerne. Det gav ingen problemer.

Jeg påtænker en gang i fremtiden at få en rigtig jagthund og den kommer heller ikke til at blive behandlet som mine cavaliere.

• #6   8. sep 2008 Personligt er min mening at enten er ingen hunde i sofaen eller også er alle hunde i sofaen...
    Du risikerer at skabe konflikter hundene imellem ved at give en hvalp privilegier som dette og nægte den gamle hund at få de samme..
    Det er ikke sikkert der sker noget... Men hvad nu hvis ??

Hvis du vælger at gøre det alligevel, så sørg for en masse kvalitetstid med den gamle hund, så den ikke bliver "udstødt"

• #7   8. sep 2008 Tine
    Så burde det ikke blive et problem.

• #8   8. sep 2008 Jeg ville personligt ikke give en ny hund en masse nye privilegier , som den gamle ikke har.

Men det er så bare mig, om det har nogen betydning aner jeg ikke *S*

• #9   8. sep 2008 Når min hund er i løbetid, må hun ikke være i sofaen. Det stresser hende lidt og hun har svært ved at finde ro om aftenen...
    Det hjælper rigtigt meget hvis jeg så ligger hendes tæppe helt op af sofaen i den ende hvor jeg ligger med hovedet.
    Så er hun alligevel tæt på mig som når hun ligger i sofaen og jeg kan ligge og nusse hende lige så meget....

Måske i kunne gøre sådan til at starte med så den "gamle hund" ikke føler at hvalpen får mere opmærksomhed...

• #10   8. sep 2008 Du kan sagtens gøre forskel, hundene er ligeglade. Da vi havde rottweilere og chihuahua, måtte den lille gerne komme i sofaen og senge, men de store måtte ikke. Det affandt de sig fint med alle sammen, bare de store måtte ligge med hovedet på sofaen eller i skødet på os, så troede de også at de lå i sofaen.

• #11   8. sep 2008 Hr. og fru Kallesøe > Ja det tænkte jeg jo også. Hvis den store må ligge ved siden af sofaen og blive nusset mens den lille ligger på skødet eller i sofaen -håber ikke det vil give problemer, men i bund og grund så tænker de jo ikke som mennesker, de tænker vel ikke over hvilken form for positiv opmærksomhed de får, bare den er ligeligt fordelt smiley

• #12   8. sep 2008 Hos os gælder de samme regler og det gjaldt også da vi havde en lille hund.

• #13   8. sep 2008 Der kan godt være stor forskel på de hunde man har, to hunde er ikke ens i psykken. det er lige noget man skal tage med i sine overvejelser..

Den ene hund, skal ha det på en hård måde, og den anden hund skal ha det på en blød måde..

Derfor er det vigtigt, at man tænker sig godt om, inden man laver en handlige med den bløde hund, her skal der nok ikke ret meget til, så kan man komme til at trykke den bløde hund..

På samme måde, når man skal ha ny hund, når den gamle ikke kan mere, der er det igen en kunst, at finde ud af hvordan psykken er hos den nye hund, man kan ikke bare gøre som man er vant til, som man gjorde med den gamle hund..

Det gælder både med indlæring og stemolering... der er bare så stor forskel på hundene.. også selv om man har haft hund i over 30 år..
    og har erfaring.. så er det hele tiden nye ting, som man må lave om på..

Kommentér på:
At gøre forskel på sine hunde!?

Annonce