{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Sælges kun hvis jeg må besøge den"
  • #1   11. sep 2008 Jeg synes det er enten/eller...

Man sælger hunden og så er den altså væk.

Det er for anstrengende at være køber på de vilkår, synes jeg..

Men drønsvært at være sælger ;o)

• #2   11. sep 2008 Det mener jeg ikke man kan tillade sig at sætte som krav...
    Hvor har du set den annonce

• #4   11. sep 2008 Hmmm ville da være synd for hunden. Den ville sku da blive snot forvirret og stresset.

Synes hvis man skal sælge sin hund, at man ikke skal besøge den eller passe den tit. Jeg ville bestemt ikke købe sådan en hund.

• #5   11. sep 2008 Tja, der er en del opdrættere, der når de sælger hvalpe, næsten stiller som krav at man skal komme på besøg...

• #6   11. sep 2008 Synes også at det lyder lidt underligt, uden at dømme..

Kan godt forstå at folk har svært ved at sige farvel og har et afsavn.. Men jeg ville personligt ikke ha' tidligere ejer til at komme og potientelt forvirre min nye genbrugshund...

Rikke - Det er ikke bare een annonce, har set det i en del annoncer efterhånden...

• #7   11. sep 2008 Ville aldrig selv købe med de betingelser. Køber jeg er det min hund - og kun min.

• #8   11. sep 2008 Jeg synes også at det er noget helt andet med hvalpe der sælges fra opdrætter...

Jeg mente også dem der sælger en hund som de har haft et par år.. smiley

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #9   11. sep 2008 Det er ok at sælger vil på besøg og se hjemmet og hunden. Men det er ikke ok, at sælger vil have krav på at passe hunden. Som køber bestemmer man selv hvem der skal passe sin hund.

• #10   11. sep 2008 Jeg ville ikke synes det var noget sælger skulle bestemme!

Som køber kan du jo altid sige at sælger gerne må komme forbi og se til hunden(e).

• #11   11. sep 2008 Jeg ville ikke bryde mig om at have sælger rendende i "tide og utide".

Det kan heller ikke være rart for sælger selv.

Jeg ville da gerne komme med opdateringer og evt billeder indimellem, men så er det også det.

Så lige en annonce, hvor hunden ikke må sælges til lejlighed.. Det er jo brandærgeligt, hvis man kan give en hund et rigtig godt hjem med en ligesindet legekammerat..

• #12   11. sep 2008 Når jeg køber hund er det da fordi JEG vil have hund. Så vil jeg altså ikke have en eller anden tidl. ejer rendende i tide og utide.

Da jeg fik Reiki var det op til mig selv om jeg ville tage kontakt til tidligere ejer. Jeg valgte så at skrive et brev med billeder osv, da han var faldet godt til, bare lige så de vidste at han havde det godt og at jeg er glad for ham osv.

Der ryger da sikkert et kort afsted til jul og sådan osse, men jeg mener en sådan kontakt må være på den nye ejers vilkår, og i det omfang den nye ejer ønsker.

• #13   11. sep 2008 Hmm vi overtog Punktum i sin tid fra én af mine veninder, fordi hun ganske enkelt ikke kunne magte hende. Men hvis hun ikke havde kendt os i forvejen, og ikke havde kunnet følge Punktum efterfølgende, ville hun aldrig have valgt at omplacere hende.

Punktum har mødt hende en del gange i årenes løb, og det er fuldstændig udramatisk. Hun er ikke mere glad for at se sin gamle ejer, end for at se alle andre mennesker, hun kender.

• #14   11. sep 2008 Jeanette - Tænkte på dig da jeg også så annoncen med den søde chokoladebrune *G*
    Luna har det da meget godt hvor i bor ikk' ?! smiley

Ville da også hellere sælge til lejlighed hvor hunden kommer ud og bliver aktiveret af kyndig person, end til uvidende mennesker der tilfældigvis har en have... ! ( Ikke at haver kun er forbeholdt uvidende ukyndige mennesker *G* )

• #15   11. sep 2008 Har da oplevet det et par gange....... Jeg synes det er ok,,,, og så for mig som skal have hunden, at dens tidligere ejere er interesseret i hvordan.........Tager det med besøg meget afslappende, for min erfaring siger de kommer kun een gang bagefter... så har de set hunden har det godt----og så kan de komme videre.

• #16   11. sep 2008 I øvrigt tror eg ikke hunden lider nogen nød ved at en tidl ejer besøger i ny og næ. Når først den er faldet til i sit ny hjem, er det ikke mit indtryk at der er problemer i det.

Da jeg boede hjemme overtog vi en islandsk fårehund fra en af mine veninder. De skulle flytte og havde ikke mulighed for at tage hende med grundet mandens nye job, de skulle ind til byen at bo osv.
    Hun fik nogen mdr til at falde til hvor de ikke så hende, men efter det, kom de engang imellem og "lånte" hende til en skovtur e.l.
    Det fungerede fint, Og Freja sm hun hed, opførte sig ikke anderledes når de kørte end når alle andre gæster kørte derfra.

MEN et er når man overtager fra venner. Noget andet er når man køber en hund.
    Jeg bryder mig ikke om at tidligere ejer skulle besøge hunden regelmæssigt. Jeg ville føle at jeg blev kigget over skulderen hele tiden, og jeg ønsker at have hund som JEG vil det, uden indblanding fra tidligere ejer.

• #17   11. sep 2008 Stine P: Selvfølgelig er det kun uvidende ukyndige mennesker, der har have!! Så snart du køber hus med have, så ryger alt din hundeviden ud af vinduet... Vidste du ikke det??
    ;-P

• #18   11. sep 2008 Nemlig Karina... Men hvordan er det så med os med lejlighed med have? ;o)

• #19   11. sep 2008 Karina - Har selv have smiley

• #20   11. sep 2008 Michelle: De er så kun halvuvidende (eller er det halvvidende?? smiley

• #21   11. sep 2008 Halvvidende lyder bedre *GG*

• #22   11. sep 2008 Jeg ville ikke finde mig i sådan en aftale. Dog synes jeg det er ok, hvis tidligere ejere kommer forbi en enkelt gang for at se om hunden trives. Men det er hunden jeg har anskaffet og ikke hele dens tidligere familie. Det er jo ikke alle mennesker man svinger lige godt med.
    Jeg fik en hilsen fra Keeshas opdrætter da hun fyldte et år, og har senere sendt lidt opdateringer til hende på mail. Det synes jeg er helt fint.

• #23   11. sep 2008 hvis hunden bliver solgt som hvalp, kan jeg måske godt forstå, at sælger gerne lige vil se hvordan hvalpen ser ud som stor. Men ellers er det enten eller...!

• #24   11. sep 2008 Da jeg overtog Wictor for et par mdr siden, gjorde tidligere ejer det klart for mig, at de gerne ville vide hvordan han faldte til, og fik det fremover..
    Det kan jeg SAGTENS følge dem i, det er jo et familie medlem man sælger.

Men at skulle ha dem rendende her konstant, det ville jeg godt nok ikke have det godt med. Som der er blevet nævnt ville jeg føle at det var som om de skulle tjekke om jeg kan finde ud af at passe min hund.

Jeg sender tit opdateringer til dem om hvordan det går, og nye billeder. De er så også brugere herinde, så de kan nemt følge med i hvad der sker.
    Måske på et tidspunkt i fremtiden det blir en mulighed for dem at se ham igen, men lige pt. der er det dem der ikke ønsker det, simpelthen fordi de savner ham for meget.

• #25   11. sep 2008 Vi har også stadig løbende kontakt med vores sælger, og også alle de andre søskende.
    Vi har planlagt at tage en tur til sjælland og besøge dem, men vi har også et rigtig godt forhold til dem.

Men tor det havde været svært hvis de havde sagt noget mhb. på at de VILLE se hunden f.eks nogle gange om året...

• #26   11. sep 2008 Hehe Stine, så du vidste hvilken annonce, jeg skrev om *G*

Jo Luna har det ganske udemærket, og kommer da ud på 3-4 ture hver dag *S*

Og bliver kørt land og rige rundt for at besøge kæreste og veninder *S*

• #27   11. sep 2008 Som opdrætter har jeg et krav om at jeg må se hvalpen/hunden mindst 2 gange inden den fylder 4 år og første gang inden for det første år... Men om jeg kommer på besøg hos dem, eller de kommer her eller vi mødes på en udstilling eller lignede, er jeg sådan set ligeglad med, jeg vil bare se hvalpen/hunden og sikre mig at den trives.. Og så forventer jeg selvfølgelig også at de holder en vis kontakt... Jeg har selv en meget tæt kontakt med både Chivas og Gaias opdrætter -selvom Gaia er fra Belgien, jeg har kontakt med Codys tidliger ejer og hun har også set ham enkelt gang siden jeg fik ham, hvor vi var på besøg derover -det var der nu INGEN problemer med, han ville gerne med mig hjem igen, selv om han var glad for at se dem.. :o) Flicas tidliger ejer har jeg ingen kontakt med overhovdet, men jeg sender en lille opdatering pr. mail til hendes opdrætter en sjælden gang i mellem, men det er temmelig sjældent og hun er jo også ved at være en ældre tøs efterhånden.. ;o)

• #28   11. sep 2008 Jeg synes også det er noget andet, at man som opdrætter gerne vil følge hvalpen på den ene eller anden måde. Men når man skiller sig af med en ung/voksen hund f.eks. p.g.a. skilsmisse, flytning, arbejde og hvad ved jeg, synes jeg bare man skal sige farvel til hunden, for det er jo et valg man har truffet - og så skal nye ejere ikke "belemres" med de tidligere ejere i tide og utide. Så skulle de måske i stedet for søge en hundepasser i stedet for at sælge hunden.

• #29   11. sep 2008 Jeg lader altig mine opdrættere følge deres hunde og tar skam osse på besøg,samt de er velkommen her..

Har for nylig overtaget en pragtfuld hund,det var ikke meningen,men sådan blev det..

Tidligere ejer,vil gerne følge ham og det må personen hjertens gerne..

Der går intet fra mig og ved hvor værdsat han har været,hvor meget der er lagt i ham.. Alt dette kommer mig til gavn..

Så selvfølgelig må tidligere ejer få noget tilbage af mig og se hunden her ved mig,i dens nye liv..

Kommentér på:
"Sælges kun hvis jeg må besøge den"

Annonce