{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

SVÆR BESLUTNING/ SKAL - SKAL IKKE :( {{forumTopicSubject}}

Jeg ved virklig ikke hvordan jeg skal formuler mig korekt. Men sagden er den, at da vi mødte Dodo første gang, var hun MEGET Tynd .. Hun var slet ikke blevet taget af, hun fik ikke nok ordentlig foder.. Vi tog hende saa med hjem, og fik hende gjort rigtig fin. Hun er virkelig den skønneste hund nu. Hun finder sig bare i alt, og har rigtig let ved at indfinde sig.. Men men men, nu kommer det svære..

Vi har/havde egentlig bestemt at hun skulle blive boede sammen med os for altid.. Men vi har ledt efter hus i 1 1/2 aar, men der har bare ikke været noget til os. Vi bor lige nu i lejlighed, med fælleshave, hvor hundene godt maa lege i.. Men boligselvskabet har sammen med en anden beboer(som ikke har hund) besluttet at haven ikke længere skal være hegnet ind.. Gud maa vide hvorfor.. Men det resulter saa i, at vi SKAL være i haven sammen med hundene .. Det er ogsaa fint nok en hvis tid af gangen.. Men Dodo vil bare gerne lege der ude HELE dagen, hvis hun kunne..

Dette er bare ikke et liv jeg vil byde hende.. Vi tager godt nok i skoven hver dag, men dette er bare ikke en god nokløsning for hende.

En anden grund der ogsaa er i mod at hun skulle blive her hos os, er de to andre hunde.. De leger godt sammen, Men dodo er meget større end dem jo, og det giver bare nogle lidt for voldsomme lege.. For dodo vil dem ikke det mindste ondt, men hun vil jo gerne lege Grande leg..

Jeg har indtil nu, benægtet at hun skulle mangle noget, men jeg maa se det fra hendes side, og ikke min egen..
Men jeg vil bestemt ikke sælge hende til hvem som helst, har rigtig mange krav..

Men jeg vil egentlig ogsaa bare have det ud..

Hvad søren skal jeg gøre, er det helt hen i vejret at tage den denne beslutning, for hendes skyld.. Jeg har virkelig overvejet dette den sidste maaneds tid, da jeg kan se hun keder sig ..

aah, elsker min store skat, men vil bare hendes bedste :(.. Nu har jeg skabt en godt grundlag for hendes liv videre i livet ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SVÆR BESLUTNING/ SKAL - SKAL IKKE :(
  • #1   12. sep 2008 Slam, en lussing.

Tror egentlig ikke du er klar over hvor meget jeg kæmper.. Jeg mødes med mange hunde her inde fra, mange gange om ugen.. og de dage vi ikke er til træf, der er vi til hundetræning.. Jeg gaar hjemme sammen med hundene, for at aktiver dem hele tiden.. Dette er ogsaa haard for mig, ikke at kan tage til haandbold træning, uden at have hende i tankerne.. Hun er en stor hund, som skal have plads, hvilket jeg ikke kan give hende lige nu, hvor meget jeg end gerne vil.. Efter vi tog hende med hjem, har vi virkelig ledt endnu haardere efter et hus.. Men vi maa heller ikke bare købe et hus, for at købe et.. Jeg synes bare jeg virkelig kæmper mere og mere, men lidt gør det..

• #2   12. sep 2008 Helt ærligt så synes jeg det lyder lidt som om du har truffet en beslutning.

Jeg er helt enig med beanmor. Det lyder til at din hund har et dejligt og aktivt liv. At de så ikke kan komme ud i haven hele dagen er bare et tilpasningsspørgsmål.

• #3   12. sep 2008 Jeg er også i tvivl. Er problemet at du ikke længere kan lukke hende ud i haven uden at skulle være der hele tiden?

Hvis ja, så tror du måske bør overveje, at det er langt de færreste hunde, der bliver aktiveret så meget som dine gør - eller får lov at lege i haven hele tiden, så det er langt fra sikkert at hun får det bedre af at blive omplaceret.

Hunde skal også lære at slappe af og der er ingen grund til at aktivere dem hele tiden. Man kan også stresse dem ved at aktivere dem for meget.

Nu er hun jo stadigvæk en ung hund, så du kan også regne med at der kommer mere ro på hende på et senere tidspunkt.

Personligt ville jeg beholde hunden og ellers lære den at slappe af. Bliver hun mentalt og fysisk aktiveret en 2-3 timer per dag, så skulle det være nok for en hund hendes alder og race. Men du kender jo naturligvis hunden bedst og det er jo din hund og din beslutning uanset.

• #4   12. sep 2008 altså på mig lyder det som om at du har valgt du vil a med hende, men det lyder jo ikke somom hun lider a mangel på noget.

• #5   12. sep 2008 Jeg siger jer ogsaa bare, at jeg virkelig knokler for hundene.. Men jeg har tænkt at jeg vil "ansætte" en hundelufter til de dage her om vinteren hvor jeg træner haandbold.. Saa at de dage hvor jeg ikke lige kan aktiver hende selv, der kan jeg faa en hundelufter til at gøre det.. Men jeg haaber og krydser fingre for at HUSET bare er der til os i næste uge.. Saa vi har mere plads og en have, og self skal de aktiveres til den tid ogsaa.. Men man kan tillade sig en "friaften"

• #6   12. sep 2008 Nej, jeg har bestemt ikke taget min endelig beslutning.. Det er ikke det jeg med vilje har givet udtryk for.. For det skal tænkes og snakkes meget igennem..

• #7   12. sep 2008 Linette: du bliver nødt til at spørge dig selv om hvorfor du overvejer at sælge hende for i mine ører mangler hun ingenting. Er det fordi du synes det er for hårdt at have tre hunde, for stressende når de leger vildt? Er du kørt lidt sur i det? Sådan har vi det allesammen engang i mellem og det er helt okay, sådan havde jeg det også da jeg havde min hund så det er IKKe for at rakke ned på dig, men synes bare det lyder som om DU er kørt træt i det:)

• #9   12. sep 2008 Linette...
    Nu skal du jo også tænke på at Dodo er 11 mdr. Hun er nok kommet i teenage alderen, og derfor keder hun sig- teenage rastløshed!!!!!

• #10   12. sep 2008 Hej Linette.

Jeg kender dig, og ved det ikke er lette tanker du gør dig. En lejlighed på 60 kvardrat meter..... 3 hunde, 2 hvalpe, en kat og 2 unge mennesker???
    Jeg ved du virkligt går op i at dine hunde har det godt, at de ikke mangler noget. Og som mange i tråden skriver, er jeg også sikker på Dodo ikke mangler noget.

MEN jeg kan godt følge dig, og det er ikke holdbart i længden.... det er ikke sikkert du kan blive ved, uden det går ud over dig selv. Og dermed også hundene og dit forhold, du offere for meget!

Du tog Dodo til dig, da hun havde brug for det!

Jeg tror, nej er sikker på du vil gøre alt hvad du overhovedet kan, for at finde det perfekte hjem til hende. Og at det ville være det ultimative bedste, både for dig, hende og de andre vov´ser. Du har givet hende en ny chance i livet, og det er mere end mange andre ville ha´ gjordt.
    Jeg syntes bare det er rigtigt, at du tænker de tanker. Om det så er det ene eller det andet du beslutter dig for, det er helt dit valg;)

• #11   12. sep 2008 Hvorfor spiller du ikke håndbold eller holder en fridag.. De hunde skal lære at der er dage,hvor der ikke sker så meget

• #12   12. sep 2008 Louise ..

Ja, det er for meget. Har ofret alt for dem.. Jeg har fundet et skide godt hjem til katten (som jeg har fundet) som den skal hen til i weekenden og hvalpene er klar til deres nye hjem om 4 ugers tid.. Men derfor er det stadigvæk for meget med de 3 hunde.. Jeg har en svaghed for hunde som mangler omsorg.. Dodo har faaet skabt et godt leve grundlag nu.. Jeg ønsker kun hendes bedste..

• #13   12. sep 2008 Izabella.. Dodo er nu 14 mdr, men det er godt det samme..

• #14   12. sep 2008 Er det ikke noget med at kalde en spade for en spade?

For det du beskriver er et fint hundeliv - der mangler ingenting. Dog måske fokus på, at hunde ikke behøver aktivering HELE tiden. De kan godt spendere en dag eller to (eller tre) i ugen uden at lave det helt store - så længe helheden er god.
    Og det er den jo hos dig.

HVIS du ikke magter at have hunden, så er det jo det, du skal forholde dig til.

• #15   12. sep 2008 Jeg bor på 60 kvm med min kæreste, kat og to hunde. Uden problemer.

Det handler om, om du vil det eller ej. Prioritering. Og det er da helt fair hvis du ikke kan overkomme det! Men sådan som du beskriver det er jeg helt sikker på at ingen af dine hunde lider overlast!

Kommentér på:
SVÆR BESLUTNING/ SKAL - SKAL IKKE :(

Annonce