{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Hund og bil. {{forumTopicSubject}}

Min egen hund forholder sig i ro når den er i bilen, den hverken gør eller hopper, den ligger bare og slapper af.

Når vi f.eks. er på træningsbanen, forholder hunden sig i ro, selv om den kan se at der er andre hunde på banen ca. 15 m. væk.

Når den skal ud af bilen, ved den, at den skal blive der indtil jeg giver besked på at den må komme ud, det vil sige at jeg kan åbne buret, og sætte line på, og når jeg så er klar, får hunden lov til at komme ud..

Når vi holder på en P-plads er bagklappen altid åben, og folk med eller uden hund, kan roligt gå forbi bilen, uden at hunden gør eller på anden måde prøver at vælte bilen..

Kort sagt, så har jeg lært hunden, at man bare forholde sig i ro, når man er i bilen, man skal ikke stikke fingeren ind til den, men mindre man ikke skal bruge den finger mere..

På samme måde, at hunden selv finder hen til bilen, når kommandoen bliver givet, sid op. Så hopper hunden op i buret selv om samtlige døre står åben, så har hunden sin faste plads, og når først der er blevet sat ”sid op”, så bliver hunden der, selv om døren ikke er lukket, ....

Hvordan reagere din hund i bilen..?

Hopper den og gør, hvis der er nogen der går forbi bilen?

Hvordan er din hund, nå du skal lukke den ud af bilen?

Eller bare hvordan reager din hund i almindelighed, når den er med??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og bil.
  • #1   13. sep 2008 Ubski er en sød og velopdragen tøs i bilen lige til hun skal ud. Så tager fanden ved hende og det kan ikke gå hurtigt nok ;o)



  • #2   13. sep 2008 Jeg har stort set altid mine tre hunde med i bilen, - både til træning og når vi er ude at handle, eller bare er på besøg et sted smiley

    Mine er som din, der er altid ro i bilen - mine er dog i deres indbyggede bure, så bagagerummet og sidedøren kan stå åbent.

    Jeg har også lært mine, at de ikke må hoppe ud, før linen er sat på.


  • #3   13. sep 2008 Griner altså lige lidt*SS*
    JEg er virkelig misundlig på jer med jeres hunde i bilen.. Bare det i kan få dem ind i jeres biler må være DEJLIGT..
    Når vi skal ha Kato med ud og køre, er vi 2 til at få ham bare ind i bilen, en trækker og en skubber..
    Når vi så endelig har fået ham ind, sidder han enten på mit SKØD, (tungt) el med hovedet helt ud af vinduet, samt jeg har en køkkenrulle med til alt hans salv, samt han har en mani med at jeg skal holde hans hoved, ( tungt)..
    Smiler, sådan foregår det så her når Kato er med ude i bilen *SS*
    Knuuz


  • #4   13. sep 2008 Laura sidder helt stille og ligner en der har fået tæv i 20 år - Og når hun har siddet og længe nok så knækker hun sig udover det hele....
    Meget velopdragen ! smiley

    Når vi så skal ud så siger jeg "Du bliver siddende" når jeg går ud af bilen og om mod hendes side.. Og det gør hun så - Hopper ud når jeg siger god for det...


  • #5   13. sep 2008 Kikkie har sin faste plads på bagsæddet med sele på. Hun ligger roligt på sit tæppe og hopper selv ind, når der bliver sagt hop.

    Hun bliver dig meget urolig når vi skal ud, for hun vil så gerne med. Så der er det meget praktisk at selen gør at hun ikke selv kan komme ud, uden at blive låst op først.

    Hvis vi er ude og handle og hun er med, rejser hun sig også og vimser rundt på bagsæddet, indtil hun opdager at der ikke bliver lukket op, så lægger hun sit bare igen.


  • #6   13. sep 2008 Henrijette - Hold da op et cirkus smiley Har et ret sjovt billede inde i hovedet lige nu *G*

  • #7   13. sep 2008 Hun ligger stille i bur..

    Når hun skal ud er hun meget ivrig, men har lært at vente til hun får snor på og givet fri..Skulle hun af en eller anden årsag ikke være i bur, kan bagklappen sagtens åbnes uden hun springer ud.

    Folk og andre hunde kan sagtens passere uden at blive gøet af. Hun er ikke en gøende race, men et woouu kan hun godt give dem


  • #8   13. sep 2008 Nu er det sådan - at jeg vender hunden til bilen lige fra starten, det vil sige - når hunden bliver henetet hos opdrætteren, så kommer hunden i buret med det samme..

    Da jeg hentet Babett, for 4½ år siden, blev hun sat i bilen (buret) da vi skulle køre hjem. det var en tur på ca. 70 km.

    Babett stod på bagbene og med forbene ud igennem buret, og så var der hyldekonsert, og på et tidspunkt, måtte jeg stoppe i nødsporet på motorvejen, for Babett gik mig på nerverne nu..

    Jeg gik om bag bilen, og satte mig lidt og snakked og nussede hende, og hun faldt til ro.. fint så kunne vi k'øre igen..

    De første 5oo m. gik godt, men så satte babett hyleriet igang igen, og nu blev der ikke stoppet mere på turen hjem..

    Der imod blev speederen tråd i bund, så var vi blevet stoppet svar var både kørekort og bil røget sig en tur..

    Da vi så kom hjem, åbne jeg buret.. og Babett kiggede lidt, og så kom hun ud.. og nej hvor var hun bare glad..

    Ja, det var en helves tur.. den første gang.. nu skal hun bare høre nøglerne, så kan det ikke gå stærkt nok..


  • #10   13. sep 2008 Stine P
    Ja cirkus, det skal jeg love dig for det er *griner*.. Jeg er mere træt end Kato når vi har haft ham med ud og køre, og vi har bare prøvet alt, med hundekiks og mig ind først i bilen, Ja you name it..
    Men nej vi skal liiiiige tabbes for kræfter inden han kommer ind i bilen, PUUUHHAA *lol *


  • #11   13. sep 2008 Ja det er så noget vi bestemt ikke har trænet nok.. Balder elsker at køre bil, og sidder skam også pænt når han på forsædet (i sele) - Men det der med at vente med at hoppe ud, ja det går ikke så godt.. Hvilket jo er vores egen skyld...

    Men vi har bestemt ikke problemer med at få ham ind i bilen, tværtimod, mine forældre skulle lige flytte deres bil lidt, og vupti så sad Balder i bilen.. Man skulle jo nødig gå glip af noget smiley


  • #12   13. sep 2008 I starten satte jeg bare babett i bilen uden at køre, hun blev sat i buret med åben bagsør.. her faldt hun så til, og blev fortrolig med buret..

    Lidt senere køret jeg så små ture, hver gang hun begyndet at hylde op, stoppe jeg op, og sagde i en bestemt tone, "stille" efter hånden fandt hun ud af at der ikke var nogen kære mor..

    Og faldt så til ro.. også på længere ture..


  • #13   13. sep 2008 Hulgaard´s Babett - brugshund med krudt i.

    Sådan burde alle opdrage deres hunde. Vores har det på smme måde. Der er ikke noget værre end at stå på trænningsbanen med en hund og man så kan blive ved med at høre en eller anden hund hyle og skrige fra en af de parkerede biler.

    En ting jeg absolut også hader er på parkeringspladser hvor f.eks fru olsens fede fox terrier ligger oppe på hattehylden mellem broderede puder og gør af alt hvad der rører sig.

    De to ting kan virkelig pisse mig af.


  • #14   13. sep 2008 Monty er rolig og bilen. Ligger sig ned og sover...dejligt...((o:
    Han bryder sig ikke meget om at køre bil, blev køresyg som hvalp, men er dog vokset fra det. Han accepterer at skulle med og går frivilligt omend langsomt ind i bilen. Han venter pænt på at forlade bilen igen og siger ikke en lyd, lige meget om vi holder stille elller kører....
    Tesla synes det er spændende at køre i bil. Hun er lille endnu og skal løftes ind og ud....så ikke de store problemer der. Hun kan, kortvarigt, finde på at "ulvehyle", heldigvis dog kun 1-2 minutter....
    Nu bevæger racen sig sjældent som skudt ud af en kanon, så det giver næsten sig selv, at de har god tid, når snoren skal sættes på og bilen skal forlades...((o;


  • #15   13. sep 2008 Nu er Lia jo kun 5 mdr. gammel og var da vi fik hende overhovedet ikke vild med at køre bil, men vi er nået så langt at hun som regel ligger og sover når vi kører rundt og ellers nogenlunde roligt kigger ud af vinduet når vi holder stille. Hun pjevser dog hvis jeg forlader bilen uden hende, men det er intet i forhold til det skrigeri hun præsterede for blot et par måneder siden.

    Ellers har hun lært ikke at hoppe ud af bilen bilen før hun sidder ned og har fået lov.



  • #16   13. sep 2008 Gambey sidder i baggagerummet. Det er en ret lille bil, så der er ikke plads til at fise rundt som en skoldet skid (tror nu heller ikke han ville gøre det, hvis der var plads). Han sidder gerne og hviler hovedet på "plasticen" og kigger ud af bagruden (tror det ser ret sjovt ud for dem, der kører bagved). Jeg har lært ham at han skal blive siddende, når jeg åbner bagklappen. Jeg siger "bliv" og den kommando kender han også fra hans bur, hvor der bliver smækket en låge i hovedet på ham, hvis ikke han lystrer kommandoen (det lyder måske lidt hårdt på skrift, men det har virket!). Han bliver så siddende indtil jeg har givet ham snor på og siger "værsgod".
    Han gør aldrig i bilen. Men han piver af glæde, hvis han kan fornemme at vi kører mod hundeskoven eller på grusvej (for så tror han der ligger et spor klar tl ham!). Jeg kan også sagtens gå fra ham i bilen uden at han siger noge til det, med mindre at han ved jeg går ud for at gøre spor klar til ham (så kan det nemlig kun gå for langsomt!)


Kommentér på:
Hund og bil.

Annonce