{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har verdens dejligste samojede han, Walther, på 5 år. Har haft siden han var 8 uger, og han har altid været MIN lille dreng. Lige indtil vi fik børn for 3 år siden. Jeg blev ved med at sige til mig selv, at han selvfølgelig ville blive ved med at være vores lille "dreng". Men jeg tog felj smiley Jeg elsker ham rigtig meget, og synes at han er en vidunderlig hund. Han er glad for mennesker, elsker børn og kan uden problemer med andre hunde og katte. Og det er også derfor, jeg er i syv sind. Jeg har simpelthen ikke tid til ham. Jeg har to børn alene i 14 dage (min mand arbejder på en boreplatform), og i de 14 dage kommer han kun ud og gå til morgen og eftermiddag, og resten af dagen står han i en 3 meter lang snor i indkørslen. Vi har hegnet haven ind, men der vil han ikke være, for der kan han ikke følge med i, når der kommer nogen.
Mit spørgsmål til jer er, hvad er bedst for ham ? Jeg ved, at jeg ikke kan beholde ham. Det vil ikke være fair for ham. Han fotjener bedre. Til januar starter jeg på arbejde igen (er på barsel), og så bliver dagenene RIGTIG lange for ham. Min bedre halvdel mener, at det ville være bedst for ham, at aflive ham, men det mener jeg bestemt ikke. Jeg elsker ham, og det er ikke hans skyld, at han er "i vejen". Min mand mener, at det ville være synd for ham, at skulle til at forholde sig til en ny familie.
Jeg ved, at der en dame, som rigtig gerne vil have ham. Hun bor på en gård, hvor der er mange tønder indhegnet land, han kan løbe rundt på, hun går hjemme, så han har selskab hele tiden. Er det ikke det, han skal ? Jeg vil SÅ gerne gøre det, der er bedst for Walther ! Men det gør også rigtig, rigtig ondt at skulle give ham væk. Jeg har tudet i flere dage, bare ved tanken om, hvad jeg skal gøre. Jeg synes jo også, at det er rigtig synd for ham, hvis vi bare giver ham væk. Jeg går jo et eller andet sted og tror, at han elsker mig lige så meget, som jeg elsker ham, og tænker, at han jo nok vil savne mig/os rigtig meget. Men det går vel hurtigt over ?

Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre ?
  • #1   13. sep 2008 Jeg fik min hund da hun var 4 år. Hun er meget stærkt knyttet til mig nu, så det kan godt lade sig gøre at omplacere en hund i den alder. Der er selvfølgelig forskel fra hund til hund, men jeg synes I skal satse på at den får et nyt hjem.

  • #2   13. sep 2008 Phu ha´ hvor må det være hårdt for jer,, er dog enig i det * Ane-Mari og Mike * siger, med at han er glad for det liv han har :o)
    Håber godt nok i kan finde en brugbar løsning for den skønne Walther :o)


  • #3   13. sep 2008 Hunde er altså meget illoyale når det kommer til stykket.

    Vi mener jo selv for det meste de absolut ikke vil kunne have et godt liv uden lige OS, men sandheden er en anden ;o)

    Finder man det rette hjem med mennesker der gider bruge tid og arbejde på vores hunde går der ikke længe før hunden falder godt til og fungerer i den nye familie.

    Så find du et godt hjem til ham :o)


  • #4   13. sep 2008 Sanne
    Det lyder som om at i har bestemt jer. Og det kan da ikke være bedre at han kan komme ud til en dame, der rigtig gerne vil have ham, har plads og tid??
    Men når det så er sagt, synes jeg da ikke at det lyder til at hunden har noget problem med hvordan det er nu ? Både du og hunden skal jo vænne sig til at fokus har ændret sig, og din dårlige samvittighed skal der nok skrues lidt ned for.


  • #5   13. sep 2008 Sanne - Jeg syntes bestemt, at du skal give ham til damen på landet og din hund vil elske dig for det - Mine forældre gik af med en 5 årig Lab. da jeg var barn, vi kom der rigtig tit og hun var selvfølgelig glad for at se os, men fulgte os kun på vej ud af indkørslen, for så at løbe tilbage, når vi kørte igen smiley

  • #6   13. sep 2008 Vi passer en af mine forældres hunde lige nu, da han stresse for meget hos dem, når deres tæver var i løbetid. Min mor havde det på samme måde som dig, hun var MEGET knyttet til ham, og var også sikker på han savnede hende. Vi havde Joey med på udstilling, hvor Louis også var med, og der var det os han holdte sig til. Selvfølgelig var han glad for at se hende, men det er han jo for alle mennesker, men det var os han vidste han boede hos nu, og os han hele tiden ville have kontakt til når der var noget han gerne ville.
    Det blev hun meget glad for at se, så hun vidste han havde det godt hos os, og ikke behøvede at bekymre sig om det mere.
    Vil sige til dig. Du kan bedst selv fornemme hvad du føler for, men kommer du til beslutningen om at give ham væk, så syntes jeg det lyder som det perfekte sted du har fundet, og den første uge vil måske være lidt mærkelig for ham, men det går hurtigt over igen, det er jeg sikker på.


  • #7   13. sep 2008 Hej alle ! Tusind tak for alle jeres indlæg. Jeg har næsten besluttet, at han skal ud på gården, for jeg har ikke tiden til de lange ture. Specielt weekenderne er hæslige, når min mand er afsted. For han SKAL ud og gå, ellers "laver" han ikke noget, og det er ikke nemt at "slæbe" vores 3 årige søn med, når han ikke gider, og det er ikke nemt at styre en skrigeunge, en barnevogn og en hund på samtidig ! Tænker også på, hvordan det nu skal hænge sammen, når jeg starter på arbejde igen. Skal møde kl. 7, har to børn, der skal afleveres i hver sin ende af byen, en hund der skal luftes og 15 km på arbejde igennem tæt trafik smiley

  • #8   13. sep 2008 jeg synes du skal lave en +/- liste, hvad der er godt for hunden og hvad du synes bedst om. Jeg er sikker på at den vil falde ud til fordel for damen på gården:-) Det ville da være rigtig synd at aflive en dejlig hund:-)

    hvis det var mig, ville jeg tage en 'hurtig' beslutning, så han kommer hurtigt væk, det er utrolig hårdt at gå at vente på at det skal ske, og hunden kan jo også mærke at du er ked af det:-)

    held og lykke med beslutningen, pak din dårlige samvittighed væk, den kan du ikke bruge til noget positivt:-))


  • #10   14. sep 2008 Enig med Famøse Famse Janie :o)

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre ?

Annonce